Wobbling på min Pana PV-60 50"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wobbling på min Pana PV-60 50"

Heisann!

Etter mye om og men har jeg altså gått til innkjøp av en Panasonic TH-50PV60E 50" og er veldig fornøyd.

MEN det er noe jeg har lagt merke til. Så nylig en sending der det var et millitærkorps som sto helt i ro mens det var litt kamerashaking. Det som skjedde var at det virket som om ansiktene på soldatene som sto helt i ro wobblet litt, altså akkurat som om du rister på et stykke gele. Som om det var en liten forsinkelse. Man ser det også på nyhetsoppleseren der ansiktet henger litt etter når det skjer bevegelser.

Jeg har også lagt merke til ett grønnskjær som skjer f.eks i Gears of war (Kjører komponent) når panorerende bevegelser gjøres.

Andre som har dette eller vet hva det er?

Noen som har noe peiling her?

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme skjerm, men kjenner ikke igjen problemet.
    Har sylskarpe bilder uten hakking/wobbling, bruker da en digital tuner på kabel-nettet.
    Ingen bildeproblemer på DVD-filmer kjørt med komponent-signal heller.

Slå av alle bildebehandlingsprosesser i oppsett og se om bildet blir bedre.

AVforum.no - frorem's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar

Jeg har også lagt merke til ett grønnskjær som skjer f.eks i Gears of war (Kjører komponent) når panorerende bevegelser gjøres.
    Dette grønskjæret er et vanlig problem på plasma. Det skyldes at den grønne fosforen bruker lengre tid på å slukke enn den røde og blå. Dette ser man derfor ekstra godt i svart/hvit. Hvis jeg ikke husker feil er det endel svart/hvit i gears of war. Har selv ikke sett dette grønskjæret på min pv-60.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Etter mye om og men har jeg altså gått til innkjøp av en Panasonic TH-50PV60E 50" og er veldig fornøyd.

MEN det er noe jeg har lagt merke til. Så nylig en sending der det var et millitærkorps som sto helt i ro mens det var litt kamerashaking. Det som skjedde var at det virket som om ansiktene på soldatene som sto helt i ro wobblet litt, altså akkurat som om du rister på et stykke gele. Som om det var en liten forsinkelse. Man ser det også på nyhetsoppleseren der ansiktet henger litt etter når det skjer bevegelser.

Noen som har noe peiling her?
    Hvis du har 3D comb aktivert vil det hjelpe på geleansiktene å slå av denne, men det blir ikke helt borte. Dette er grunnen til at jeg leverte tilbake min 42PV60. Rart at ikke flere reagerer på dette.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fin feedback!

Max power! AKKURAT! Geletryner! Det er det de er! Jeg blir faktisk småkvalm av dem. Vi har kabel i vårt felleseie og jeg kobler meg da med vanlig antennekabel i veggen. Synes hele bildet har et belegg av kornethet.

Men men...

Takk igjen for feedback!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fin feedback!

Max power! AKKURAT! Geletryner! Det er det de er! Jeg blir faktisk småkvalm av dem. Vi har kabel i vårt felleseie og jeg kobler meg da med vanlig antennekabel i veggen. Synes hele bildet har et belegg av kornethet.

Men men...

Takk igjen for feedback!
    Kabeltv uten digital dekoder = shit in-shit out

Skaff deg digital dekoder så slipper du kornethet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Kabeltv uten digital dekoder = shit in-shit out

Skaff deg digital dekoder så slipper du kornethet
    Sant det, men man slipper ikke unna geletrynene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at jeg ikke har lagt merke til dette, er det på noen spesielle kanaler dette forekommer eller?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Frorem! Shit in shit out!

Gleder meg til den idiotiske formatkrigen er over. Skal kjøpe digitaldekoder en eller annen gang. Geletrynene er absolut tilstede. Jeg nevnte det for dama mi i kveld og hun så det, men ikke før jeg hadde nevnt det.

Jeg ser geletryner på de fleste kanalene. Spesielt tilstede er de når det er opplyst studio ala. CNN eller dagsnytt. Det er som om øynene beveger seg litt og SÅ kommer panna og resten etter.

Nei en dag skal det bare være 100% 1010101010101010101010100101:-D

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til disse "geletrynene" her forrige dagen. Er dette noe feil med PV60? (Har 50") Da er det vel reklamasjonsgrunn?

En annen ting som jeg ikke forstår bæret av nå er formatene. "Nytt på nytt" sendes vel i 16:9, gjør det ikke? Vel, da får jeg svart felt over og under, samt at folk blir bred i trynet. Det blir ok når jeg trykker videre på aspect-knappen, og får beskeden "Bredde". Er det slik det skal være? Blir bare ikke helt klok på den manualen, ikke akkurat så veldig forklarende i alt.

Helt til slutt: Jeg dumpet innom en svensk (?) nettside for en stund siden, som hadde voldsomt med opplysninger om Panasonic PV60, men finner den ikke igjen. Noen som "vet" hvilken side det kunne ha vært?

Takker for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanksje det var Minhembio forum -> * Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *

Hmm vurderer sterkt å kjøpe meg en 50pv60, blir litt usikker når man leser om slike feil. Men på en annen side er det ingen skjermer som ingen finner noe feil på. Den som leter den finner

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten legge til at det ikke alltid er tven sin skyld at geletryner forekommer. Til tider er det faktisk tvsendingene som er sånn. Jeg har forstått det slik at det er pga overkomprimering.

Selv har jeg sett "geletryner" (det gjelder ikke bare hudfarge, men alle forholdsvis jevne fargefelter) på analog kabel, digital kabel, DVD og HD demo i butikk. Dette er tydligvis noe ikke alle ser, i likhet med den grønne skyggen, ettersom det er solgt mengder av denne tven og at det er så få klager på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Max Power, ditt falkeblikk jobber mot deg.....hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Max Power, ditt falkeblikk jobber mot deg.....hehehe
    Jeg vet, it's a curse. Men det er greit å informere andre som skal kjøpe om hva de skal se etter. Hvis man ikke ser det eller ikke plages av det er er det bare å kjøre på. Bildet er jo ellers knall på denne tven.
    Jeg la ikke merke til det før jeg fikk den hjem. Prøvde å venne meg til det, men hver gang jeg så det fikk jeg bare en vond klump i magen med tanke på hvor mye penger det var snakk om.

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Takker for linken. Det var nok ikke den. Såvidt jeg husker var det ikke en forumside i det hele tatt. Men jeg finner nok mye i den linken du gav også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •