Nå gir jeg OPP! Er alt sammen en stor sammensvergelse og/eller BLØFF?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå gir jeg OPP! Er alt sammen en stor sammensvergelse og/eller BLØFF?

Ah!

Nå har jeg jakta på den "perfekte LCD skjermen" i 5 mnder, og har vært så og si innom alle merker og alle modeller, men jeg kan ikke si meg imponert i det heletatt. I dag var jeg innom og tittet på Sony 40W2000 (tror jeg den heter) til den nette sum av 22 lapper. Men hva ser jeg? Sortnivået er helt sinnsykt elendig! CRT skjermen min danker ut dette flaggskipet rimelig enkelt. Hvorfor legger folk så utrolig mye penger i en LCD skjerm?

Jeg utfordrer herved enhver LCD skjerm mot min Panasonic CRT skjerm! Er flatskjermene nåtidens MMX bløff?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    Jeg utfordrer herved enhver LCD skjerm mot min Panasonic CRT skjerm! Er flatskjermene nåtidens MMX bløff?
    De er vel ingen bløff, men de har svake og sterke sider som alt annet. Sortnivå er en av de svake, og de kommer vel aldri til å komme på CRT-nivå der...

Grunnen til at folk legger mange penger i dem er vel at de ønsker en TV som tar lite plass (i forhold til CRT), og gir stort bilde til en anstendig pris. Disse kriteriene oppfyller LCD i stor grad.

Har selv en gammel 32" CRT, og jeg håper den holder en stund til, men når den en dag pakker sammen kommer jeg nok heller til å se etter plasma enn LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp plasma eller SXRD!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo helt an på hva du skal bruke tv`en til. Hvis du skal bruke tv`en til å se på vanlig analoge tv signaler mesteparten av tiden er CRT kongen. Men begynner man å snakke om HD matriale blir det noe helt annet. Første gang jeg så skikkelig HD matriale på en LCD fikk jeg regel rett hakeslep over bildekvaliteten. Så må du huske på at modellene som står utstilt i butikken sjelden er riktig kalibrert.

Ellers er Grundig Fine arts en LCD som har fått utrolig bra kritikker, du kan lese testen av den her.

http://www.grundig.no/arch/_img/9089280.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvde LCD, kjøpte plasma!

Kjøp Panasonic 42" 60e. Perfekt plasma til en "billig" penge. Koster nå rundt 14000. Ble testet i høst og har et enormt bra sortnivå. Kostet 24000 i høst og ble skrevet som et kupp pga. prisen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    Ah!

Nå har jeg jakta på den "perfekte LCD skjermen" i 5 mnder, og har vært så og si innom alle merker og alle modeller, men jeg kan ikke si meg imponert i det heletatt. I dag var jeg innom og tittet på Sony 40W2000 (tror jeg den heter) til den nette sum av 22 lapper. Men hva ser jeg? Sortnivået er helt sinnsykt elendig! CRT skjermen min danker ut dette flaggskipet rimelig enkelt. Hvorfor legger folk så utrolig mye penger i en LCD skjerm?

Du kan gjerne komme en tur hjem til meg og se på min LCD. Tviler på at du ikke hadde blitt fornøyd med den.

Det er flere grunner til at flatskjermene ser så dårlig ut i butikk og hos mange brukere

1. Dårlig skjerm
    2. Dårlig kildemateriale
    3. Bra kildemateriale men kjørt inn i feil oppløsning/feil interface
    4. Dårlig kalibrert

Hos meg ser DVD omtrent ut som fotografier, noe min CRT skjerm aldri fikk til. TV'en er en god LCD men ikke "high-end", selv om jeg faktisk ikke har noe å utsette. På vanlige digitale satelittsendinger fungerte CRT bedre, men på prosesserte DVD bilder... Der må CRT skjermen gå å legge seg, for dette er BRA!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du kan gjerne komme en tur hjem til meg og se på min LCD. Tviler på at du ikke hadde blitt fornøyd med den.

Det er flere grunner til at flatskjermene ser så dårlig ut i butikk og hos mange brukere

1. Dårlig skjerm
    2. Dårlig kildemateriale
    3. Bra kildemateriale men kjørt inn i feil oppløsning/feil interface
    4. Dårlig kalibrert

Hos meg ser DVD omtrent ut som fotografier, noe min CRT skjerm aldri fikk til. TV'en er en god LCD men ikke "high-end", selv om jeg faktisk ikke har noe å utsette. På vanlige digitale satelittsendinger fungerte CRT bedre, men på prosesserte DVD bilder... Der må CRT skjermen gå å legge seg, for dette er BRA!
    Word! Jeg er luta lei av folk som hevder at crt er bedre enn "alt av flatskjermer". Crt er bedre på en ting: Å skjule feil...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALT dette har vært diskutert i stykker før. Can we please move on?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også til gode å se en LCD/plasma skjerm som kan diske opp like godt bilde på SD materiale som min 5 år gammle Sony CRT skjerm.
    Og har du ikke veldig godt signal så blir det helt tragisk på flatskerm.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonlill
    Kjøp Panasonic 42" 60e. .... enormt bra sortnivå..
    Kan ikke si meg enig. Bra til å være plasma, men langt fra perfekt. En riktig kalibrert crt har bedre sortnivå. I et mørkt rom ser man at det skinner grått.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si meg enig. Bra til å være plasma, men langt fra perfekt. En riktig kalibrert crt har bedre sortnivå. I et mørkt rom ser man at det skinner grått.
    PV60 er en utrolig skjerm til prisen, og har et utrolig sortnivå til en digital skjerm å være. Men den er likevel rimelig langt fra CRT nivå

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Word! Jeg er luta lei av folk som hevder at crt er bedre enn "alt av flatskjermer". Crt er bedre på en ting: Å skjule feil...
    CRT er også bedre på analoge bilder i fart, f.eks en sportsendinger hvor ett kamera snur seg fort.. Da blir det ofte hakkete på lcd er min erfaring ihvertfall:twisted:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen liker mora og noen liker datra,dette er helt umulig og få 100% riktig svar på.Det er folk her inne som er superb eksperter på lcd/plasma innstillinger og dens mange muligheter.Andre er de rene amatører, de fleste kanskje desverre:???: Plasma og Lcd tver kan se håpløse når man selv får dette hjem til seg,i forhold til slik det så ut i butikken.Min personlige mening til alle der ute som ikke klarer og få et godt bilde,søk hjelp av eksperter i databransjen eller tv bransjen som virkelig kan vise dere hvordan deres apparater skal se ut.:-D Jeg føler med dere alle som kommer hjem med et håpløst bilde etter og ha brukt masse penger,dette er kjipt:twisted: Men fatt håp, for dagens fleste lcd og plasma fra 10.000 og oppover er etter min mening meget gode:-D Klart det finnes alltid unntak. NB!!!!!!Sjekk evt med kabelselskap og "måling" anng tv signaler og antenner, og ha gode tilkoblingskabler tilgjengelig da er meget gjort.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Noen liker mora og noen liker datra,dette er helt umulig og få 100% riktig svar på.Det er folk her inne som er superb eksperter på lcd/plasma innstillinger og dens mange muligheter.Andre er de rene amatører, de fleste kanskje desverre:???: Plasma og Lcd tver kan se håpløse når man selv får dette hjem til seg,i forhold til slik det så ut i butikken.Min personlige mening til alle der ute som ikke klarer og få et godt bilde,søk hjelp av eksperter i databransjen eller tv bransjen som virkelig kan vise dere hvordan deres apparater skal se ut.:-D Jeg føler med dere alle som kommer hjem med et håpløst bilde etter og ha brukt masse penger,dette er kjipt:twisted: Men fatt håp, for dagens fleste lcd og plasma fra 10.000 og oppover er etter min mening meget gode:-D Klart det finnes alltid unntak. NB!!!!!!Sjekk evt med kabelselskap og "måling" anng tv signaler og antenner, og ha gode tilkoblingskabler tilgjengelig da er meget gjort.
    Jeg liker veldig godt dattera, missforstå meg rett
    Men på alle rimelige lcd tver jeg har testet dette på, har det vært tilfelle.
    Men kan godt være at det finnes dyrere lcdèr som ikke har det problemet:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •