Trådløs overføring av TV-signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring av TV-signal

Hei

jeg skulle gjerne overført TV-signal fra TV-uttaket til en TV. Det lar seg ikke gjøre å strekke opp en kabel, så jeg lurer på en trådløs løsning. Det er ca 8 meter fra uttaket og til TVen, samt en vegg. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Blir kvalitet sånn noenlunde ok? Noen forslag til produkt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen varianter på clas ohlson f.eks. Vær obs på at disse sender komposit trådløst og det blir ikke rare kvaliteten. Det jobbes med trådløs overføring av høyere kvalitets signal og det er vel bare et tids spm. når dette kommer. Du kan jo prøve det som er tilgjengelig idag. Du kan jo bare benytte deg av angrefrist om du ikke er fornøyd

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er antennesignalet du vil overføre trådløst... Har ikke funnet noe sånt ennå selv, så en mulig, men ikke god løsning er å bruke en videospiller eller noe lignende som kanalvelger ved vegguttaket og en trådløs overføring med inkludert fjernkontroll-"forlenger" fra videoen til tv'n... Slike finnes fra noen hundrelapper og opp til tusenlapper i pris.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Henger meg på jeg også

Beklager hvis dette er off topic!

Har noen gode forslag til å overføre signalet fra en parabol tuner trådløst, evt noen gode produkter de vil anbefale?

Med den vi har nå knitrer og knatrer sånn på signalet nå dem ikke er 100% rett mot hverandre eller noen kommer i veien, meget irriterende

Mvh Labb

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg kjørte trådløst tv signal fra 2 etasjo og ned til 1 etasje.
    Signalkilde var en viasat tuner og mottaker en crt tv.snder og mottaker kjøpte han på clas ohslon og det kostet ham ca 400 kroner og dette fungerte kjempebra for han hvertfall.om det blir like bra på f.eks en flatskjerm som er litt mer kresen på signaler vet jeg ikke.husker ikke hva den senderen heter men den er av den billig sorten.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne

Clas Ohlson - Trådløs sender og mottaker Trådløs sender handle bestill postordre

Funker greit til en liten kjøkken tv. Ser ikke helt hensikten med nummer to du linker til hvis du ikke absolutt vil benytte deg av antenne ingangen på din tv. Anbefaler den dyreste kun hvis du ønsker innebygd tuner, ellers den billigste jeg linket til.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke den vanlige fjernkontrollen til TVen til å bytte kanaler med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne bruke denne til å overføre IR signaler fra fjernkontroll. Jeg har ikke prøvd denne funksjonen. Du må iallefall bruke fjernkontroll som styrer en tuner. Du kan ikke bla på din tv da denne sender bare bilde og lyd på f. eks AV1 inngang på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    si ifra hvordan det fungerte a monty burns.

vet det er å få tak i egne trådløse løsninger som bare tar signaler fra kontroll også

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra hvis dere vet om noen løsninger der jeg kan bruke fjernkontrollen til TVen for å bytte kanaler. Men slike løsninger vil vel kreve en enorm båndbredde...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •