Ny 37" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Ny 37" LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 37" LCD

haloen,

Jeg skal ha meg en ny 37" LCD (max ifra fruen) og har sett meg ut følgende 2:
    Toshiba 37WL68PG
    LCD-skjermer - [Title] for PageContentID: 1816

eller

LG LG LB2R 37"
    LG LB2R 37" - Hi-fi Center Kjeden

Noen som kan anbefale ?
    Er det andre alternativer som bør vurderes ?

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er jo ikke langt unna en sony w2000 da som koster 20 ca som er en bra tv:???: kan jo bare si det var kjøpepress fra avforum

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 37wl68p......

Er strålende fornøyd med den. Bildekvaliteten er bra, og det er nok av innganger på tvn......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    du er jo ikke langt unna en sony w2000 da som koster 20 ca som er en bra tv:???: kan jo bare si det var kjøpepress fra avforum
    joda men er det noe poeng i 1920 ? er det noe bedre bilde på digital ifra get og senere ifra lyse (får lyse innen ett år)?
    Jeg vil ha den tv'n som gir best bilde på normale format under vanlige forhold istua og ikke på blue ray etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiell grunn til at du vil ha LCD? Det er jo mange gode plasma også i denne prisklassen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Er det noen spesiell grunn til at du vil ha LCD? Det er jo mange gode plasma også i denne prisklassen
    Grunnen er vel at de ofte er over 40" og som sagt så er instruksjen ifra sjefen (dama) max 37" eller noen 40" som ikke er særlig større en 37".
    Forslag til gode plasma ? Er ikke LCD best i dårlige lysforhold som ei stue ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har vel endel gode plasmaer på 37".

Ellers så tror jeg at LG er langt å foretrekke over Toshiba hvis du skal koble til PC i noen grad. Nå vet jeg jo ikke hvor relevant dette er for deg.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Panasonic har vel endel gode plasmaer på 37".

Ellers så tror jeg at LG er langt å foretrekke over Toshiba hvis du skal koble til PC i noen grad. Nå vet jeg jo ikke hvor relevant dette er for deg.

-k
    det er jo mulig med Xbox/Playstation regner jeg med. Er plasma best til fotball ? eller mye bevegelser ?

edit. Plasma alternativ : PANASONIC TH-37PV600E
    Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | Plasma TV | PANASONIC TH-37PV600E

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er nok bedre fremdeles med raske bevegelser ja. Men den Toshiba'en har fått veldig mye skryt for 100 Hz teknologien sin, men jeg vet ikke noe om hvordan LG sin løsning fungerer. Og den Panasonic'en vil være betraktelig bedre på sortnivå enn Toshiba'en, det er vel det eneste negative jeg har lest om WL68. Vet ikke åssen det er med LG og sortnivå.

Panasonic er også veldig resistente mot innbrenning.

Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-37PV600E

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Sharp's toppmodell, LC37XD1E? Den skal visstnok være veldig bra. Jeg var å så på den på HiFi-klubben i Trondheim, men der kjørte de selvfølgelig BlueRay på den... Var helt rått bilde, men hvordan den er på analoge signaler eller parabol, vet jeg ikke. Likevel, det er nok en meget bra TV til den prisen den ligger på. Utfordringen kan selvfølgelig være å få tak i den...

Legger ved en link hvis du ikke har lest den.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...light=lc37xd1e

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok har nå hatt meg en tur og sett på div flatskjermer. Har sett på toshibaen og Sony 40". Må si begge imponerer. Sjekket ut plasma også men der jo som regel 42" og ikke aktuelle. Dama likte best størrelsen på toshibaen. Skal sjekke ut LG`'n også før jeg bestemmerf meg. Ble mektig imponert over kvaliteten på dvd men skuffa over tv bildene hos expert og Lefdal. Men heldighvis så hadde elkjøp gode tv signaler og da funket det mye bedre. Så de gjør lcd mere aktuelt igjen. Har digital dekoder ifra get nå samt kommer til å få lyse så signalene skal ikke være noe stort problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på Sharp LC37RA1E og Sharp LC42XD1E på hifi-klubben. De viste langrenn fra NRK1 med en Force paraboltuner. Jeg synes begge apparatene viste veldig gode bilder og kunne ut ifra det jeg så ikke se forskjell på RA og XD modellene, men sistnevnte har jo full HD og et dyrere panel.

Selv kommer jeg nok til å gå for LC37RA1E selv om den ikke er full HD - koster 13990 på hifiklubben. LC37XD1E kunne de bestille inn - tror prisen var 16990,- (muligens 17990,-).

Har også vært innom diverse Elkjøp, Expert, Elprice og Lefdal-butikker, men de har så utrolig dårlige signaler i butikken at det er håpløst å gjøre seg opp noen mening. Alt ser jo dårlig ut i de butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min Sharp LC37RA1E i morra og gleder meg som en unge! Den gjorde et veldig bra inntrykk da jeg var og testet den hos Elkjøp, spesielt svartfargen var ekte svart da jeg sammenlignet med skjermene som han rundt den. Kjøpte den selvfølgelig hos Hi-Fi klubben hvor den koster 5000(!!) MINDRE enn hos Elkjøp hvor den koster kr 18995,-. Ellers må jeg si at LC37RA1E ser veldig bra ut designmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også forhåpentligvis min Sharp LC37RA1E i morgen, men de i butikken sa det kunde hende den ikke kom før over helga ettersom de hadde hatt litt problemer med leveransen fra Danmark i det siste (på grunn av snøværet der).

Elkjøp ville matche prisen fra HiFiKlubben, men jeg likte ikke fremtoningen til selgeren hos Elkjøp...(da jeg var der tok han vekk prisen 18995,- fra skjermen og skulle henge opp ny pris - da jeg kom tilbake hadde han satt opp skiltet med 18995,- igjen...).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WIF
    Får min Sharp LC37RA1E i morra og gleder meg som en unge!
    Har du fått skjermen enda? Noen erfaringer?

Jeg får ikke min før på mandagen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •