Get-dekoder og 4:3 som vises i 16:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get-dekoder og 4:3 som vises i 16:9

Jeg har nylig fått Gets nye digitale dekoder i hus (grunnmodellen), og bytter ut den gamle Motorolaen.

Av en eller annen grunn viser Get-dekoderen alle 4:3-signaler i 16:9. Jeg har etter råd fra Get stilt bildeformatet på dekoderen til "av", mens TVen (en Samsung R71) er satt til "autobredde".

Men det hjelper ikke. Alle signaler som egentlig er 4:3 blir strukket ut til 16:9.

Er det noen som får dette til å fungere? Mener å ha lest at "alle" sleit med å få vist 4:3 slik det skal vises.

Motorola-dekoderen hadde ingen slike format-problemer - det ble alt vist riktig.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Jeg har nylig fått Gets nye digitale dekoder i hus (grunnmodellen), og bytter ut den gamle Motorolaen.

Av en eller annen grunn viser Get-dekoderen alle 4:3-signaler i 16:9. Jeg har etter råd fra Get stilt bildeformatet på dekoderen til "av", mens TVen (en Samsung R71) er satt til "autobredde".

Men det hjelper ikke. Alle signaler som egentlig er 4:3 blir strukket ut til 16:9.

Er det noen som får dette til å fungere? Mener å ha lest at "alle" sleit med å få vist 4:3 slik det skal vises.

Motorola-dekoderen hadde ingen slike format-problemer - det ble alt vist riktig.
    Har du koblet til via external 1 eller 2 på tv,n via scart??Noen tver funker bare bildeinnstillingene automatisk når den står på ext 1!!
    Hva skjer hvis du går inn på tv format og velger "hvis du kan" evt tv tilpassing! Jeg har fire valg her på min force tuner 1 sort stripe 2 klippet 3 kombinert og 4 via tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Hva skjer hvis du går inn på tv format og velger "hvis du kan" evt tv tilpassing! Jeg har fire valg her på min force tuner 1 sort stripe 2 klippet 3 kombinert og 4 via tv.
    Den er koblet til via Ext 1, ja. Dette fungerte som sagt helt fint på den gamle Motorola-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket elendig på Motorola-boksen, siden den i stedet for å sende 4:3-signal krympet bildet. Dermed får man dårligere oppløsning enn man skulle hatt. Kan det være at de har fikset det, men at 4:3-signalet ikke blir overført riktig?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Den er koblet til via Ext 1, ja. Dette fungerte som sagt helt fint på den gamle Motorola-boksen.
    Tragiske greier dette her.

VG Nett - Teknologi Gets digitale TV-bilde er analogt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du "tvangskjøre" dekoderen i 4:3
    Vet at Canal Digital sliter med noe bort i samme gata..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seikemo
    Kan du "tvangskjøre" dekoderen i 4:3
    Vet at Canal Digital sliter med noe bort i samme gata..
    Er litt usikker på om jeg forstår deg riktig, men, ja, jeg kan sette dekoderen til "4:3" og få "4:3"-bilde, på samme måte som jeg kan sette TVen til 4:3 og få 4:3.

Dette ønsker jeg naturligvis skal skje automatisk ... at 16:9 vises som nettopp 16:9, og 4:3 som 4:3.

Ettersom det sånn passe respons i denne tråden antar jeg at de aller fleste andre Get digitalkunder får riktig bilde på skjermen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •