Valg av TV. Hjelp meg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV. Hjelp meg

Heisann folkens,

Er veldig ny på forumet, og skal i disse dager flytte min Sony 32" FQ80 med det som jeg mener ett siiinsykt bra bilde innpå soverommet og få meg en større skjerm i stuen. Har egentlig nesten bestemt meg for Pioneer 427XA til ca 21k. Så plutselig dukker selgeren opp og sier jeg kan få Hitachi 42PD9700 til ca 15k. Hva gjør jeg.?

Det som er kriteriene mine er ett at det er bedre bilde på tven enn 436FDE (da enn kjommi har den) jeg vil nå ha pc tilkobling, men kan til nød bruke HDMI inngang om nødvendig. Jeg ser veldig mye film og sport, er vel stort sett det som brukres, så tven min må kunne takle dette svæært bra. Min Onkel har 42pv60 på "spillerommet og "gamle" tv7spillrom. Ville ha tv i stuen og kjøpte 4270xa til stuen. Han sier at bildet er så myyye bedre enn pv60. Jeg blir ihvertfall mer og mer frustrert. Prøvde å surfre litt på forumet etter 42pd9700 men fant ingen info.

Hjelp en stakkars kar her og kom med gode svar

Utlyser en liten konkrurranse.

Den som kommer med anbefaling7komentar soom til tisier at jeg bare MÅ ha, skal belønnes godt. Premie kommer jeg tilbake med i løpet av uken

Kjør på

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren selger det han tjener mest på vettu Finn deg en tv DU er fornøyd med og som du vil ha de neste årene. Ikke la selger bestemme for deg, de er opptatt av å selge varer, ikke om du blir 100% fornøyd.

Hvis du skal ha plasma så står valget mellom pioneer og panasonic syntes nå jeg. Det er de desidert beste skjermene. Bare les tester, innlegg på dette forumet. Liker du ikke helt designet på panaosonic, så kommer de med nye modeller om et par tre måneder i sort Det ryktes om at 42" skal koste rundt 16 tusen kroner.

Husk at Hitachi har ALIS panel som er litt anderledes enn andre. Fungerer kanskje bedre på interlacede bilder fra dårlige kilder, men hvis du først skal ha skikkelig flatskjerm, så får du investere i skikkelig parabol eller digital kabel.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Selgeren selger det han tjener mest på vettu Finn deg en tv DU er fornøyd med og som du vil ha de neste årene. Ikke la selger bestemme for deg, de er opptatt av å selge varer, ikke om du blir 100% fornøyd.

Hvis du skal ha plasma så står valget mellom pioneer og panasonic syntes nå jeg. Det er de desidert beste skjermene. Bare les tester, innlegg på dette forumet. Liker du ikke helt designet på panaosonic, så kommer de med nye modeller om et par tre måneder i sort Det ryktes om at 42" skal koste rundt 16 tusen kroner.

Husk at Hitachi har ALIS panel som er litt anderledes enn andre. Fungerer kanskje bedre på interlacede bilder fra dårlige kilder, men hvis du først skal ha skikkelig flatskjerm, så får du investere i skikkelig parabol eller digital kabel.
    Helt enig med dette svaret,hadde pana 42pv 500e og noen gnistrende gode bilder.Har nå samsung og det samme her ,gnistrende gode bilder,men obs fra fabrikk kan billedet virke grumsete og dårlig på sortnivå,men med de rette innstillinger og skikkelig kalibrering+inne på service meny er dette bare lekkert nå.Mange her inne har hatt problem med innstillingene på visse samsung apparater.:???:Men husk også på en ting ,at all erfaring anng dårlig /godt bilde avhenger i om analog/digitalt bilde.De rette kabler ,det være seg s video/ scart m video eller rgb sign dvi/ hdmi Lykke til uansett!!

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei algaman! Jeg var lenge i samme situasjon som deg. Etter å ha gått den tunge runden med å kjøpe flere forskjellige TV'er samtidig (både LCD og Plasma) på Siba og Elkjøp (som har 30 dagers returrett) for så å sammenligne side om side endte jeg opp med en Sharp LC42XD1E med full HD oppløsning.

Den ga best bilde og lyd totalt sett, selv om Panasonic PV60 hadde noe bedre sortnivå. På HD er Sharp'en helt overlegen og har den beste scaleringen og de-interlacing av alle TV'ene jeg har prøvd (og det er en hel del, bl.a. Pioneer 427XA).

Pioneer og Panasonic er ikke spesielt gode på scalering og de-interlacing og det er lett å demonstrere for tvilere:-). PM meg så kan jeg ordne en demo på Sharp'en. Vet selv hvor verdifullt det er å få ordentlige demoer på ting og synes forummedlemmer bør samarbeide her så blir det lettere å gjøre gode kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •