rimelig og god tv... samme som rythm and blues?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking rimelig og god tv... samme som rythm and blues?

Er en fattig student på utkikk etter en LCD HDTV til min xbox360.

Lurer egentlig på hva jeg bør se etter i forhold til å få så god bildekvalitet som mulig. Med tanke på at lommeboken min er ganske tynn kan jeg ikke være spesielt kresen til bilde, men jeg vil uansett kunne slå til på et best mulig tilbud. Har funnet ut at man stort sett får det man betaler for når det kommer til LCD tver, eller?

Trodde at kontrastnivået var det som avgjorde hvor god tven er, men når jeg ser en tv til 10 000 har samme nivå som en tv til 5500 blir jeg litt usikker.

Fant et kampanjetilbud her og lurer på om dette går an:
    Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | LCD TV | SONY KDL-32U2000K

Så, er det noen som kan gi meg tips om hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe en billig tv. Hvor mye forskjell er det på 1200:1 og 1600:1 feks?

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg en 32" tv til 5000-6000 kr.

Takker for alle inspill :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det enkleste du kan se etter hos billige TVer er merket. Ett kjent merke vil nok ha mer å gi på "dårlige" TVer.

Kjør for Sony, Philips, JVC, Panaosonic eller lignende.

Når det gjelder konsoller så har disse ett såpass få antall farger i forhold til vanlig film, at bildene nesten alltid blir bra, men det kan være lurt å se etter så lav MS som mulig. Jo kjappere TVen oppdateres, regnes i millisekunder (ms), jo bedre skal den i teorien takle kjappe bevegekser uten etterslep.

Det er også lurt å se etter HD-Ready merket, slik at den har HDMI med HDCP, så kan du bruke TVen en god stund fremover, med fremtidens formater med kopibeskyttelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •