Toshiba Regza WL68PG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba Regza WL68PG

Har netopp kjøpt denne LCD tv'en, og så langt meget fornøyd med den. Det eneste jeg har å utsette på, eller rettere sagt det jeg ikke finner ut av er at skjermen blir mørkere ved statiske bilder. Altså når det er en scene i en film som er mørk rundt en person, så ser jeg at det plutselig blir mørkere, liksom at det blir tonet ned til enda svartere skjermbilde. Er det noen instillinger det går an gjøre slik at jeg slipper dette irritasjonsmomentet? Jeg trodde med HDMI kabel så var det unødvendig å gjøre innstillinger på tv'en, men der tok jeg feil gitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå av den dynamiske kontrasten i menyen. Ellers kan du prøve å slå av sortnivå funksjonen-denne gjør at bildene blir mørkere men en mister detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om denne på avforums for litt siden.

Black Stretch: This control basically makes the dark areas darker, and the bright areas brighter, in an attempt to fool the eye into thinking there is more contrast on the set. Now, this will usually work, but it often comes at the expense of introducing artefacts into the image (I've not done testing on Toshiba's implementation of this yet though) however in doing this, it basically destroys all the shadow details in an image, making them all go into one big black area, and often does the same with highlights, turning them into large white areas. Strongly advised to be turned off.

Vet ikke om det er dette du leter etter, og hva den funksjonen heter på norsk.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for svar. Testet litt på det Dere foreslo, og etter litt trykking frem og tilbake fant jeg ut at instillingen Aktiv Lysstyrke kontroll var synderen Så da slipper jeg mere irritasjon at det som er sort blir enda sortere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •