LG 32LE2R erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 32LE2R erfaringer?

Er det noen her som har erfaring med LG 32LE2R?

Jeg spør fordi man kan få den billigere enn de aller fleste "noname"-skjermer.

Ifølge denne tråden på minhembio.com har den samme komponenter som 32LC2R. Kun forskjellig design:

Minhembio forum -> LG 32LE2R Lcd tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke eksistert på det norske markedet før veldig nylig, så tviler på mange som har kjennskap til denne spesifikke modellen.

Sannsynligvis er det en gammel modell som de har pakket inn i en ny modellbetegnelse. Altså en bankers spinoff av gammel moro som kan selges møkkbillig siden modellen uansett har betalt seg. Dersom dette virkelig er en LC2 innvendig er det jo ikke så ille.

Men bildekvalitetsmessig har den ingenting å stille opp med mot LG sine dyrere modeller (LB2 eller LB1 for den sakens skyld). Bildet har tendenser til å hakke, spesielt i vertikalen. Ellers har den jo ok bildeprosessor og et bra design. Forbrukerportalen testet 32LC2 i høst og de gav den "Middels" gode kritikker. Dersom du leser om LB2 som ble testet nylig, så er tonen en helt annen... nok en gang. Usammenlignbart (men også urettferdig å sammenlikne de to).

Jeg tror man kommer til å se mye av disse tilbudene framover. Men det er jo klart at prisfallene blir mindre og mindre. Ingen fare å kjøpe katta i sekken, er man uheldig så får man den 500kr billigere til høsten ;-) Kjekk til soverommet, eller mens man venter på Pioneer 8. generasjon (woohoo) som kommer til høsten (?!?!?).

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det er samme panelet som på 32LC2R, men jeg tipper likhetene mellom de to modellene stopper der. Jeg har ikke sett noen salgssteder nevne XD engine eller 3D kamfilter. Dette er jo ting som det som regel skrytes av dersom det er tilstede. Uten 3D kamfilter vil ikke luma og chroma informasjonen separeres før bildet sendes til behandling, da får man problemer med at fargene "blør". Hvis i tillegg XD engine som skulle ha tatt seg av oppskalering, fargekoding og liknende mangler, så er det ikke lenger mye kjøtt igjen på denne fuglen.

Når det er sagt har jeg sett en annen stor (og som regel billig) butikk selge denne TV'en for 8000Kr, billigste 32LC2R i prisguiden er på ca. 8700Kr. Så det kan jo være det er samme TV'en bare med forskjellige farger.

Jeg er ihvertfall nysgjerrig nok til at jeg har bestilt en. Dersom den har 3D kamfilter og XD engine blir den nok soveroms TV. Om ikke blir den monitor for Data maskinen, da har man jo ikke mye behov for 3D filter og XD engine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne beskrivelsen på guenstiger.de De sier den har 3D-kamfilter..
    LG Electronics 32LE2R bei eBay

LG Electronics 32LE2R - LCD-TV (HD-ready), Format 16:9, Bildschirmdiagonale 82 cm, Kontrast 1600:1, Helligkeit 500 cd/m², Auflösung 1366 x 768 Pixel, Betrachtungswinkel 178°, Reaktionszeit 8 ms, Progressive Scan, Videostandard Secam, Pal, NTSC, 3D-Kammfilter, Lautsprecherleistung 2 x 10 Watt, Sound Stereo, Videotext, Seitenspeicher 500, Programmspeicherplätze 100, automatische Formatanpassung, Maße 811 x 586,9 x 123,5 mm, Gewicht 25,5 kg (mit Fuß), Inkl. Standfuß, VESA kompatibel

Pris: 544 Euro

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på om dette er en grei kandidat for hytta. Har lett rundt på nettet og ikke funnet så mye. Finnes en del bruker erfaringer og de er stort sett positive. De har en tendens til å være enten veldig fornøyd eller veldig misfornøyd. Dette er vel ikke uvanlig fra folks meninger. Det ser i allefall i større grad positivt ut. Håper flere hiver seg på tråden og kan gi mer info

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at butikken ikke kan levere dem før 22.feb. kan det jo virke som om modellen ikke har kommet til Norge enda. Om man vil vente til folk har fått sin i hus og gitt tilbakemeldinger skal du ikke se bort fra at kampanje tilbudet er over når du bestemmer deg for å kjøpe den. Er redd man rett og slett bare må gamble litt på denne. Men det er jo ikke store gamblingen, når man handler over internett er det jo 14 dagers angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, der var den utsolgt uansett.... tydelig at man ikke kan tenke for lenge på supertilbudene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var en stk bestillt så får vi se hvor det bærer hen ...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på denne jeg også, noen som har noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Slo til på denne jeg også, noen som har noen erfaringer?

Er ikke kommet til Norge ennda.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove

Elkjøp skulle ju levere denne ut i dag men nå ser jeg at de ikke har den på nettbutikken lenger, men de har 37" versjonen, denne har XD Engine teknologi og 3D Digital støyfilter, blir spennende å se om 32" har dette, ser ut som om den har 3D digitalt støyfilter.

Ellers så ser Specs ganske like ut.

Hmm, kan se ut som den har XD engine 3,

ONOFF - MP3-spelare, LCD-TV, plasma-TV, espresso & solarium mm.
    Den har nok det ja, fant litt info på fransk jeg
    32LE2R - LG TELEVISEUR LCD 82 CM SUR UBALDI.COM

Hva står Super IPS for?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en teknisk tråd, vennligst forhold pris, leverings og forhandlerdiskusjon til pris- og produktjakt-forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Den har nok det ja, fant litt info på fransk jeg
    32LE2R - LG TELEVISEUR LCD 82 CM SUR UBALDI.COM

Hva står Super IPS for?

[edit] IPS
    IPS (In-Plane Switching) was developed by Hitachi in 1996 to improve on the poor viewing angles and color reproduction of TN panels. Most also support true 8-bit color. These improvements came at a loss of response time, which was initially on the order of 50ms. IPS panels were also extremely expensive.

IPS has since been superseded by S-IPS (Super-IPS, Hitachi in 1998), which has all the benefits of IPS technology with the addition of improved pixel refresh timing. Though color reproduction approaches that of CRTs, the contrast ratio remains relatively weak. S-IPS technology is widely used in panel sizes of 20" and above and LG.Philips remain one of the main manufacturers of S-IPS based panels.

AS-IPS - Advanced Super IPS, also developed by Hitachi in 2002, improves substantially on the contrast ratio of traditional S-IPS panels to the point where they are second only to some S-PVAs. AS-IPS is also a term used for NEC displays (e.g. NEC LCD20WGX2) based on S-IPS technology, in this case, developed by LG.Philips.
    A-TW-IPS - Advanced True White IPS, developed by LG.Philips LCD for NEC, is a custom S-IPS panel with a TW (True White) color filter to make white look more natural and to increase color gamut. This is used in professional/photography LCDs.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjon om IPS!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    off topic : 32LE2r ble solgt av elkjøp for 4500,- på nettbutikken for et par dager siden så jeg.

Men over til mer teknisk info. Se litt på bildene og bedømm selv. Såvitt jeg kan se skiller det slettes ikke mye mellom LE2r og LC2r. Begge har XD-Engine bl.a

32LC2r

32LE2r

Beklager at det er franskt men det var den eneste siden jeg fant LE2r info på fra LG.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å nevne erfaringer så har jeg sett 37LE2r i aksjon på HD og Analoge signaler (kabel) opp mot Philips 37PF5321, Sharp 37GA8E, Sharp 37GA9E og Sharp 37RA1E og må si den faktisk klarte seg veldig godt. Lekte litt rundt med den og testet HD både via komponent og HDMI. Den hadde et glattere og roligere bilde via Komponent men fikk en bedre fargedybde dog med noe mer støy via HDMI. På vanlige tv bilder klarte den seg heller ikke så verst og matchet fint Sharp tv'ene (noe som også gjaldt HD) Syns den faktisk var bedre enn 37RA1E men syns også sharp GA8E er bedre enn sin dyrere og "bedre" modell noe som har med at RA1E er veldig følsom for støy og det er vanskelig å få fjernet det uten at det går utover bildekvaliteten. Nå skal det nevens at signalene var fra en Demo HD box som viste diverse klipp produsert av Philips i meget bra kvalitet. RA1E har jeg ikke sett med analoge kilder så der kan jeg ikke utale meg.

Det er uansett en god tv om man er på et budsjett! Men som nevnt over så er LB2r og LB1r ganske overlegne i bildekvaliteten takket være EEFL baklyset, en del kraftigere XD-engine samt Faroudja DCDi.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som om le2r er en bedre tv enn lc2r om man ser på spesifikasjonene? Tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler litt mye kaos rundt disse forskjellige LG modellene. Opgitt kontrast endrer seg på ulike skjermstørrelser innenfor samme serie og det er vanskelig å finne info om de ulike modellene på sidene til LG i forskjellige land. Opgitte data er ulike rundt om kring....uff. Noen som har funnet noe håndfast info?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

32LE2r

Beklager at det er franskt men det var den eneste siden jeg fant LE2r info på fra LG.
    Ble litt forvirret av vekten på denne

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE2r har dynamisk målt kontrast mens LC2r har reell måling. I bunn å grunn har de akkurat de samme verdiene.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •