LG 32LE2R erfaringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE2 har vært i Norge en stund

Butikken jeg jobbet i til juletider solgte 32-LE2 fra November av, så den er ikke ny i Norge. Bare Elkjøp og nettbutikkene som er treige

Det er helt klart den samme skjermen som LC2, vi hadde dem ved siden av hverandre, og de så helt klin like ut, og bilde var helt likt. Tror det bare er småtterier på utstyrs-siden som er forskjellig. LC3 har også samme specs, men er bare dritstygg i forhold. Kunder var svært fornøyd med LE2.

Det finnes også en modell som heter 32-LC25 som har 5000:1 i kontrast, og ser lik ut som LC2/LE2. LC2 og 25 har visstnok 2x15W høyttalere mens LE2/LC3 har 2x10. LC3 er en del breere som følge av de stygge høyttalerne på siden.
    Så dere som har fått tilbud om LE2/LC3 får gode apparater til en god pris. Men de er et stykke unna LC25/LB2 i kvalitet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese litt om DCDi. Faroudja DCDi Explained

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Butikken jeg jobbet i til juletider solgte 32-LE2 fra November av, så den er ikke ny i Norge. Bare Elkjøp og nettbutikkene som er treige
    Hvor mye kostet den i butikk ved juletider?

Det er helt klart den samme skjermen som LC2, vi hadde dem ved siden av hverandre, og de så helt klin like ut, og bilde var helt likt. Tror det bare er småtterier på utstyrs-siden som er forskjellig. LC3 har også samme specs, men er bare dritstygg i forhold. Kunder var svært fornøyd med LE2.
    Enig i at LE2R ser penere ut!

Det finnes også en modell som heter 32-LC25 som har 5000:1 i kontrast, og ser lik ut som LC2/LE2. LC2 og 25 har visstnok 2x15W høyttalere mens LE2/LC3 har 2x10. LC3 er en del breere som følge av de stygge høyttalerne på siden.
    Så dere som har fått tilbud om LE2/LC3 får gode apparater til en god pris. Men de er et stykke unna LC25/LB2 i kvalitet.
    Takk for informerende innlegg, fikk litt ro i sjela nå
    Til dere som har fått tilbud om LC3R, ta kontakt med Elkjøp og forlang og få vite hva som er forskjellen på de to aktuelle modellene, det er hvis dere er usikre på om dere skal takke ja til LC3R.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Elkjøpskunde!

Takk for din bestilling av 32LE2R. Vi har overbooket på denne modellen og
    har derfor gleden av å tilby deg en oppgradering til 32LC3R. 32LC3R koster
    i dag kr 7995,-, men du vil få den til samme pris 4495,-. Hvis du mot formodining ikke ønsker oppgraderingsmodellen vennligst gi
    tilbakemelding.
    Jeg kommer til å ringe og si at enten skal jeg ha den modellen jeg har bestillt, eller så skal jeg ha oppgradering til en annen modell. 32LCR3 er uansett for bred for meg i forhold til der jeg skal ha den...og det er jo slett ingen oppgradering!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Har fått mail fra kundeservice, ingen ting om spesifikasjoner, men beskjed om at jeg er en av de som får LE2R likevel. Blir litt irritert om det viser seg at LC3R er en supertv i forhold:-?

Litt glad for at jeg får det designet jeg ville ha i utganspunktet da, selv om det er innmaten som teller.
    Dette var merkelig, er du helt sikker på at du får LE2R?. Jeg har ikke fått en eneste mail fra Elkjøp kundeservice, men jeg ringte dem nå for 5 min. siden og de sa at de aldri fikk inn LE2R og at alle vil få tilbud om LC3R

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge hjemmesiden til Lefdal (lefdal.com) har de nå fått inn 32le2r på lager.

Jeg ringte da Lefdals kundeservice på tlf 81558800 og de kunne opplyse om at 32le2r ikke er på deres lager, men hvis man bestillte på nettet fikk man den etter ca 1 uke fordi de da bare bestillte opp fra leverandørs/LG's lager.

Som kjent er Elkjøp og Lefdal eid av de samme og de har også felles kundesenter og datasystem, og det skulle da ikke være noe problem for Elkjøp å skaffe flere 32le2r?

På meg virker det som Elkjøp prøver å vri seg unna ved å tilby en mindre attraktiv modell.

Typisk elkjøp-oppførsel sier jeg når de heller vil selge 32le2r dyrere på lefdal.com enn å levere allerede solgte varer på elkjop.no :-(

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Dette var merkelig, er du helt sikker på at du får LE2R?. Jeg har ikke fått en eneste mail fra Elkjøp kundeservice, men jeg ringte dem nå for 5 min. siden og de sa at de aldri fikk inn LE2R og at alle vil få tilbud om LC3R
    Hei, her er mailen fra Elkjøp som jeg fikk i går:

"Hei igjen.

Du er en av de som får det produktet du bestillte altså du får 32LE2R, beklager at det ble mye frem og tilbake. Har sjekket opp og du får tilsendt det opprinnelige produktet så snart vi får det på lager. Beklager igjen for feilen.

Med vennlig hilsen
    Elkjøp kundesenter
    815 32 000
    "

Det jeg stusser på er "så snart vi får det på lager", da jeg i min første mail til kundeservice fikk opplyst at LG'en ville bli sendt ut i løpet av uken. Sitter med en fornemmelse av at jeg nå må vente noen uker.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig uklart hos Elkjøp dette her. Jeg sendte mail til dem og fikk følgende svar:

"Hei og takk for din henvendelse

Det er ingen mottar bestillte produkt (32LE2R).
    Det blir sendt ut erstatningsmodell til alle kundene, som er 32 LC3R. Vi håper å få sendt ut disse i løpet av inneværende uke.
    Ønsker deg en fortsatt fin dag"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål er om vi tjener på dette? Greit nok at mange nok synes at designet på 32LE2R er finere, inkludert meg selv, men faktum er jo at 32LC3R koster henholdsvis 2000,- mer kontra 32LE2R hos Lefdal, mens det hos NetOnNet er 1000,- forskjell på de to modeller. Samtlige plasser som jeg har sett selge disse modellene så koster 32LC3R minst en høvding mer.

EDIT: En forklaring på dette kan være at de har noe bedre inntjening på 32LE2R, men teknisk sett så er iallefall ikke 32LC3R en dårligere modell. Tror sistnevnte muligens har noe bedre lyd med sine 2 x 15 w sidehøytt. Ser at Lefdal har oppført 2 x 10 w, men dette tror jeg nok er feil. I tillegg så mener jeg også at text-tv minnet på LC3R er på 1500 sider kontra 500 sider på LE2R. LC3R har også PiP funksjon, men det har muligens også LE2R.

I alle tilfeller så fornekter jo Elkjøp seg ikke. Dette er vel egentlig på grensen til det ulovlige å drive butikk på denne måten... Jeg har jobbet i Elkjøp å flere år selv noe tilbake i tid, og vet hvilke metoder de operer etter.

Men tror nok muligens vi kommer godt ut av det her folkens - kanskje ikke designmessig, men...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Hei, her er mailen fra Elkjøp som jeg fikk i går:

"Hei igjen.

Du er en av de som får det produktet du bestillte altså du får 32LE2R, beklager at det ble mye frem og tilbake. Har sjekket opp og du får tilsendt det opprinnelige produktet så snart vi får det på lager. Beklager igjen for feilen.

Med vennlig hilsen
    Elkjøp kundesenter
    815 32 000
    "

Det jeg stusser på er "så snart vi får det på lager", da jeg i min første mail til kundeservice fikk opplyst at LG'en ville bli sendt ut i løpet av uken. Sitter med en fornemmelse av at jeg nå må vente noen uker.:???:
    Sendte en mail til Elkjøp for å få bekreftet at Le2r ville bli sendt ut denne uken, her er svaret:

Beklager nok en gang.
    Ingen vil få opprinnelig bestillte produkt. Alle får tilsendt produktet 32LC3R. Vi håper å få sendt ut disse i løpet av inneværende uke.

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Vennlig hilsen
    Hege
    Elkjøp Kundesenter"

Er det mulig! Elkjøp leker faktisk butikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de leker butikk og har alltid gjort det.

Når alle som bestillte billig 32LE2R har fått levert 32LC3R skal jeg vedde på at 32LE2R dukker opp på elkjop.no igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men slik som det ser ut, om vi ikke tenker på designet, så er det er par ting som gjør at jeg faktisk heller vil ha 32LC3R.

Som jeg nevnte i forrige innlegg - blant annet bedre lyd + mye større text-TV minne.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DandyAndy
    Men slik som det ser ut, om vi ikke tenker på designet, så er det er par ting som gjør at jeg faktisk heller vil ha 32LC3R.

Som jeg nevnte i forrige innlegg - blant annet bedre lyd + mye større text-TV minne.
    Det er greit, tror også det er hodetelefonutgang på LC3R.
    Dette tror jeg ikke er på LE2R, kan noen bekrefte dette?

Ser ikke pen ut den LC3r........:evil:

Har forøvrig sendt en ny mail til Elkjøp der de skal gjøre rede for spesifikasjonene på LC3R i forhold tilLE2R. Kan ikke godta et tilbud basert på pris fra Elkjøp.
    PS sist jeg ba om spesifikasjoner skulle jeg få LE2R likevel...vi får se hva de sier nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de som sitter på kundesenter kommer med tilbakemelding hva angår tekniske spesifikasjoner på disse apparatene. Ikke har de kompetanse til det, og tviler på at de sløve folkene der i det hele tatt gidder å sjekke opp i det.

Men det kan jo bli spennende å se... Mulig de bare dikter opp noe

Ja, det er hodetlf.utg. på LC3R - noe som det ikke er på LE2R.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de som sitter på kundesenter kommer med tilbakemelding hva angår tekniske spesifikasjoner på disse apparetene. Ikke har de kompetanse til, og tviler på at de sløve folkene der gidder å sjekke opp i det.

Men det kan jo bli spennende å se... Mulig de bare dikter opp noe

Ja, det er hodetlf.utg. på LC3R - noe som det ikke er på LE2R.
    Her kom svaret på min mail:

Spesifikasjonene skal være de samme på disse to tvène. Legger ved link hvor du kan lese om den tilbydte modellen:

Elkjøp - LG 32" LCD-TV

Designmessig er tv noe forskjellig fra opprinnelig bestillte tv.

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Vennlig hilsen
    Elkjøp Kundesenter"

Ble ikke så mye klokere av dette.
    Forøvrig så er det synd elkjøp ikke har denne LG'en:
    LG Germany :: 32LC25R , 32LC25R

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nettopp LGs kontor i Norge og fikk til svar at disse TVene her er helt like bortsett fra text-tv minne som da er mye større på LC3R, og selvsagt da designet. Så da er iallefall det bekreftet. Når det gjelder lyden var han ikke sikker, men lyden er jo ikke særlig god uansett i et slikt chassis. Det blir å koble til anlegg likevel.

Er vel greit nok da, men det forsvarer ikke måten Elkjøp har håndtert dette på. Det mest latterlige med det hele er vel da jeg fikk den mailen idag som sa at de hadde overbooket bestillingene på 32LE2R, og om jeg da heller ville oppgradere til 32LC3R. Nå viser det seg jo at de har sendt ut LC3R til meg allerede i går før jeg i det hele tatt hadde bestemt meg om jeg ville gå med på denne dealen eller ei... Smarte folk!

EDIT: LCDen har allerede ankommet omlastningsterminalen, blir vel å hente den imrg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedgradering

Er jo en klar nedgradering dersom disse modellene er teknisk like. LE2R er jo fin. Modellen de sender ut har et grufullt design.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge tv'ene har "pip" men den er jo rimelig begrenset da begge tv'ene kun har en tuner. Dog hvor mange sitter med analog kabel og ønsker denne funksjonen?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nettopp LGs kontor i Norge og fikk til svar at disse TVene her er helt like bortsett fra text-tv minne som da er mye større på LC3R, og selvsagt da designet. Så da er iallefall det bekreftet. Når det gjelder lyden var han ikke sikker, men lyden er jo ikke særlig god uansett i et slikt chassis. Det blir å koble til anlegg likevel.
    Skjønner ikke dette, en LG-rep kan ikke si at tvene er like når LC3R har hodetelfonutgang?:-?
    Jeg finner at begge modellene har 500 sider texttv-minne?

Er vel greit nok da, men det forsvarer ikke måten Elkjøp har håndtert dette på. Det mest latterlige med det hele er vel da jeg fikk den mailen idag som sa at de hadde overbooket bestillingene på 32LE2R, og om jeg da heller ville oppgradere til 32LC3R. Nå viser det seg jo at de har sendt ut LC3R til meg allerede i går før jeg i det hele tatt hadde bestemt meg om jeg ville gå med på denne dealen eller ei... Smarte folk!
    Fantastisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med LG 32LC3R burde kanskje tittelen bli nå ja...

:neutral: De er "helt like" vil det si...hodetlf.utg. til og fra er jo knapt nok en forskjell verdt å nevne en gang for de fleste. Tekst TV minne fikk jeg bekreftet fra dem, som jeg også antok selv, å være på 1500s minne. Ikke akkurat den store greien det heller.

Uansett, en ok LCD til en rimelig penge er det iallefall. Skal vanskelig la seg gjøre å ikke bli fornøyd til den prisen slik jeg ser det. Gjelder bare å ikke ha de største forventninger til bildekvaliteten Blir spennende å pakke den ut imrg....

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •