LG 32LE2R erfaringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    LE2r har dynamisk målt kontrast mens LC2r har reell måling. I bunn å grunn har de akkurat de samme verdiene.
    Høres fornuftig ut med tanke på at de har S-IPS panel som ikke har så god native kontrast. Har funnet verdier på 1600:1 på LE2R som sikkert da er dynamisk kontrast selv om jeg ikke har sett det nevnt

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE2r har dynamisk målt kontrast mens LC2r har reell måling. I bunn å grunn har de akkurat de samme verdiene.
    Hvordan vet du/har du funnet ut dette?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Hvordan vet du/har du funnet ut dette?
    Fordi pr dags dato gjenstår det (for min del) å se en eneste LCD tv med reell kontrast på over 1200:1. (rett meg om jeg tar feil og prototyper eller prosjekter gjelder ikke)

Og fordi LG skriver Dynamic Contrast Ratio 1600:1 (Al) Dynamic på blant annet LB1 serien og denne er i en helt annen klasse en LC2r og LE2r

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi pr dags dato gjenstår det (for min del) å se en eneste LCD tv med reell kontrast på over 1200:1. (rett meg om jeg tar feil og prototyper eller prosjekter gjelder ikke)

Og fordi LG skriver Dynamic Contrast Ratio 1600:1 (Al) Dynamic på blant annet LB1 serien og denne er i en helt annen klasse en LC2r og LE2r
    Det er mulig det er jeg som er "slooow", men jeg finner ikke dette med Dynamic Contrast Ratio på LG sin hjemmesider når jeg søker på Le2r, lc2r eller lb1!?

LG Germany :: 32LC2R , 32LC2R

LG Germany :: 32LE2R , 32LE2R

LG Germany :: 32LB1R , 32LB1R

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis så har Elkjøp leveringsproblemer med denne tv'en.

Jeg ringte i dag, for dt står på kontoen min at den var sendt, men det var den ikke, dama sa at de hadde leveringsproblemer på denne tv'en og at jeg kunne få 32lc3r isteden, så jeg takket ja, noen som har erfaringer med den tv'n?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Tydeligvis så har Elkjøp leveringsproblemer med denne tv'en.

Jeg ringte i dag, for dt står på kontoen min at den var sendt, men det var den ikke, dama sa at de hadde leveringsproblemer på denne tv'en og at jeg kunne få 32lc3r isteden, så jeg takket ja, noen som har erfaringer med den tv'n?
    Du tuller nå? Fikk denne mailen i dag tidlig, jeg spurte når jeg kunne forvente denne levert.

"Hei og takk for din henvendelse

Denne modellen vil bli sendt ut til alle våre kunder i løpet av denne uken.

Ønsker deg en fortsatt fin dag."

:?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sjekket status på min bestilling og blitt tilbudt en 32LC3R i stedet. Kunde service innrømmet at 32LE2R i utgangspunktet var feilpriset. Vi så vel en annen webshop som ofte er rimeligere en tilbudsbutikken selge 32LE2R for 5995,- At vi nå får tilbud om en modell som de normalt selger for 7995,- er sikkert en god deal for oss. (Selv om jeg ikke spesielt likte designet på den.) Spørsmålet er vel nå om ikke tråden må bytte navn til: LG 32LC3R erfaringer?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen?

Det jeg har funnet ut er at lc3r har hodetelefonutgang, det har ikke le2r, samt at høytalere er plassert på siden på lc3r.

Noen som har funnet noen andre forskjeller?

Skjønner meg ikke på Elkjøp jeg, bare rot jo..:?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det er jeg som er "slooow", men jeg finner ikke dette med Dynamic Contrast Ratio på LG sin hjemmesider når jeg søker på Le2r, lc2r eller lb1!?

LG Germany :: 32LC2R , 32LC2R

LG Germany :: 32LE2R , 32LE2R

LG Germany :: 32LB1R , 32LB1R
    LG Sweden :: LB1 ,*LB1

Da LB1r ble lansert var den en av de tv'ene med desidert høyest kontrast på reellt nivå av 1200:1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi!

Jeg ble også tilbudt 32LC3R for samme pris isteden!
    Regner med det er en god deal :-D

Men hva er egentlig forskjellen på disse?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ble det Lc3R...tror jeg

Fikk mail fra Elkjøp kundeservice nå og det blir vist LC3R på meg også.

Hva gjør denne så mye bedre? Har hatt noen "rare" opplevelser med elkjøp før, så jeg håper virkelig det er en OPPgradering vi får her!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec tyder jo ikke på at det er noen oppgradering. Det er jo mer eller mindre samme tv'en med et noe kjipere design etter min mening. LE2r er ganske pen faktisk da den er veldig nøytral og har høyttalerene under. Men LC3r er en tilsvarende tv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec tyder jo ikke på at det er noen oppgradering. Det er jo mer eller mindre samme tv'en med et noe kjipere design etter min mening. LE2r er ganske pen faktisk da den er veldig nøytral og har høyttalerene under. Men LC3r er en tilsvarende tv.
    Helt enig med deg at det er bedre design på le2r, lc3r virker som et gammelt design.

Jeg leter som en gal etter spesifikasjoner og det er mulig jeg leser med dum, men det ser ut som om le2r har: Color Active Matrix TFT S-IPS LCD / Reaktionszeit Ja / 8ms (GtG), finner ikke dette hos lc3r (Color Active Matrix).

Jeg er ikke sikker på om vi får noen bedre tv her folkens, argghh. Er det ikke en LG representant her på forumet:cry:

En annen ting, har funnet priser i euro der le2r er dyrere enn lc3r....blir gal...nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På NetOnNet.no står forøvrig 32LC3R priset til 7.990,- mens 32LE2R står i 6.990,-

32LC3R: Utstyrt med bl.a. XD Engine, DCDi bildeforbedring og 3D Digitalt kamfilter for perfekt, sylskarp bildegjengivelse. Dette står oppført hos NetOnNet.

Er dette AKKURAT det samme som på 32LE2R?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte akkurat kundeservice og fikk beskjed om at de skulle få inn halve partiet ant. i løpet av morgendagen. Resten hadde de ikke en dato på, men de skulle sende ut tvene fortløpende. Om leveringen drøyer med uker så skulle jeg få en annen tv. Håper det ikke tar så lang tid, for jeg vil mye heller ha le2r enn lc3...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mailet til Elkjøp kundeservice og bedt om å få en avklaring på hva som er de faktiske forskjellen når det gjelder tekniske spesifikasjoner på de to aktuelle LG modellene.

Spennende....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins vel ingen LG tv uten XD-Engine? Begge av de det er snakk om her har XD-Engine 3 med 10-bits signal behandling. (LB1 og LB2 har samme prosessor men med 14-bits signal behandling.) Såvitt jeg ser har begge også DCDi chip.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mailet til Elkjøp kundeservice og bedt om å få en avklaring på hva som er de faktiske forskjellen når det gjelder tekniske spesifikasjoner på de to aktuelle LG modellene.

Spennende....
    Kan med ganske stor sikkerhet si at LE2 er en LC3r ment for et annet område enn LC3. Akkurat som LC2r og LC3r.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrabeskjed fra Elkjøp

Har fått mail fra kundeservice, ingen ting om spesifikasjoner, men beskjed om at jeg er en av de som får LE2R likevel. Blir litt irritert om det viser seg at LC3R er en supertv i forhold:-?

Litt glad for at jeg får det designet jeg ville ha i utganspunktet da, selv om det er innmaten som teller.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å nevne erfaringer så har jeg sett 37LE2r i aksjon på HD og Analoge signaler (kabel) opp mot Philips 37PF5321, Sharp 37GA8E, Sharp 37GA9E og Sharp 37RA1E og må si den faktisk klarte seg veldig godt. Lekte litt rundt med den og testet HD både via komponent og HDMI. Den hadde et glattere og roligere bilde via Komponent men fikk en bedre fargedybde dog med noe mer støy via HDMI. På vanlige tv bilder klarte den seg heller ikke så verst og matchet fint Sharp tv'ene (noe som også gjaldt HD) Syns den faktisk var bedre enn 37RA1E men syns også sharp GA8E er bedre enn sin dyrere og "bedre" modell noe som har med at RA1E er veldig følsom for støy og det er vanskelig å få fjernet det uten at det går utover bildekvaliteten. Nå skal det nevens at signalene var fra en Demo HD box som viste diverse klipp produsert av Philips i meget bra kvalitet. RA1E har jeg ikke sett med analoge kilder så der kan jeg ikke utale meg.

Det er uansett en god tv om man er på et budsjett! Men som nevnt over så er LB2r og LB1r ganske overlegne i bildekvaliteten takket være EEFL baklyset, en del kraftigere XD-engine samt Faroudja DCDi.
    Jeg har litt av den samme erfaringen som deg. Kjøpte meg Sharp 37BV8E som er samme som 37GA8E bare i svart. Kjøpte den fordi etter mye research fant ut at den var mest for pengene. En uke senere tittet jeg på forskjellige samsung'er og lg'er i en svensk butikk og uten å se pris så var det en som skilte seg bra ut og det var 37le2r. Det som gikk opp for meg da var at den minnet mye om bildet til sharp og syntes det faktisk var ganske bra. Ingen direkte sammenligning, men tror dette er en bra tv til prisen.

Faroudja chippene i Lg'ene, virker de bare på HDMI? noen som vet?

Beklager om dette ble litt offtopic.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •