Tips til kjøp av nyere brukt CRT widescreen-tv på minst 36"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til kjøp av nyere brukt CRT widescreen-tv på minst 36"

Jeg trenger ny TV! Min fem-seks år gamle 34" Finlux har fortsatt et bilde som lager hakkemat av alt av flatskjerm på vanlige digitalparabolsignaler, men det blir ganske lite bildeflate igjen når til og med Dagsrevyen er widescreen! Men hva bør jeg satse på? Jeg ser at folk selger 3-4 år gamle tv-er i klassen til 4000-5000 kroner (fant en Panasonic TX-36PL35 i Bergen som jeg sikkert ville kjøpt hvis ikke byen hadde ligget så usentralt til...). Det blir vel å følge med Finn.no og QXL, men er det noen spesielle modeller jeg bør se etter eller eventuelt sky som pesten?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sonys WEGAer er jo noe av det beste en får tak i, men de har alle Sonys blåskjær, noe en ihuga CRT-entusiast som deg nødvendigvis ikke er like glad i... Panasonic er veldig gode på gamma og generell bildekvalitet, men har kanskje ikke like mye punch som Sonys WEGA TVer.

Både Sony og Panasonic er imidlertid top-of-the-line, så du kan liksom ikke gå helt feil hvis du får fatt på en nyere sak av disse merkene. Loewe har også stort sett benyttet Panasonic rør såvidt jeg erindrer, og det er fra tid til annen noen slike til salgs også rundt om kring...

Jeg ville nok personlig gått for en Sony WEGA, både grunnet design og bildekvalitet. Setter du den i et hjørne ser jo faktisk ikke Sonyen så ille selv i disse flatskjermtider.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres fornuftig ut, takk! Blåskjæret kan jeg nok alltids takle til nyhetene, Gullrekka og Criminal Minds, som stort sett er det jeg ser på tv. Resten går jo i kinoen... Og når det gjelder plassen, har vi et monster av en TV-benk som dekker hele veggen, så jeg kan nok få plass til det meste.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hvordan er egentlig CRT bakprojeksjon i forhold til vanlig bilderørsskjerm? Stuen vår er brukbart skjermet, det er ikke noe direkte sollys på skjermen (som står med "ryggen" mot sør), så det burde ikke være noe problem. Jeg ser at det går an å få sånt som et 44-tommers Sony CRT bakprojeksjon for omtrent samme prisen som et 36-tommers vanlig tv. Så hva vil være det mest interessante? Jeg er kresen på bildekvaliteten...

Edit: Glem det. Disse skal ha litt konvergensproblemer, og jeg er allergisk! Det blir nok standard-tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Sony og Panasonic er imidlertid top-of-the-line, så du kan liksom ikke gå helt feil hvis du får fatt på en nyere sak av disse merkene. Loewe har også stort sett benyttet Panasonic rør såvidt jeg erindrer, og det er fra tid til annen noen slike til salgs også rundt om kring..
    Ikke for å være kranglevoren, men Loewe benyttet Philips beste bilderør.

Men det er riktig at Sony generelt har hatt et blåskjær i skjermene sine. Sony FS-70 er en kjempeskjerm i dobbelt forstand: Meget flott bilde, men ooooooops: vekt: 100 kg! Denne har gått for 6000 kroner på brukbørsen (over 30k ny), og det er den jaggu verdt om du har plass og en tilgivende kone.........

Personlig foretrekker jeg dette fremfor det grønn/gulskjær som mange plasmaskjermer gir i dag (blant annet Panasonic som med fordel kan kjøres med kjølig fargebalanse).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å få med deg kjøpskvitteringen samtidig hvis du kjøper brukt. Spør ihvertfall om hvor det er kjøpt. Kan være veldig grei å ha hvis du får problemer med apparatet ditt. Er jo i realiteten 5 års garanti på det...

Steinar

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et godt poeng, ja. De fleste seriøse selgere gir vel med sånt, og jeg pleier alltid å spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler denne hvis du kan få tak i en:
    Panasonic TX-36PD50 : Read reviews and compare prices at Ciao.co.uk

Har 32" utgaven, en av verdens beste CRT TV!

Den australske versjonen støtter 1080i via component.
    Var faktisk inne på tanken på å importere en..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KV36FS70

Jeg er en av de heldige som har en slik TV, og jeg har aldri angret på det kjøpet. (Kjøpte den kun kort tid etter at den kom til Norge) Bildet er helt overlegent og hvis man vil kan man stille inn så å si ALT gjennom service menyen. Den er stor og veeeldig tung. Hyppige ommøbleringer er en prøvelse, men bildet.... Det er bare helt vilt bra.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke dumt ut, noen av delene. Jeg følger med på Finn, men så langt har det bare vært usentrale steder som Stavanger og Bergen de har solgt tv-er i. Når det gjelder ommøblering, har det ikke vært endringer i tv-stua på snart ti år, og det blir det heller ikke. Det er bare én mulig måte å plassere sakene på!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eBay: Panasonic TX-36PD30D, 36 Zoll Top-Gerät m. org. Rack! (Artikel 220082223650 endet 18.02.07 20:33:09 MEZ)

En liten kjøretur til Tyskland, slipper moms på denne hvis du får den under 6000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en 36`panasonic WS tv og er veldig godt fornøyd med bilde........men etter kjøp av xbox 360 så savner jeg virkelig hd tv for å få best mulig utbytte av spilling.Hjelper å bruke component inngangen men alikevel.......
    Noen ide om hva jeg kan få for den brukt?? (tx-36pl35f)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT, man slipper da moms uansett når man kan vise en kvittering på at man ga 3500 for kassa! Men Tysklandstur er nok dyrere enn besparelsen.

Bossman, Jeg byr da iallfall et par tusen!

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony leverte 4 stk 36 i Norge (i denne rekkefølgen),:FS70, FS76, FQ80 og HQ100. Det sies at Sony bomma litt med HQ100. På denne har de i motsetning til de 3 foregående en helt annen bildeforbedringsteknikk. Min bror har denne, og selv om bildet er meget bra, så er mitt bedre (FQ80). Philips leverte også 36 TV. JVC sin 36 CRT vant den siste EISA prisen som ble gitt til CRT, men desverre tok ikke JVC Norge ikke inn denne modellen. 36 CRT vokser ikke på trær, og jeg tror en må være villig til å flytte litt på seg skal en ha en hjem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •