Pioneer 507XA og PC-bruk - funker det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    507XA støtter opptil 1080p over hdmi. problemet er at timingene er forskjellig "PC" dvi/hdmi og "forbruker" dvi/hdmi. Jeg har aldri kommet over de riktige timingene, ellers hadde det nok vært mulig å tweaket dvi utgangen v.h.a Powerstrip, eller så var det slik at HDMI inngangen hos Pioneer er programmert slik at den krever HDCP aktivert eller så overscanner den med vilje.

Både PS3 og Apple-TV funker ihvertfall fint. Neste utgave av Mac mini vil basere seg på Santa Rosa platformen til Intel. Dette inkluderer HDMI ut m/HDCP. Regner med at den også vil fungere fint. Gi PS3 et halvt år så blir det nok utviklet en spesiell multimedia distro av Linux til PS3, siden den offisielt støtter Linux. Den har helt klart muligheten til å bli den ultimate HTPC'en, men det er vel en annen sak..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    507XA støtter opptil 1080p over hdmi. problemet er at timingene er forskjellig "PC" dvi/hdmi og "forbruker" dvi/hdmi. Jeg har aldri kommet over de riktige timingene, ellers hadde det nok vært mulig å tweaket dvi utgangen v.h.a Powerstrip, eller så var det slik at HDMI inngangen hos Pioneer er programmert slik at den krever HDCP aktivert eller så overscanner den med vilje.

Både PS3 og Apple-TV funker ihvertfall fint. Neste utgave av Mac mini vil basere seg på Santa Rosa platformen til Intel. Dette inkluderer HDMI ut m/HDCP. Regner med at den også vil fungere fint. Gi PS3 et halvt år så blir det nok utviklet en spesiell multimedia distro av Linux til PS3, siden den offisielt støtter Linux. Den har helt klart muligheten til å bli den ultimate HTPC'en, men det er vel en annen sak..
    Du må sette 1080p til 24 Hz for å få det til å fungere på 507XA via hdmi/dvi fra pc... Har selv powerstrip men ikke fått til enda å sette denne til 24 Hz. Har en toshiba qosmio G31 med hdmi.
    Kjøpte nylig ny laptop til foreldrene mine, en HP pavilion 9270 som har hdmi og der hadde denne støtte for 1080p 24Hz over hdmi og funket utmerket på min 507XA. Mulig det er windows XP som 'nekter' å sette frekvensen til 24 Hz. HP laptop'n hadde windows vista.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •