Min Sony 40x2000 blør, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min Sony 40x2000 blør, hjelp!

Kjøpte meg Sony 40x2000 på lørdag. Har justert og kalibrert den, og begynner å bli veldig fornøyd med bilde. Men og et stort men, når tv er helt sort, altså når man skifter av-innganger er det skyer. Er vel det som kalles "bakgrundslys blødning" (på norsk) Noe jeg kan gjøre? Kan jeg forlange å få en ny en? Eller er dette det største problemet med lcd, og alle TVer sliter med det? Trodde det bare var w- serien som sleit litt med dette? Usikker nå:?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W serien har nyere panel så det skulle være enda mindre der. Men det problemt får vi vel ikke vekk tipper jeg.

Har du lyssensoren på? Jeg mener å huske at å ha den på hjalp.

Men hvis det er godt synelig i ett normalt belyst rom så kan det være noe mere galt, men hvis det er i det totale mørke så er det nok litt for vanlig for å reklamere på.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-paneler har dårlig kontrast, punktum. Når det er mørkt i rommet blir øynene mer følsomme, og lyset som slipper gjennom panelet når det prøver å vise sort ses tydelig. Beste medisinen jeg har kommet frem til er å ha mye lyse flater i synsfeltet for å gjøre skjermen mer sort i forhold. Alt er som kjent relativt. Min bedre halvdel har en Ikea Orgel stående til venstre for anlegget/TVen, og den har god slik virkning.

Som det nevnes er det også bra å få ned bakgrunnsbelysningen, men jeg tror ikke det har den største virkningen, siden det også demper lysstyrken i de lyse partiene, noe øynene igjen tilpasser seg, men det er ihvertfall mer behagelig og gjør omgivelsene lysere i forhold.

Hvis du skal se mye mørke filmer i mørkt rom anbefales plasma, men det er jo ikke alltid det passer heller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn raskt, så jeg ikke skremmer bort noen andre fra å kjøpe Sony 40x2000. Har nå justert og jobbet litt med innstillingene, og må beklage det første utsagnet mitt. TVén er fantastisk. Blødningen er blitt så og si borte og sortnivået er supert. Har bare Get digital, men bildene er faktisk mye bedre enn Sony crt tv som jeg også har. Har koblet opp mot PC og kjørt noen HD klipp, og da ser mann hva TVén er bygget for :-D

Gleder meg som en unge til 23 mars når PlayStation 3 kommer. Tenker TVén kommer til å kose seg med Blu-Ray filmer og spill i 1080p :-D

Løp og kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •