Innkjøringsinnstillinger Panasonic plasma PV60 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kristianmedk
    Har i likhet med flere andre her, ikke tatt noe spesielt hensyn til innbrennings problematikken som var et problem med plasmaer før.
    Hadde kontrast på rundt 50%, det var vel det eneste. Aldri sett noen tegn til innbrenning, verken av logoer eller andre ting.
    Kjøpte pv samtidig som kompisen min kjøpte pio42, og den er ødelagt av innbrente logoer fra tvnorge og div annet, sånn kan det gå...
    Er ikke alltid det dyreste er best.

Lykke til med digg TV
    Det virker iallefall som om de fleste eiere av Panasonic PV60 ikke har hatt problemer med innbrenning (foreløpig..) uansett kanalvalg og innkjøringsinnstillinger. Kan vi konkludere med at Panasonic'en er rimelig immun mot innbrenning og at en skal være MEGET UAKTSOM med bruken før en får slik ujevn fosfor slitasje / innbrenning? Jeg har en far som kjøpte en Panasonic TH42-PA40 (eller hva den heter) for 1 år siden og han bruker TV'en hver eneste dag til TV2, NRK, TV3 eller TVNorge og jeg ser ikke antydning til innbrenning. Ikke satte han ned kontrasten de første 100-200 timene heller.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har brukt PA50 til vanlig TV-titting og film i over et år uten noe tegn til innbrenning. Han hadde kontrast høyt første halve året også.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har brukt PA50 til vanlig TV-titting og film i over et år uten noe tegn til innbrenning. Han hadde kontrast høyt første halve året også.
    Min gamle mor fikk min gamle Panasonic PA-50, og har nå glemt å skru den av ved flere anledninger. Men det har aldri vært noen tegn til innbrenning. Muligens skyldes dette at denne eldre modellen har en mer moderate kontrast enn de nye modellene (den er oppgitt til 4000, men er visstnok målt til over 7000:1), de nye 10000:1. Så her er den glimrende.

I tillegg; Med en høykvalitets dvd-spiller og satelitt-tuner, har jeg ved flere anledninger fått sammenliknet PA50 med min nåværende Pioneer 507xa. Og jeg tror at flere vil bli overrasket over at avstanden på SD signaler er usedvanlig liten mellom de to skjermene. Noen ganger foretrekker jeg faktisk PA50 (begge er kalibrert til det ytterste), men det skyldes antakelig oppløsningen og størrelsen på 507 som gjør skjermen mer "nådeløs". Likevel, for folk flest, tror jeg at en skjerm som PA50 (riktig kalibrert, men kjølig fargetemeratur for å fjerne gul/grønnstikket) er mer enn god nok. Så har du en PA50 og ikke må ha "det siste og nyeste" kan du gjerne holde fast på skjermen en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Lastet derimot ned en innkjørings-dvd fra avsforums.com som kontinuerlig viser graderinger fra hvitt til rødt, grønt og blått i syklus. Det er jo en ide hvis noen vil være på den sikre siden i og med at PV60 slår seg av etter en stund hvis den bare står med "snø". Jeg har ikke brukt den noe særlig, men den gjør sikkert trikset med jevn slitasje av fosforet.
    Var innom på avsforums sine sider for å titte etter denne innkjørings-dvd'en, men uten hell. Har du mulighet til å sende en link eller no?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •