Hvordan er Toshiba 42" LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan er Toshiba 42" LCD?

Svigerfar skal kjøpe seg flat-TV, han har sett på Toshiba 42EL67ZG fra smart-club. Er dette en bra TV for pengene? De skal ha den i en stor stue og de sitter laaaaangt unna TVen (4-6m). Toshibaen koster 16k.
    Som et alternativ har hatt også sett på Philips 42PF5331 42" plasma hos elkjøp (koster 10k).

Noen som kjenner noen av disse apparatene? Jeg kan ikke så veldig mye om verken LCD eller plasma. Det er vel lengre levetid og mindre innbrenningsfare på LCD? De kommer til å bruke TVen stort sett til vanlig TV titting og snurre en DVD i ny og ne. Den skal ikke brukes sammen med noe anlegg så lyden i apparatene har kanskje også litt å si.

Andre tips i prisklassen mottas også med takk :-D

A

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba 42WL67Z har iallefall fått veldig god kritikk og gjør det bra på tester. Den andre LE varianten du nevnte vet jeg ikke så mye om.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du linker til noen av disse testene? Jeg finner ikke så mye fornuftig om skjermen. Men den ser ut til å holde ganske høy kvalitet.
    Har jeg rett i at LCD vil ha lengre levetid enn plasma? De har en tendens til å la TV'en stå på hele tiden, selv om de ikke er tilstede ;-)

A

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har forstått så har både LCD og Plasma meget lang levetid, MINST 40.000++ timer.
    Så det kommer nok neppe til å gå på levetiden, men det er jo en ekstra trygghet at dem velger å gå for LCD om dem pleier å la TVen stå på kontinuerlig, og da typisk på samme kanal i lang tid om gangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •