37" og gipsvegg, dårlig kombo...? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Odo
    Isteden for å kjøpe en slik dyr sak er det jo bare å banke seg frem!

Bruk knyttneven og bank deg langs veggen, man hører godt forskjell på den hule lyden der det kun er gips og den mer kontante når du treffer stenderen gjennom gipsen

lykke til!

edit: hehe ok 149kr var ikke så mye, men det er lett å høre hvor de er
    Eller bruk en barbermaskin. Slå den på. Hold den mot veggen og beveg den frem og tilbake. Da hører du lett på lyden hvor det er stender.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for info, så har jeg hengt opp min "gamle" 42" plasma-tv på gipsvegg uten problemer. Bruker "gips-anker" fra Maxbo. Den veier ca 37kg + stativ, så det skulle ikke være noe problem med din tv. Veggstativet har i tillegg en vippefunksjon som gjør at jeg kan vippe den litt forover i toppen for å få korrekt synsvinkel. Fungerer som bare det. Jeg tror hver av de fire gips-ankerne skal tåle 30 kg og jeg har fire. Dette gjelder selvfølgelig ved drag nedover og ikke utover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult folkens Da skal jeg få til noe innen denne helgen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Hvis ikke så kan du jo bare starte med å måle deg ut fra en vegg. Vær oppmerksom på at det sannsynligvis er en stender på starten av veggen. De er ofte 36 mm eller 48 mm. Hvis snekkeren ikke har vært spesielt flink eller nøye så stemmer ikke cc/60 så du kan jo prøve deg frem ca der den burde være bak der tv'en skal være slik at du ikke får noen synlige merker andre steder Bruk en så tynn spiker som mulig når du tester!
    Det kan være en feil fremgangsmåte. I de fleste rom så starter stenderene fra 60 fra den ene veggen, mens når man kommer til veggen på andre siden, så er målet mellom de siste 2 stenderene mindre enn 60. Hvis man måler i fra den veggen så bommer man på stenderene.

Bruk knokene å lytt deg frem. da finner du sånn cirka hvor stenderene er, så må du skru inn en strue, og håpe det er midten du treffer.

Man får du brukt 4 eller flere av de gips skruene som er foreslått her så vil den lette TVen holde. 1 driva skal tåle opptil 27 kg med vertikalt press.

Men husk uansett å ikke slå hull i gipsen, slik noen av mine kollegar gjør, det går kjapt, men du sprenger bort mye av gipsen og feste for skruene.

Bor ett hull uten for mye press, eventuelt skru en skrutrekker igjennom.

Bruker du fest skruer ala driva, en type som skrus fast i gipsen, så skru for hånd. Når toppen ligger likt med resten av veggen, så sitter den, skrus det for hardt så misten den all feste.

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring som håndtverker sier:

Den beste pluggen jeg har vært borti for gips er platti 13mm hull.
    Nest best er Duo-max 10mm blå. Rørleggere servanter vasker med disse!

Som en svak nr tre kommer Redi Driva. Driva er godkjent for 9 kg hvis ikke jeg husker feil. Har dratt ut mange.

Gummipluggerfungerer best i Leca og Siporexmateraler etter min erfaring. Kabelbruer festes gjerne med disse, i og med at de får "trykk" hele veien og dermed sitter som....

Gjør som tidligere anbefalt i tråden, finn en stender. Skal mye til og i hvert fall ikke finne en. Borr heller hull i festet til skjermen der hvor stenderen er hvis det ikke passer helt som du ville.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •