Nybegynner trenger råd om Pioneer 427XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger råd om Pioneer 427XA

Håper noen gidder å se på noen av disse og komme med tilbakemeldinger.

1. Leser av endel innlegg her at det anbefales en innkjøringsperiode med lavere kontrast, filmmodus, strømsparing 2, m.m. Jeg følger disse anbefalingene og lurer da på når tv'n er klar for optimal drift.

2. Er det behov for et strømfilter av feks. type Monster PowerCenter HTS1000
    m/Surge Protection?

3. Har montert TS galvanisk skille med IEC tilkoblinger
    "Jord separator" er dette påkrevet?

4. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ekstra høyttaler av type Yamaha YSP-1000 Digital Sound Projektor som i tillegg leverer et bord da med høyttaleren integrert. Bordet er 55 cm høyt og i tillegg bør man vel skaffe seg en subwoffer. Tror dere dette kan være et kurant oppsett for en som ikke vil ha noe kabling?

5: Hvilken høyde over gulvet er den mest riktige?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Pioneer sverige sier innkjöring på ca 200 timer

2.Strömfilter er ikke nödvendig om du ikke har netttrafo 100 meter unna, eller det er store elmotorer eller lignende i nerheten. Strömfilter er bra mot spenningstopper

3.Ikke påkrevet, men pioneer anbefaler dette. Står også i bruksamvisning at denne ska verepå nermest tv som mulig.

4.Subwoofer er nödvendig her. Ville valgt yamahas yst-sw 516. den er en god koblinasjon med YSP-1000 som er ett bra alternativ om du ike vil ha kabler. Denne spiller best i rom med få åpninger.

5. Riktig höyde er ca hodehöyde når du sitter...

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med denne tv'en. Har du funnet noe å utsette på den. Var og kikket på den i dag, kjempefin tv. Prøvde å høre om det var noe summing/ulyder fra den, men i butikker er det vanskelig å høre. Hørt noen klage på summing / støy fra den. Hva synes du?

Så noen instillinger på denne linken.

Pioneer HDTV Plasma Review: Pioneer PDP-4270HD 42" Plasma Television

Tror dette er samme panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Er det behov for et strømfilter av feks. type Monster PowerCenter HTS1000
    m/Surge Protection?

3. Har montert TS galvanisk skille med IEC tilkoblinger
    "Jord separator" er dette påkrevet?

Hva skal du med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva skal jeg med dette. Det er det jo jeg som spør dere proffer om?
    Er svært fornøyd med tv'n. Jeg var fornøyd med bildet når jeg hadde vanlig kabeltv uten digital dekoder. Nå har jeg fått meg digital dekoder med harddisk fra canal digital og nå er bildet ganske mye bedre. Det er en svak summing fra tv'n men ikke verre enn summingen fra den nye dekoderen.

Har et spørsmål til dere som har denne tv'n. I et spesielt lys (hvis man f.eks. lyser på rammen) så ser jeg at den sorte rammen rundt skjermen er litt ripete/skjoldete er dette normalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SurgeProtectoren er for å beskytte apparatet mot elektriske sjok/svingninger i tilfelle feil i annet utstyr og det elektriske anlegget. Skulle lynet slå ned i sikringskapet ditt vil det hjelpe lite, men så skjer dette heller sjelden. Det galvaniske skillet er nødvendig om du har vanlig, analogt kabel-TV og beskytter mot problemer her som kan resultere i skade på apparatet. De fleste SurgeProtectorer har overspenningsvern for antennekabler også.

SurgeProtectoren: Kjekt å ha, kan bli ugreit å ikke ha i tilfelle.
    Det galvaniske skillet: Om du bruker vanlig, analog kabel: HØYST NØDVENDIG, koster 99 kroner på Elkjip/Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unbad
    Ja hva skal jeg med dette. Det er det jo jeg som spør dere proffer om?
    Er svært fornøyd med tv'n. Jeg var fornøyd med bildet når jeg hadde vanlig kabeltv uten digital dekoder. Nå har jeg fått meg digital dekoder med harddisk fra canal digital og nå er bildet ganske mye bedre. Det er en svak summing fra tv'n men ikke verre enn summingen fra den nye dekoderen.

Har et spørsmål til dere som har denne tv'n. I et spesielt lys (hvis man f.eks. lyser på rammen) så ser jeg at den sorte rammen rundt skjermen er litt ripete/skjoldete er dette normalt?
    Den blir ripete bare man puster på den virker det som. Jeg har vært utolig forsiktig, men har også riper på rammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •