Støy i ny Pioneer 427XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i ny Pioneer 427XA

Jeg har i dag pakket ut min nye Pioneer 427XA. Jeg kom over dette eminente forumet og håper noen av proffene kan hjelpe meg.
    TV'n gir fra seg en irriterende summelyd. Lyden ble litt likere når jeg kjører 100 Hz.

Har noen av dere guruer en løsning på dette.

Jeg skal bruke TV'n til standard familietv og tar gjerne imot en liten leksjon i et brukbart oppsett.

På forhånd takk.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til å sette den på 100 hz så kan du forsøke de forskjellige strømsparingsnivåene. Min ble omtrent støyfri etter å endret på disse innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha. Er fortsatt litt summing men det må man vel kanskje leve med.

Har fortsatt endel spm. og håper noen gidder å se på noen av disse og komme med tilbakemeldinger.

1. Leser av endel innlegg her at det anbefales en innkjøringsperiode med lavere kontrast, filmmodus, strømsparing 2, m.m. Jeg følger disse anbefalingene og lurer da på når tv'n er klar for optimal drift.

2. Er det behov for et strømfilter av feks. type Monster PowerCenter HTS1000
    m/Surge Protection?

3. Har montert TS galvanisk skille med IEC tilkoblinger
    "Jord separator" er dette påkrevet?

4. Bør jeg bytte ut antennekabelen med en bedre type en den vanlige hvite?

5. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ekstra høyttaler av type Yamaha YSP-1000 Digital Sound Projektor som i tillegg leverer et bord da med høyttaleren integrert. Bordet er 55 cm høyt og i tillegg bør man vel skaffe seg en subwoffer. Tror dere dette kan være et kurant oppsett for en som ikke vil ha noe kabling?

Jeg har ikke fått digital dekoder ennå (kommer om 1 uke) men kvaliteten overgår mine forventninger. Har sett best i test LCD tv'er med samme signal og de er ikke i nærheten når det gjelder vanlige kabeltvsendinger.

I stuen min er det masse vinduer og det er ihvertfall ikke mer gjenskinn i denne kontra min gamle "vanlige" tv.

Så selv om jeg er ferskis og amatør på område så kan jeg varmt anbefale denne tv'n. Utmerket også til familier med små barn som tasser rundt og tar på ting. Tv'n har glass som kan tørkes av. Lcd tv'er har pleksiglasslignende front.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unbad
    4. Bør jeg bytte ut antennekabelen med en bedre type en den vanlige hvite?
    Ettersom du sikkert har X antall meter med vanlig hvit kabel i og/eller utenfor veggen tror jeg neppe de siste 1,5 meter med fet kabel vil gjøre no forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

;-) Høres logisk ut. Takk skal du ha.

Håper andre tar seg bryet verdt med å svare meg på mine øvrige spm.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når dere nevner kabler så har jeg ett spm.
    blir bestillen meg 507xa utgaven.
    har parabol fra canaldigital.ca 10-15m med kabel.tror det er helt std utgave.vil det lønne seg å kjøpe en som er dyrere? fra paraboldisk til mottager.

og event hva slags type?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med støy på min 427XA jeg også. Men det er mest når skjermen er helt svart, da summer den voldsomt men når det kommer noe bilde her å der så stopper den igjen.

Dog en annen ting jeg har merket meg er at det skal ikke mye til før den gir tydelige etterslep. Har parabol med en Digiality 422TS tuner og hadde ingen problemer med etterslep på min forrige 37" LG LB1r. F.eks Animal Planet har et strøkent bilde. TV2 og NRK er glorete. Canal+ kanalene gir ekstremt etterslep på enkelte sendinger.

Den gir også veldig støy i bildet ved bruk av VGA fra pc. Mulig den er bedre på HDMI noe jeg ikke har fått testet enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •