Samsung F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33

Tråd: Samsung F

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F

Hei

Jeg ser Siba selger en modell som heter Samsung LE-40F71 (22 995,-)
    Men på nettet ser jeg en annen mobdell som heter Samsung LE-40F71B (16 320,-) på bla. Amentio.

Hva er forskjellen? Jeg finner ingen forskjell bortsett fra navnet (med og uten "B").

Edit: Hva kreves av pcen min for å kunne spille en 1080p film på en tv. Og hvilken tilkoblinger er det som gjelder?

Mvh
    Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en tråd på avforums.com at det er kommet/kommer en versjon av F71 med nytt baklys(Den opprinnelige F71 hadde samme som M71, mens N71 har et bedre baklys, og som den nye versjonen av F71 skal få):

N73: XWCG backlight, NTSC color gamut = 100%, EBU color gamut = 138%
    M73: WCG backlight, NTSC color gamut = 92%, EBU color gamut = 127%

New Samsung 'N7' Series - Page 38 - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haakky
    Hei

Jeg ser Siba selger en modell som heter Samsung LE-40F71 (22 995,-)
    Men på nettet ser jeg en annen mobdell som heter Samsung LE-40F71B (16 320,-) på bla. Amentio.

Hva er forskjellen? Jeg finner ingen forskjell bortsett fra navnet (med og uten "B").

Mvh
    Håkon
    SVJV er det ikke noe forskjell. Iallefall ikke av teknisk art.
    Men hvis du først skal ha full HD-skjerm, hvorfor da akkurat samsing F71? Det er vel ikke den skarpest skjeen i skuffen akkurat.

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Hifi? kåret jo F71 til vinner i 1080p klassen. Den måtte se seg slått på bildekvalitet av Sonys X modell, men prisforskjellen var stor nok til at de foretrakk samsungen.

Lyd og bilde kåret w2000 som best i test over samsungen, men i deres priser var vel faktisk samsungen dyrere (25000,- mot w2000s 24000,- tror jeg).
    Nå som F71 er 4000,- billigere enn W2000 så kan det vel neppe sies å være noe dårlig valg.

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trodde at B på slutten av modellnavnet betydde at den var svart.

Sikler en del på denne skjermen, men har lyst til å se den selv og/eller lese noen anmeldelser,men jeg har ikke funnet noen anmeldelser.

Noen som har link til le40f71 anmeldelse? (helst norsk/engelsk)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmith
    What Hifi? kåret jo F71 til vinner i 1080p klassen. Den måtte se seg slått på bildekvalitet av Sonys X modell, men prisforskjellen var stor nok til at de foretrakk samsungen.

Lyd og bilde kåret w2000 som best i test over samsungen, men i deres priser var vel faktisk samsungen dyrere (25000,- mot w2000s 24000,- tror jeg).
    Nå som F71 er 4000,- billigere enn W2000 så kan det vel neppe sies å være noe dårlig valg.
    Nei, misforstå meg rett. Jeg er stor fan av M71 og M91 til samsung. Det er bare det at jeg synes F71 har mer gråtoner enn svart i bildet, og generelt fremstår som en halvgod TV. Feks synes jeg at Sharp'n har bedre/mer behagelig bilde. Og ihvertfall Sony W2000. Og begge M-modellene til samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crackerjack
    jeg trodde at B på slutten av modellnavnet betydde at den var svart.

Sikler en del på denne skjermen, men har lyst til å se den selv og/eller lese noen anmeldelser,men jeg har ikke funnet noen anmeldelser.

Noen som har link til le40f71 anmeldelse? (helst norsk/engelsk)
    Du kan da ta en tur på expert på heimdalsmyra. Den hang iallefall utstilt der ved juletider, SVJH.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har hele tiden gått å tenkt på å bestille Sony w2000, men så gikk jeg inn på Siba Liertoppen, der stod Sony'n og Samsungen sidebyside.

Og da falt liksom valget på Samsungen.

Men da er det jo vannvittig prisforskjell fra feks Siba til billigste nettbutikk. Værtfall hvis fargen på apparatet er det eneste som skiller.

Edit: Hva kreves det av min pc for å spille av en 1080p film. Og hvilken tilkobling til tven er det som gjelder?

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men da er det jo vannvittig prisforskjell fra feks Siba til billigste nettbutikk. Værtfall hvis fargen på apparatet er det eneste som skiller.
    Det er samme tv som selges på SIBA og de billigste nettbutikkene, og fargen på tv'n er selvfølgelig identiske.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bokstaven 'B' har ingen funksjon egentlig? Er dette den riktige tven å gå for?

Tenkte først at B var en nyere modell enn den uten B. Siden prisforskjellen lå så mye høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B og ikke B skal være samme TV ja. Er slik på alle de andre også, Modellen heter vel egentlig LE-40F71B, men mange som ikke inkluderer B'en fordi den er overflødig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at Amentio og div. andre har slengt seg på et stort innkjøp fra Tyskland hvor levering er i månedsskifte feb/mars. Dette konseptet kalles "Forward pricing" såvidt jeg vet og kommer nok til å bli mer og mer vanlig med tiden.

Produktet stopper ikke hos lageret til selger, men sendes direkte fra hovedlager til deg så snart leveringen er klar.

Fordelen er lik garanti som produkter ellers kjøpt i Norge, og ikke minst pris.
    Ulempen er at en slik bestilling som regel lar vente på seg endel uker fra du bestiller til du mottar varen, og du blir trukket penger umiddelbart (egentlig ikke lov, men du får nok en mail med forespørsel om de kan trekke).

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i siste lyd og bilde er samsung le40f71 testet mot sony kld-40w2000, og sistnevnte kom ut på topp, blant annet fordi F71 var dårligere på vanlige tv signaler. På full-HD materiale var det mindre forskjell, men også her var det sony somdro det lengste strået pga kontrast og fargemetning.

For meg står nå valget mellom disse to

EDIT serat dette er tat hensyn til oppe itråden, sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har hele tiden gått å tenkt på å bestille Sony w2000, men så gikk jeg inn på Siba Liertoppen, der stod Sony'n og Samsungen sidebyside.

Og da falt liksom valget på Samsungen.

Edit: Hva kreves det av min pc for å spille av en 1080p film. Og hvilken tilkobling til tven er det som gjelder?
    Jeg er i samme situasjon Haaky, har lest hele tråden om Sony W2000,var ganske bestemt for den, men da jeg så Samsung F71 på Expert i går, ble jeg litt i tvil igjen...
    Den så jo bra ut, selvom jeg ikke fikk se den med vanlig kabelsignal.

Så den tidligere på Siba, men der hadde den ansatte veldig lite peiling og klarte ikke å sette på W2000 og F71 på TV2.

Men jeg så Samsungen og den ga et ganske bra bilde, men det er vel neppe representativt da kabelsignalet er splittet opp til alle TVen de har på veggen.
    Så en slags "ghost" effekt på bildet, men satser på at dette er kabelsignalet.

Har lest at Samsungen sliter med 1:1 pixelmapping over HDMI, jeg har tenkt til å koble til Pcen, men har bare komponent (18 pins) ut av Pcen, vil det da være 1:1 pixelmapping på den inngangen?

Skal kjøre DVD på HDMI.

Det er mye å sette seg inni og mye man skal lære seg, så jeg setter pris på ett ikke overkomplisert svar.

Jo mer jeg leser, jo vanskeligere er det å bestemme seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Valget mitt falt på Sony. Og er kjempefornøyd. Har Get Digital og det blir relativt bra bilde. Har ikke Dvd spiller med hdmi så dette går over scart. Bildet blir bra, men jeg merker tven har mye mer å gi. Har også prøvd å kjøre en 1080p film fra laptoppen over med vga kabel, gir fantastiske bilder. Jeg kjøpte Sonyen hos Sony for 20430,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Valget mitt falt på Sony. Og er kjempefornøyd. Har Get Digital og det blir relativt bra bilde. Har ikke Dvd spiller med hdmi så dette går over scart. Bildet blir bra, men jeg merker tven har mye mer å gi. Har også prøvd å kjøre en 1080p film fra laptoppen over med vga kabel, gir fantastiske bilder. Jeg kjøpte
    Sonyen hos Sony for 20430,-
    Hva gjorde at valget ditt falt på Sony 40W2000?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i utganskpunktet innstilit på Sony, men så fikk jeg øyene opp for Samsungen. Men 2. gang jeg dro til butikken for å sammenligne så syntes jeg det var egentlig ganske likt. Så det var egentlig 50/50. Leste testen i Lyd og bilde så da blei det 51/49. Fikk ett godt tilbud på tven og jeg var 20 lapper fattigere, men en kanon tv i retur. Jeg har hele tiden vært obs på at jeg ikke skal ha meg en tv hvor jeg er missfornøyd med bildekvaliteten på noen områder.

Det eneste minuset som kunne vært mye bedre er den plastikkfjernkontrollen. Der har Samsung gjort det mye bedre! (...og selvfølgelig det hadde ikke gjort noe med kortleser og usb).

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Forskjellen er at Amentio og div. andre har slengt seg på et stort innkjøp fra Tyskland hvor levering er i månedsskifte feb/mars. Dette konseptet kalles "Forward pricing" såvidt jeg vet og kommer nok til å bli mer og mer vanlig med tiden.

Produktet stopper ikke hos lageret til selger, men sendes direkte fra hovedlager til deg så snart leveringen er klar.

Fordelen er lik garanti som produkter ellers kjøpt i Norge, og ikke minst pris.
    Ulempen er at en slik bestilling som regel lar vente på seg endel uker fra du bestiller til du mottar varen, og du blir trukket penger umiddelbart (egentlig ikke lov, men du får nok en mail med forespørsel om de kan trekke).
    Har meeeget lyst på denne skjermen, og lurer nå på om jeg skal legge inn en bestilling. Vil i såfall gjøre det hos en av de som selger den til 17 000 eller mindre. Høres ut som du har litt greie på dette "tedkj". Vet du om disse skjermene er i bestilling eller om dealen er at de venter til de har så og så mange før de blir bestillt? Har bare sett de har forskjøvet leveringsdatoen noen ganger...

Lurer også på hvor nye disse skjermene er, da med tanke på hvilken Firmware de vil komme med, håper at hvis de kommer "rett fra fabrikk" at de har en FW hvor Samsung har fixet Pixelmapping og fargeproblemet noen har meldt om når de starter TV'en i en gitt modus...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WebKnight
    Har meeeget lyst på denne skjermen, og lurer nå på om jeg skal legge inn en bestilling. Vil i såfall gjøre det hos en av de som selger den til 17 000 eller mindre. Høres ut som du har litt greie på dette "tedkj". Vet du om disse skjermene er i bestilling eller om dealen er at de venter til de har så og så mange før de blir bestillt? Har bare sett de har forskjøvet leveringsdatoen noen ganger...

Lurer også på hvor nye disse skjermene er, da med tanke på hvilken Firmware de vil komme med, håper at hvis de kommer "rett fra fabrikk" at de har en FW hvor Samsung har fixet Pixelmapping og fargeproblemet noen har meldt om når de starter TV'en i en gitt modus...
    Hei sveis!

Det har vært så og si tomt for F71 i Europa, og således kommer disse inn rett fra Samsung i Østen. De vil derfor ha seneste firmware, med støtte for 1:1 pixelmapping over HDMI.

Skjermene er i bestilling, og det er Norek som står for dette. Det siste jeg har hørt er at skjermene kommer rundt 25.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.. men Norek er kun disp. eller tar jeg feil her?!
    Hvor får man tak i billigste F71 nå fortia a?! lyst til å bestille...
    Så at Amentio har hevet prisen...
    Vil helst ha 46", og den er jo priset for mellom 10-12000kr mer.. syyykt dyrt for bare 6"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •