Samsung F - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: Samsung F

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Spennende.. men Norek er kun disp. eller tar jeg feil her?!
    Hvor får man tak i billigste F71 nå fortia a?! lyst til å bestille...
    Så at Amentio har hevet prisen...
    Vil helst ha 46", og den er jo priset for mellom 10-12000kr mer.. syyykt dyrt for bare 6"
    Amentio har denne til 16.100kr igjen, slik de hadde før. De hadde den priset til 18k for en liten stund tilbake (litt over en uke ca.), men satte ned prisen igjen.

For 9.000 mer, får du 46" hos Amentio. Husk at 6" fra 40" ikke tilsvarer 6" fra 31" mht. til aktiv-bildeflate. Det er ganske så stor forskjell selv med "bare" 6".

Litt dyrere enn Amentio har du pc-express.no som selger 40F71 for 16.546, men de skal ha hele 34.023 for 46F71.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sitte på gjerdet litt til da.. 46" har jo ligget på rundt 25k ganske lenge nåm bør jo falle snart...

For 34.023kr velger jeg nok da heller en 46X2000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har "perfekte" innstillinger for F71?
    Leste i Sony W2000 tråden og der var det flere som postet instillingene sine.

Er det noen som kan poste sine her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

siba og rare navn

Hørte av en kamerat at grunnen til at Siba kaller tvene noe annet er fordi de ikke får "lov" til å reklamere/kalle det ekte navnet. Tror det kan ha noe med om de har/ikke har avtale direkte med samsung slik at de kjøper inn fra en tredjepart el noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde grunnen til de rare navnene var prisgarantien jeg...

Om de kaller samsung F71 for Samsung F71X kan de lage den teite prisgarantien sin.

Feks om F71 koster 23999,- på nettet og Elkjøp vil reklamere for denne i kundeavisen så skriver de "Samsung F71x full HD bla bla bla Prisgaranti, tilbud nå kun 27998,-"

Har hvertfall vært borti det hos lefdal når jeg har kjøpt et produkt og sett det mye billigere på Binders, da dro jeg tilbake og viste prisdiferansen. Men pga et annet produkt nr på varen så kunne jeg glemme hele greia.. Varen var nøyaktig den samme, bare at lefdal hadde en X på slutten av produktnummeret :evil:

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixelmapping

Kan noen teste om denne (LE40F71) virkelig har skikkelig pixelmapping over HDMI? (krever 1009SVC/1010 SVC patch) En del brukere melder at om de lager et bilde i f.eks. MS paint med en vertikal linje på 1 pixel i bredde og en horisontal linje på 1 pixel i høyde, så er den horisontale korrekt, men den verikale blir ikke helt perfekt (blir en slags skygge på den). Sammenlign gjerne resultatet over VGA og se om det er det samme der.

Noen som kan teste dette, det er omtrent det eneste jeg ser på som en feil ved denne skjermen og hindrer meg i å vurdere den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å glemme F71, nå som M86/87 er rett rundt hjørnet? Får jo dobbelt så høy dynamisk kontrast, 3 stk HDMI 1.3, støtte for 1080P@24hz, 10 bits bildebehandling, 1080P på alle VGA, komponent og HDMI-koblingene og ikke minst mulighet for å slå av DNIe. Den er jo også billigere faktisk enn F71...

Hardware.no - Prisguide

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så sant, så sant...

Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Er det ikke bare å glemme F71, nå som M86/87 er rett rundt hjørnet? Får jo dobbelt så høy dynamisk kontrast, 3 stk HDMI 1.3, støtte for 1080P@24hz og ikke minst mulighet for å slå av DNIe. Den er jo også billigere faktisk enn F71

Hardware.no - Prisguide
    Har tenkt samme tanken, men stoler ikke helt på den prisen som er oppgitt, tror den blir noget dyrere, men om prisen stemmer så er det ikke mye å tenke på. Har også sett meg ut LG's 42LF65 som også har HDMI 1.3 og pixelmapping på HDMI og Component + en del annet snacks.

Men har ikke slått fra meg F71 ennå da jeg tror den kommer til å gå ned i pris og virker til å være en meget god TV

HER finner man bilder som illustrerer hva jeg mente med at den ikke klarte pixelmapping over HDMI til 100% selv med SVC patch..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg firmware oppgraderte tv'n så jeg fikk justscan 1:1 pixelmapping, det fungerte ikke så bra med pc, den strekker ikke bilde helt ut til kanten, noen som vet hvorfor?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Jeg firmware oppgraderte tv'n så jeg fikk justscan 1:1 pixelmapping, det fungerte ikke så bra med pc, den strekker ikke bilde helt ut til kanten, noen som vet hvorfor?
    Regner da med du mener over HDMI.. Hvilket skjermkort har du, hvor lang kabel og hvilken Hz bruker du, forsøkt å endre innstillinger ved hjelp av powerstrip?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke prøvd powerstrip enda, det er over hdmi ja, kjører 1920x1080p 60hz, dette fungerer uten problemer over vga, har ATI X1600XT kort og Vista ( nyeste driverene for Vista )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    ...har ATI X1600XT kort og Vista ( nyeste driverene for Vista )
    Lest om flere som har problemer med ATI kort, uten at jeg kan sette fingeren på eksakt hva problemet er (dessverre virker det som ikke de med ATI klarer det heller..) Anbefaler deg og lese gjennom tråden på AVForums LINK. Håper du finner noe som kan hjelpe deg der.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan stemme, mente jeg har lest noe lignende selv, skal ikke være lett å få gfx kort til å fungere nå om dagen! Nvidia sine kort fungerer jo dårlig i Vista, Ati kortene fungerer da tydeligvis ikke med hdmi 1:1 justscan, og ikke fungerer hardware acceleration i powerdvd 7.3

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •