Hyle/knitrelyd fra LG CRT tv. **7 uker tok det å fikse...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyle/knitrelyd fra LG CRT tv. **7 uker tok det å fikse...

God aften..

Kjøpte med nylig en brukt LG Lafinion 82W 32" crt tv (2år gammel)

Uansett, ikveld begyntte den å hyle og knitre i perioder, perioder med stillhet og hyling varte opp til 15-20sekunder, for så å ta en nesten like lang pause. Vet at der er høyspenning i TV'er men jeg våget meg i å ta av dekselet for å lokalisere lyden, og lokalisert ble den. På bilder under høres du ut som om lyden kommer fra plast-trakten som emitter-røret er festet i. Noen som har peil som kan gi en diagnose.

Lyden er somsagt litt knittrete sammen med en høyfrekvent "hvinelyd". Lukter ikke noe brent eller noe slikt. Men blir jo litt bekymret, har bare hatt TV'n i noen uker

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å få hylelyder i en TV. Slike lyder kommer fra spoler, de genererer magnetfelt som kan få deler til å bevege seg. Det kan oppstå en resonnans som gjør at lyden blir ganske høy.
    Dette er et fenomen i mye elektronisk utstyr, men CRT TVer er spesiellt utsatt siden det er mange spoler med høy spenning og strøm, og linjefrekvensen på 15625 Hz er direkte hørbar.

CRT har også en del gnistgap for å utlade statiske spenninger, så enkelte knitrelyder er normalt.

Dette var bare generell informasjon, kan dog høres ut som dine symptomer ikke er helt normale.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt normalt er det nok neppe, det begynnte bare med litt kvittring, men nå er det så gale at jeg ikke tørr å ha tv'n på. Utrolig kjipt siden den gamle døde for bare noen uker siden, og jeg trodde at en 2år gammel tv ikke skulle by på mange problemene.. venter på svar fra LG...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To år gammel? Da er det vel mulighet for å få fikset dette på reklamasjon? Må vel ha kvittering, men.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det... må jakte opp selgeren... kjipt med enda en helg uten TV.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Regner med det... må jakte opp selgeren... kjipt med enda en helg uten TV.
    Ta deg en tur på kino :-D !

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få ut litt damp...

Fy for noen(ett) kålhoder som sitter hos LG kundeservice. Jeg må regelrett dra informasjon ut av han. Har nå gått over en uke, og det eneste han har prestert å gjøre er å henvise meg til et service selskap på østlandet, først for å få bekreftet at dette var noe som LG måtte ta ansvar for. Og så for å bestille time hos det østlandsbaserte selskapet som selvfølgelig ikke driver business her i bergen. At jeg bodde i bergen visste han fra første mail.

Må le av slagordet til LG kundeservice: "Vår ambisjon er å gjøre livet ditt enklere"...

Her må man stå på krava for å oppnå noe... skal sende han en mal på hvordan førstesvaret hans bør være på slike saker. Han kunne fint ha skrevet alt jeg trengte å vite i første mail. Er sånn man lurer på om LG har en syk policy for å se om folk rett og slett ikke gidder å gjennomføre prosessen. Ellers så er mr.B rett og slett ikke helt rett for jobben.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ringte verkstedet opp, TVen er ferdig og jeg får den tilkjørt på tirsdag... 7 uker tok det. Jeg kan nesten ikke tro at det er mulig. Er nesten så man lurer på om de har sendt TV'n ned til India eller Kina for å fikse den der...

Nå kan jeg også angre på at jeg kjøpte TV som ikke går i bilen.... noen med stor bil som har lyst på en tur til Camera & Videoteknikk i Åsane?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •