HDMI trøbbel: Samsung LE32M61 og LG RH188H DVD opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI trøbbel: Samsung LE32M61 og LG RH188H DVD opptaker

Hei

Min DVD opptaker har vært til service i lang tid og jeg fikk den tilbake nå. Koblet den opp via scart og det fungerte bra. Har nå fått kjøpt meg en HDMI kabel og tenkte jeg også skulle få testet denne. Koblet sammen og skiftet til HDMI på tv'n, og her stopper det opp. Får en melding på skjermen som sier "Modus støttes ikke". Har forsøkt å bla litt i menyene både på tv'n og dvd opptakeren for hvor jeg evt kan bytte "modus".

Noen som kjenner til dette og kan gi meg en kjapp veiledning?

Mvh

Tendenfan

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tendenfan
    Hei

Min DVD opptaker har vært til service i lang tid og jeg fikk den tilbake nå. Koblet den opp via scart og det fungerte bra. Har nå fått kjøpt meg en HDMI kabel og tenkte jeg også skulle få testet denne. Koblet sammen og skiftet til HDMI på tv'n, og her stopper det opp. Får en melding på skjermen som sier "Modus støttes ikke". Har forsøkt å bla litt i menyene både på tv'n og dvd opptakeren for hvor jeg evt kan bytte "modus".

Noen som kjenner til dette og kan gi meg en kjapp veiledning?

Mvh

Tendenfan
    Når du har koblet til kabelen via hdmi til tv,n,skal du gå inn på innstillinger via dvdopptageren og gjøre det samme der,da skal det funke.Jeg har selv samsung tv,men en pioneer 645 og dette funker bra.Dette skal ikke være noe problem. Feks er det utgang scart"video" "svhs" scart"rgb" dvi eller hdmi!:-D

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest de kapittlene i manualen som gikk på instillinger og hdmi var jeg stort sett like grønn. Da var det bare å starte å skumme manualen fra første side. Allerede på en av de første sidene, kom løsningen. Var en knapp oppå spilleren som heter "Resolution" hvor man kunne stille 576P, 720P osv... var bare å endre på denne innstillingen så kom bildet med en gang.

Hadde sikkert vært en fordel om LG la denne opsjonen inn i menyen evt skrev litt om den i kapittelet for HDMI.

Men takk for tipset anyway, nå blir litt testing i helga likevel :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart at slike spillere ikke har signal ut på HDMI som standard. Jeg tipper det er mange "grønne" folk der ute som ikke skjønner noe når de plugger i HDMI kabelen til TVen og ikke får bilde.

Bra du fant det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Modus støttes ikke

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er rart at slike spillere ikke har signal ut på HDMI som standard. Jeg tipper det er mange "grønne" folk der ute som ikke skjønner noe når de plugger i HDMI kabelen til TVen og ikke får bilde.

Bra du fant det ut.
    Jeg har en Samsung plasma TV 42" og en LG 188HD opptaker. Jeg har koblet alle tunerene mot DVD'en og så har jeg en HD-kabel fra DVD til TV'en. Dette har fungert veldig bra, men så skjer det plutselig at jeg får melding om at "Modus støttes ikke". Jeg har hatt med meg DVD'en til leverandøren for å få sjekke at alt er ok med den og det er det. Jeg fikk oppgitt fra Expert at alt var sannsynligvis ok med TV'en så jeg burde skifte HD-kable, også dette gjorde jeg uten at det ble noen forandring.

Jeg antar at det er en eller annen innstilling ett eller annet sted som er feil. Enten på TV'en eller på DVD'en, men hva er feil? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Dvd/tv

Sitat Opprinnelig postet av Terjeen
    Jeg har en Samsung plasma TV 42" og en LG 188HD opptaker. Jeg har koblet alle tunerene mot DVD'en og så har jeg en HD-kabel fra DVD til TV'en. Dette har fungert veldig bra, men så skjer det plutselig at jeg får melding om at "Modus støttes ikke". Jeg har hatt med meg DVD'en til leverandøren for å få sjekke at alt er ok med den og det er det. Jeg fikk oppgitt fra Expert at alt var sannsynligvis ok med TV'en så jeg burde skifte HD-kable, også dette gjorde jeg uten at det ble noen forandring.

Jeg antar at det er en eller annen innstilling ett eller annet sted som er feil. Enten på TV'en eller på DVD'en, men hva er feil? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
    Jeg hadde også en slik Res. knapp på DVD'en og da jeg trykte på denne, så vips så var alt ok. Takk for tipset. Det står jo, ingenting om dette uten at man leser med argus øyne, vel, det står jo noe, men det er veldig vanskelig å forstå at dette kunne ha noe med "modus støttes ikke".

Jeg har enda ett prolbem. Saken er den at denne DVD spilleren er veldig ømfintlig på DVD'er. Den vil ikke spille alle DVD'er, og melder om følgende "No DVD" og åpner skuffa med DVD'en igjen og viser på TV-skjermen at det ikke er noen DVD i spilleren. Jeg hadde spilleren med meg til Elkjøp hvor jeg kjøpte den og de sjekket den og alt fungerte som det skulle. De sa at det var sannsynligvis bare kommet litt støv på den. Vel, glad og førnøyd tok jeg DVD-opptakeren med meg hjem igjen og skulle sitte meg ned i godstolen for å se en bedre film, men her kom meldingen opp på nytt at her var det ingen DVD inn i opptakeren. Jeg gjorde da slike selgeren sa, og tørket av "støv" med en dertil egnet klut, men spilleren ville ikke spille av CD'en.

Er det noe jeg kan gjøre, er det en knapp også for dette?

DVD'en heter LG Modell RH188H

Kan noen hjelpe meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bruk en rense dvd. Du får kjøpt det få de fleste elektrobutikker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du diverse ting&tang til denne dvd-opptakeren: LG RH177 RH188 RH199 RH200

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •