Plasma vs Lcd har 20k bør velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma vs Lcd har 20k bør velge?

Har lest meg helt grønn på forskjellige tråder her nå men bare blitt litt klokere men vet ikke hva jeg bør velge... hadde egentlig bestemt meg for pioneer sin 50" men syns det er litt dyrt.Hører folk snakker mye bra om sharp sin nyeste? Hva burde jeg velge til ca 20k Pioneer 42 plasma eller? ikke lett dette her altså.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville lett valgt pioneers plasma hvis du skal bruke mest til film!
    Ellers har det vært bare godsnakk om den Sharp skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir mest til film og tv pluss litt spillkonsoll men ikke så mye at det er værdt og nevne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen flere som har noen anbefallinger her?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du Panasonic TH50PV60 for 20.000. Billigste kvalitets 50" på markedet.

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TH-50PV60E 10.000:1, 1366x768, HDMI, HD-ready
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vist er det en like bra tv som pioneer da? Frua liker ikke at det er sølv på den.. hmm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan få Pioneer PDP-4270XA til 18K da som har vært demo i butikken med veggfeste men det er da vel ikke noe bra pris eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PDP427XA selv og er veldig fornøyd. Det er etter min mening den desidert beste tv´en på markedet i dag i prisklasse under 30k. PDP4270XA er jo bortimot den samme tv´en men mangler pc-inngang og en hdmi + bilde i bilde.

Jeg er litt skeptisk til en demomodell av en plasma-tv. Hvor lenge har denne evt. stått i butikken?. Ville sjekket den nøye før jeg evt. kjøpte akkurat den. Hvilken butikk er det snakk om da?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hefner
    Har lest meg helt grønn på forskjellige tråder her nå men bare blitt litt klokere men vet ikke hva jeg bør velge... hadde egentlig bestemt meg for pioneer sin 50" men syns det er litt dyrt.Hører folk snakker mye bra om sharp sin nyeste? Hva burde jeg velge til ca 20k Pioneer 42 plasma eller? ikke lett dette her altså.
    Sharp er veldig bra på film og tv sendiger(også kabel), jeg hadde en Panasonic Pv60 på hjemlån før jeg kjøpte Sharp 42XD1E. Kan ikke si at jeg angrer på at jeg kjøpte Sharp. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Sharp er veldig bra på film og tv sendiger(også kabel), jeg hadde en Panasonic Pv60 på hjemlån før jeg kjøpte Sharp 42XD1E. Kan ikke si at jeg angrer på at jeg kjøpte Sharp. :-D
    Hvordan er Sharp på sendinger med fotball, antydning til etterslep?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janry
    Jeg har PDP427XA selv og er veldig fornøyd. Det er etter min mening den desidert beste tv´en på markedet i dag i prisklasse under 30k. PDP4270XA er jo bortimot den samme tv´en men mangler pc-inngang og en hdmi + bilde i bilde.

Jeg er litt skeptisk til en demomodell av en plasma-tv. Hvor lenge har denne evt. stått i butikken?. Ville sjekket den nøye før jeg evt. kjøpte akkurat den. Hvilken butikk er det snakk om da?

Den har stått på elkjøp som demo så jeg har slått fra meg det,kanskje den har stått i butikken der et halvt år for den del. Bilde i bilde er det ikke på 4270XA nei?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema

Men sharp tv'n er jo ikke og få tak i virker det som ?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sharp tv'n er jo ikke og få tak i virker det som ?
    Mulig de har leveranse problemer på disse. kjøpte min føre jul var plenty å få tak i da. :???: Du får ta en tlf til Euronics.

Ser at Yatack har 46" inne. De får inn 37" 6 februar og 42" den 16 februar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har stått på elkjøp som demo så jeg har slått fra meg det,kanskje den har stått i butikken der et halvt år for den del. Bilde i bilde er det ikke på 4270XA nei?
    Den trenger ikke å ha stått der lenge, men prat med de igjen. Si at du gir maks 17000. Selges jo ny på Lefdal for 18995,-

Hvis du blir forsikra om at den ikke har innbrenning kan denne være et bra valg. Du bør jo også få 30 dagers returrett.

Faren med å kjøpe plasma som har stått i butikk er at mange ofte står på demosendinger og at mange selgere uten erfaring peiser på med kontrast når den skal stilles ut.

Jeg har bilde i bilde på min TV. tror ikke jeg har brukt det et sekund.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For 30k finner du helt klart konkurrenter til denne skjermen fra Pioneer. Feks har man Sonys X2000 40" eller Samsungs LE46F71B 46", begge 1920x1080p LCD skjermer som ifølge What Hi-Fi slår selv de beste plasma tv-ene i bildekvalitet. Hadde jeg hatt 30k, ville jeg gått for Pioneer 507 eller en av de to overnevnte LCD-ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke til mitt bruk som for det meste er film. What Hi-Fi kan mene hva de vil. I England har de HDTV som gir et helt annet grunnlag for vurderingen. Men for all del, enkelte vil jo mene at andre er bedre.

Når jeg tenker maks 30k mener jeg utsalgspris i butikk. Er vel ikke noen som har PDP507XA til under 30000. Skjønner ikke hvorfor så mange sier at man heller bør kjøpe 50" til pioneer enn 42" Det er jo samme TV. Ok, den har litt bedre oppløsning, men den er jo større også.

Men skal vel uansett ikke se bort i fra at jeg handler meg en 50" når de nye kommer til høsten:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke til mitt bruk som for det meste er film. What Hi-Fi kan mene hva de vil. I England har de HDTV som gir et helt annet grunnlag for vurderingen. Men for all del, enkelte vil jo mene at andre er bedre.

Når jeg tenker maks 30k mener jeg utsalgspris i butikk. Er vel ikke noen som har PDP507XA til under 30000. Skjønner ikke hvorfor så mange sier at man heller bør kjøpe 50" til pioneer enn 42" Det er jo samme TV. Ok, den har litt bedre oppløsning, men den er jo større også.

Men skal vel uansett ikke se bort i fra at jeg handler meg en 50" når de nye kommer til høsten:-D
    What Hi-Fis vurdering har ingenting med HDTV i england å gjøre og jeg vil påstå at det er et av verdens mest seriøse hifi magasin. Dersom du skal se film vil alle de skjermene jeg nevnte være meget bra og jeg tror det er vanskelig å si hvilken som er best. 507X koster rett over 30k (32k på hifi centeret her om dagen). Og ja, 50" eier enn 42", forskjellen er stor! Oppløsningen på 50" er 33 % større enn på 42", samt man får 20% større bilde. Jeg personlig hadde nok kjøpt med Samsung-en jeg refererer til lengre opp i 40" utgaven og da hadde jeg hatt råd til en bra HTPC eller eve. en BR/HDDVD spiller i tilegg.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får vel Sony sin X2000 til 28k nå som er en verdig konkurrent til plasmaen. Jeg tror jeg vil gå for denne pga. høyere opplysning og planlagt bruk opp mot HTPC. Hvis film er dominerende bruksformål er antakelig 427 et hårstrå hvassere enn Sonyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •