Panasonic TH-PV50 , 50 tommer'en !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Panasonic TH-PV50 , 50 tommer'en !!

Nå kan denne TV'et fåes for under 20 KNOK på et nettsted. Er det noen som har erfaringer med dette apparatet? Ser at oppløsningen er mer tilpasset 16:9 enn f.eks TH42-PV60. Er dette også en dinosaur-modell som vi bør unngå i påvente av de nye, eller er dette det beste av 50" en kan få til prisen (20KNOK eller mindre).

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at PV60 serien nå blir "dumpet" er at ny modell kommer snart, og iflg ryktene er prisen på PV60 serien ikke nådd enda Til under 20.000 mener jeg 50PV60 ikke har noen reell konkurent.

BTW: Det med "bedre" oppløsning på 50" framfor 42" har mer å si på papiret enn virkligheten, det er utformingen på "pixlene" på plasmaen som gjør at den f.eks. har 4:3 oppløsning (eller 1:1) men alikevell 16:9 bildet. På LCD blir det noe helt annet for der har oppløsningen mye mer å si...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Grunnen til at PV60 serien nå blir "dumpet" er at ny modell kommer snart, og iflg ryktene er prisen på PV60 serien ikke nådd enda Til under 20.000 mener jeg 50PV60 ikke har noen reell konkurent.

BTW: Det med "bedre" oppløsning på 50" framfor 42" har mer å si på papiret enn virkligheten, det er utformingen på "pixlene" på plasmaen som gjør at den f.eks. har 4:3 oppløsning (eller 1:1) men alikevell 16:9 bildet. På LCD blir det noe helt annet for der har oppløsningen mye mer å si...
    Hva mener du med at "prisen på PV60 serien ikke nådd enda" ? Mener du at prisen kan falle ytterligere? Men er 50" PV60 til f.eks 19995,- et bra kjøp ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hva mener du med at "prisen på PV60 serien ikke nådd enda" ? Mener du at prisen kan falle ytterligere? Men er 50" PV60 til f.eks 19995,- et bra kjøp ?
    Mente selvsagt at prisbunn på PV60 ikke er nådd Bl.a. iflg ryktene kommer snart Elkjøp med 42PV60 til 12.000, om det stemmer eller ikke tørr jeg ikke si sikkert, men det kommer fra selger hos Elkjøp!

Uansett er 50PV60 til 20.000 ett veldig bra kjøp og som jeg skrev, i den prisklassen har den nok egentlig ingen reelle konkurenter. Samsungen fåes noen steder til samme pris men gir dårligere bilde (men er penere), og jeg synes ihvertfall absolutt ikke det er verdt å betalte 10-12.000 ekstra for PIoneer TVen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente selvsagt at prisbunn på PV60 ikke er nådd Bl.a. iflg ryktene kommer snart Elkjøp med 42PV60 til 12.000, om det stemmer eller ikke tørr jeg ikke si sikkert, men det kommer fra selger hos Elkjøp!

Uansett er 50PV60 til 20.000 ett veldig bra kjøp og som jeg skrev, i den prisklassen har den nok egentlig ingen reelle konkurenter. Samsungen fåes noen steder til samme pris men gir dårligere bilde (men er penere), og jeg synes ihvertfall absolutt ikke det er verdt å betalte 10-12.000 ekstra for PIoneer TVen
    Hvor lenge og langt ned i pris hadde du evt. ventet før du hadde slått til på 50PV60 ? Er det reelt å tro den kan komme ned et par tusen til ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan jo alltids vente seg halvt ihjel for prisene på slikt utstyr vil bare falle og falle så lenge de er i salg.... Så nå når den har kommet under 20.000 vil jeg tro det meste av prisfallet faktisk er unnagjort. Men klart det kan være at når PV/PX70 kommer i salg om ett par mnd at prisen vil synke ytterligere ett par tusen, men vesentlig lavere enn 20.000 og f.eks. ned mot 15.000 tviler jeg på at den vil komme nå iløpet av første halvår. Etter det er det evt restlager i butikkene/kjedene som blir solgt ut og hva som skjer med prisen da.... si det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan jo alltids vente seg halvt ihjel for prisene på slikt utstyr vil bare falle og falle så lenge de er i salg.... Så nå når den har kommet under 20.000 vil jeg tro det meste av prisfallet faktisk er unnagjort. Men klart det kan være at når PV/PX70 kommer i salg om ett par mnd at prisen vil synke ytterligere ett par tusen, men vesentlig lavere enn 20.000 og f.eks. ned mot 15.000 tviler jeg på at den vil komme nå iløpet av første halvår. Etter det er det evt restlager i butikkene/kjedene som blir solgt ut og hva som skjer med prisen da.... si det

Det dumme med 42/50 PV60 serien er at du alltid må plusse på en tusenlapp for å kjøpe ny "rombefot". Den medfølgende H-foten "gakk-gakk foten" gjør jo TV'en enda styggere og ser ut som den kunne vært solgt på Europris......! 19995,- inkl. rombefoten hadde vært en bra deal !!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Det dumme med 42/50 PV60 serien er at du alltid må plusse på en tusenlapp for å kjøpe ny "rombefot". Den medfølgende H-foten "gakk-gakk foten" gjør jo TV'en enda styggere og ser ut som den kunne vært solgt på Europris......! 19995,- inkl. rombefoten hadde vært en bra deal !!
    Den rombe foten er rimelig svær da! På en 42 eller 50 tommer liksom. SÅ jeg skjønner hvorfor den koster penger. På en 42" LCD som veier MYE mindre så er foten laget av billige materialer, men på en plasma som veier masse, så må foten være solid. Er enig med at 1000 kroner er litt mye ja. Jeg betalte 2000 når jeg kjøpte den. Men uansett. En 50" pv60 til 20 pluss en fot til 1 tusen er 21 tusen for alt. Og det er super billig uannsett. Tror aldri du kommer til å se en 50 tommer av slik kvalitet så billig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •