Anmeldelse avmin Pioneer PDP-427XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Anmeldelse avmin Pioneer PDP-427XA

Etter veldig mange timer med tråling av tråder på dette forumet og andre forum var tiden inne for å bestille seg en TV. Siden jeg kunne få det jeg ville til en hyggelig pris falt valget på Pioneer PDP-427XA.

Først montering. Det medfølgende Pioneer veggfestet er 45 cm bredt og passet selvfølgelig ikke mellom de 60cm stenderne jeg har. Trodde byggeskikker var ganske like over hele verden og at 60cm var rimelig standard når det gjelder gips. Rart Pioneer ikke har en form for justering for dette på sine veggmonteringskit.

Etter en litt reodorfelgenaktivitet med diverse metallskinner fikk jeg omsider TV'en opp på veggen. Den bygger vel ca 2-3 cm mer enn opprinnelig pga to skinner jeg har satt på tvers bak veggstativet.

Fjernkontrollen er en solid sak i plast og metal med et forholdvis eksklusivt design. Pluss i margen for at fjernkontrollen kan styre Pioneer DVDspillere.

Når det gjelder bildet på denne TV'en ble jeg sitte å måpe. Sjelden har jeg sett maken til gnist i farger og sortnivå som denne TV'en leverer. Fargene var noe kraftig stilt inn by default så jeg har dempet de litt. Får TV signaler via dekoder fra CD. Den gir et utrolig bra bilde fra TV sendinger.

Har også en Pioneer DVD 696 s dvdspiller som jeg synes gir veldig bra bilder på denne TV'en. Har også hatt gleden av å prøve en HD-DVD spiller til Xbox360 (herregud hvor den støyer) Den ga bilder av en helt annen dimensjon. Det var som å se stilbilder fra digitalkamera. Vannvittig detaljert.

Har også kjørt en det Gears Of War (Xbox 360 spill) på denne. Det er bare helt rått.

Har overhodet ikke sett noe retention eller burn inn på denne TV'en.

Anbefales!

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt kjøp

Pio er sånn at du bare kan lene deg tilbake og nyte utsikten holdt jeg på å si,
    nå har jeg fjorårets tv da så jeg ser for meg du koser deg enda litt mer

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Sjansene er veldig store for at jeg også investerer i en Pioneer neste gang.

I den prisklassen har du funnet/valgt referansen. Jeg kan anbefale å gå til innkjøp av DVE(Digital Video Essentials) og få kalibrert TV'en til det optimale. Det pågår nå et PowerBuy der man får kjøpt både DVE og RadioShack, slik at man kan få det beste ut av hele anlegget.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gul/Grønnskjær ved svart-hvitt film? Sin-City...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Gul/Grønnskjær ved svart-hvitt film? Sin-City...
    Artig at du nevner den Sin City. Brukte akkuratt den filmen for å stille inn sortnivå og kontrast på filmen. På min TV er alt helt sort og hvit på denne filmen bortsett fra de fargenyansene de kjører på med innimellom røde lepperm, grønne øyne osv :-D

Må si det igjen det som overrasket meg med denne TV'en er hvor vanvittig bra fargene er på den. Så en dokumentar på NRK som het planeten vår eller noe i den duren. Helt fantastiske farger på undervannsbildene der. Har sjelden sett så blått vann og så fargerike fisker. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gratulerer! Sjansene er veldig store for at jeg også investerer i en Pioneer neste gang.

I den prisklassen har du funnet/valgt referansen. Jeg kan anbefale å gå til innkjøp av DVE(Digital Video Essentials) og få kalibrert TV'en til det optimale. Det pågår nå et PowerBuy der man får kjøpt både DVE og RadioShack, slik at man kan få det beste ut av hele anlegget.
    Har faktisk lånt DVE av en kar her på jobben men jeg har ennå ikke satt meg til å tune med den. Har justert litt etter å ha kikket på diverse filmer og TV sendinger. Bør dog kanskje notere meg alle settings jeg har gjort og kjøre inn DVE. Så dog at det var MANGE chapters på den DVD'en. Tar vel sin tid å justere alt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •