Sony KDL40X2000 y Sharp LC-42XD1E, erfaring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL40X2000 y Sharp LC-42XD1E, erfaring

Hei,
    alle som måtte ha interesse av litt bruker- "erfaring" til disse to lcd tv-ene.
    Hadde Sharp modellen i noen uker til glede og frustrasjon før den ble byttet mot Sony sin flotte 40X2000.

Om Sharp kan gi si følgende:
    Flott design, godt bilde via vanlige analoge tv-signaler, greit bilde ps2 ,godt bilde med dvd via scartkabel, bedre bilde med dvd med HDMi, oppskalert til 1080p også bra.
    Og der slutter det positive, tv'n ga ifra seg en forstyrrende lyd hele tiden, ikke høy men irriterende nok i sekvenser med lite film/tv lyd. Eneste måte å komme denne lyden til livs var å sette bakgrunnsbelysningen på det høyeste eller nest høyeste nivået. Dette ga et altfor lyst bilde, ble sliten i øynene av så mye lys. Det hjalp lite å justere ned andre innstillinger, fikk aldri det helt optimale bilde med en slik løsning.
    Skulle jeg allikevel ha valgt dette, kom den irriterende lyden alikevel hver gang jeg skiftet kanal.
    Ellers når tv'n var avslått ga den ifra seg en pipende lyd, akkurat som rett før en trafo ryker, for de som har hørt det...

Og om Sony kan jeg si følgende:
    Flottere hele veien er vel egentlig alt jeg har å si, med de samme signalene og bildekildene. Bruker-innstillinger er også bedre.
    Og hver eneste dag siden vi tok Sony i bruker har sønnen min på 17 fortalt meg hvor bra den er og glad for at vi byttet.

Jeg vil bare presisere at jeg omtaler kun Sharp sin 42" modell, de andre modellene har, etter deg jeg har blitt fortalt, et annet panel, laget ved andre fabrikker.

Håper jeg med dette innlegget har gitt litt "kjøtt på beinet" til de av dere som har interesse av slikt.

For de av dere som også er opptatt av kundeservice og den siden av produktet kan jeg tilføye:
    at jeg tok kontakt med Sharp sitt kundesenter om problemet, de svarte aldri på telefon henvendelser eller de 5 e-postene jeg har sendt er heller aldri blitt besvart.
    Tilslutt ringte jeg Sharp Norge, kom i kontakt med Joel, antageligvis den samme som dukker opp i dette forumet i ny og ne.
    Etter en forklaring av mitt problem ble jeg gratulert med den første som hadde dette på 42". På 46" og 52" var det så langt registrert 17 tilfeller av dette problemet med irriterende lyd (Buzzing var Joel sitt navn på det)
    Hvorvidt dette kunne ordnes kunne han ikke si noe om, og jeg ble henvist til en tv-service bedrift som hadde greie på dette. De derimot hadde aldri hørt om dette og kunne ikke gi annet svar enn at jeg kunne levere tv'n inn til en sjekk.
    Min konklusjon for Sharp; slett kundeservice, lite interesse forståelse for kundens problem. Sharp går nok litt for bra i disse tider, nye og bedre produkter selger seg selv mer eller mindre, og service ut mot kunder som har problemer kommer i andre rekke.

Til slutt en takk til dere som skriver innlegg med råd og vink, det har vært svært lærerikt for meg.
    :-D

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Sharp 42XD1E, og hører jo pipingen/buzzingen du refererer til når det ellers er helt stille i rommet. Den er nesten ikke hørbar (i mine ører), så det er ingen "deal-breaker" for meg. Har ikke selv sett Sony X serie, men Sharpen gjør jo rent bord i tester, og er desidert den beste TV'en jeg har sett hittil, så sammen med lekkert design og ok pris (19.995) er jeg godt fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått valget mellom XD1 og X til samme pris hadde jeg valgt X, må man betale veil.pris ville jeg gått for XD1. Jeg har lest om flere som har buzzing på XD1. Det sies buzzing på engelske forum. Det virker som en dårlig service ja, litt bekymringsverdig. Har hørt dårlige episoder hos Sony også så det kan vel skje hvem som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har titta mye på KDL40W2000 utgaven og dette er en tv jeg virkelig har lyst på........X utgaven skal vissnok ha bedre bilde og tilkoblinger men har ennå ikke funnet denne i noen butikk
    Ush-Thomas :Hvor kjøpte du din tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony'n ble kjøpt på Sony Centret på Karl Johan 41 B, ved Paleet.

Lykke til i jakten på et flott produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekymringsverdig! Noen som vet om dette også gjelder 46 tommeren i XD1 serien?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •