Hakking på Panasonic 42" Pv60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking på Panasonic 42" Pv60

Etter å ha vært forelsket i min PV60 i et par måneders tid, begynner jeg å lure på hvorfor noen filmer og tv-sendinger blir utrolig hakkete. Ikke i panorering eller noe, men i selve bildet. Strekene blir som trappetrinn sett i siluett.

Har ikke merket det før, men tror kanskje det må ha vært sånn alltid. Det er spesielt merkbart når jeg ser filmen Pitbullterje på DVD. Alle kanter blir hakkete. Jeg har vansker for å forklare dette med ord (tydeligvis), men i dataspillverdenen ville anti-aliasing fikset biffen, og problemet kalles der "jaggies".

Ok. Rotete post (finnes det pris for årets dårligste forklaring på Avforum?) , men noen som forstår hva jeg forteller? Spiller mine dvdfilmer via komponent og xbox 360.

Har lett i tidligere tråder uten å finne svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Etter å ha vært forelsket i min PV60 i et par måneders tid, begynner jeg å lure på hvorfor noen filmer og tv-sendinger blir utrolig hakkete. Ikke i panorering eller noe, men i selve bildet. Strekene blir som trappetrinn sett i siluett.

Har ikke merket det før, men tror kanskje det må ha vært sånn alltid. Det er spesielt merkbart når jeg ser filmen Pitbullterje på DVD. Alle kanter blir hakkete. Jeg har vansker for å forklare dette med ord (tydeligvis), men i dataspillverdenen ville anti-aliasing fikset biffen, og problemet kalles der "jaggies".

Ok. Rotete post (finnes det pris for årets dårligste forklaring på Avforum?) , men noen som forstår hva jeg forteller? Spiller mine dvdfilmer via komponent og xbox 360.

Har lett i tidligere tråder uten å finne svar.
    Merker dette på Pioneer også. Lurer på om det kan være dårlig oppløsning på materialet som spilles som gjør at tven runder av punktene gale veien og faktisk gjør vondt værre. når den skal skalere fra PAL til sin native oppløsning er 1 punkt = 1,33 punter på skjermen. Fra NTSC blir det 1,66 punkter. Mulig at den da tar 1.66 og runder opp til 2 på en eller annen måte.
    Bare en teori.

(klønete forklaring på klønete spørsmål :P)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Merker dette på Pioneer også. Lurer på om det kan være dårlig oppløsning på materialet som spilles som gjør at tven runder av punktene gale veien og faktisk gjør vondt værre. når den skal skalere fra PAL til sin native oppløsning er 1 punkt = 1,33 punter på skjermen. Fra NTSC blir det 1,66 punkter. Mulig at den da tar 1.66 og runder opp til 2 på en eller annen måte.
    Bare en teori.

(klønete forklaring på klønete spørsmål :P)
    Heh.. Kan være enig i det. Men rart at utgivelser som Pitbullterje skulle ha dårlig oppløsning.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du det progressivt fra Xboxen?
    Dette høres ut som du rett og slett bruker en dårlig dvd spiller med dårlige deinterlacing egenskaper.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Sender du det progressivt fra Xboxen?
    Dette høres ut som du rett og slett bruker en dårlig dvd spiller med dårlige deinterlacing egenskaper.

Kjelli
    Går med komponent fra xboxen i 720p. Men trodde xboxen var knallspiller? Eller er den avføring? Eller noe midt i mellom? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har MYE med kilden å gjøre, men også panelet/hardwarens evne til å gjøre det beste ut av antallet Hz på skjermen. I tillegg vil du også legge merke til at bildet "blinker" (a'la 50/60Hz CRT-apparater) i kantene, men dette avhenger av synet ditt. Jeg kan se det, det samme gjelder noen av mine venner, men det kan se ut som dette varierer og har en aldersgrense på rundt 27 i de fleste tilfeller .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •