Forvirring rundt Full HD!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Både pioneer og panasonic har plasmaskjermer med fysisk 1920x1080p-oppløsning.
    LG også etter det jeg fant ut
    men har man råd til en 50" for runt 80.000 lapper så får man sjekke dem ut, i forhold koster omtrent alle 1080p LCDTVene runt 27.000 i snit

menmen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Er virkelig 24fps så viktig for ytelsen? Hvorfor?
    Hakking ved rolig panorering dersom ikke TV og avspiller støtter native 24p eller dersom enheten (TV eller avspiller) som konverterer til 50p gjør en dårlig jobb.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at hvis det er dobbling, tredobling osv. så betyr det ikke noe hvor høy refresh rate det er.
    Feks: Ved 24Hz er 48Hz, 72Hz, 96Hz like bra.
    Samme ved 25Hz,her er 50Hz, 75Hz, 100Hz like bra.

Problemet er om man har feks 24Hz materiale som er endret til 60 hz, siden den da ikke kan dobble antall bilder pr. sekund, men dobble noen bilder og tredoble noen for å få 60 bilder pr. sekund.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rsin
    Hakking ved rolig panorering dersom ikke TV og avspiller støtter native 24p eller dersom enheten (TV eller avspiller) som konverterer til 50p gjør en dårlig jobb.
    Og det er svært få tv'er som støtter 24p ettersom jeg forstår? Vil det si at så og si alle som sitter med en tv uten 24p vil oppleve rolig panorering som hakkete?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Og det er svært få tv'er som støtter 24p ettersom jeg forstår? Vil det si at så og si alle som sitter med en tv uten 24p vil oppleve rolig panorering som hakkete?
    Mindre jevnt enn på kino ja. HVis tv-en foretar "dum" deinterlace av 3:2 candence 60i til 60p så vil du også kunne få sagtann-effekter, og 540 relle linjer.

JEg har hele tiden "krevd" at tv-produsentene burde tilby oss 24/48/72p, 50p og 60p ved skjermens native oppløsning så kan vi "kjøpe oss ut" av inkompetent design. Nå kommer det til å gå flere generasjoner med flatskjermer hvor nye marketing-slogans hamres inn i befolkningen. "True HD!", "120Hz refresh-rate", "HDR!, 12bit farger" etc etc.

-k

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •