Samsung PS-42Q7H (problem... banding)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS-42Q7H (problem... banding)

Har kjøpt meg en Samsung PS-42Q7H, men må si jeg er litt skuffet.

Vi er to kompiser som kjøpte samme TV, men etter litt titting så oppdaget vi at bildet ikke levde helt opp til forventningene.

Det vi sliter med er overgangen fra lyst til svart, tåke, skyer og skygger etc...
    Det som skjer er at overgangen ikke skjer gradvis, men man kan se "ringer" der fargene går fra lyst til mørkt.
    På skyer og lignende effekter ser det nesten ut som fullt av fargeinformasjonen har gått tapt, og allt fremstår som en graut.
    Har lest litt om dette og tror det er det folk kaller for "banding" ?

Det som er veldig rart er at vi har sett på samme TV i butikken og der er bildet vesentlig bedre.
    Vi har til og med lånt med kabler fra butikken hjem og stillt på det som er å stille, men finner ingen løsning på problemet ?

Kompisen min lånte med seg en LG 42PC1RR hjem og der var problemet mye bedre ( nesten ikke eksisterende ).
    Han fikk byttet sin TV, men jeg vegrer meg litt...
    Kommer til å tape mye penger på et bytte, og i butikken så var det et helt klart bedre bilde på Samsungen enn LG sin TV.

Kort oppsumert :

- Er det noe å gjøre med dette ?
    - Ligger Samsung så langt bak de andre på dette området ?
    - Hvorfor er bildet bedre i butikken ( de kjører HD sending, men vi prøvde DvD også, og bildet var fremdeles bedre hos de enn hos oss ).

PS. Må få legge til at dette er ikke små forskjeller. Jeg sitter langt unna TV apparatet, men ser veldig godt at allt ikke er helt som det skal.
    Synd egentlig, for ellers er bildet meget bra. :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner noe info her

Minhembio forum -> Kalibrering av PS-42Q7H

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Benkern

Vi er to kompiser som kjøpte samme TV, men etter litt titting så oppdaget vi at bildet ikke levde helt opp til forventningene.

Det vi sliter med er overgangen fra lyst til svart, tåke, skyer og skygger etc...
    Det som skjer er at overgangen ikke skjer gradvis, men man kan se "ringer" der fargene går fra lyst til mørkt.
    På skyer og lignende effekter ser det nesten ut som fullt av fargeinformasjonen har gått tapt, og allt fremstår som en graut.

Det som er veldig rart er at vi har sett på samme TV i butikken og der er bildet vesentlig bedre.
    Vi har til og med lånt med kabler fra butikken hjem og stillt på det som er å stille, men finner ingen løsning på problemet ?

Kompisen min lånte med seg en LG 42PC1RR hjem og der var problemet mye bedre ( nesten ikke eksisterende ).
    Kommer til å tape mye penger på et bytte, og i butikken så var det et helt klart bedre bilde på Samsungen enn LG sin TV.

Kort oppsumert :

- Hvorfor er bildet bedre i butikken ( de kjører HD sending, men vi prøvde DvD også, og bildet var fremdeles bedre hos de enn hos oss ).

PS. Må få legge til at dette er ikke små forskjeller. Jeg sitter langt unna TV apparatet, men ser veldig godt at allt ikke er helt som det skal.
    Dette er desverre et velkjent problem med de av oss som har kjøpt denne flotte tv,n.Må si jeg har fulgt rådet til hagman 22 og blitt meget fornøyd,men dette lønner seg ikke og gjøre hvis man er helt blank på området.Det og stille om på innstillinger gjort fra fabrikken kan by på større problem enn man har nå. :-D NB!!!!!!!!!Skriv evt ned fabrikkinstillinger før du gjør noe annet:-D Kjør også en kalibrerinsdvd via hdmi,dette gjør det adskillig bedre.Min tv var fra fabrikk stilt inn med altfor mye kontrast-skarphet og lysstyrke.Mine innstillinger nå er følgende.
    kontrast 60
    lysstyrke 56
    skarphet 50
    farge 50
    fargetone normal (kan evt bli bedre med enten kjølig 1 kjølig 2)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Skal prøve ut dette og vil poste resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få takke dere som har postet her.
    Bildet gikk fra å være tragisk til supert.

Er veldig glad for at jeg holdt ut med dette apparatet og søkte hjelp hos de som kan det.
    Tuuusen takk !! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må bare få takke dere som har postet her.
    Bildet gikk fra å være tragisk til supert.

Er veldig glad for at jeg holdt ut med dette apparatet og søkte hjelp hos de som kan det.
    Tuuusen takk !! :-D
    Hyggelig og høre dette da.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig og høre dette da. :-D
    Jepp, dette berget ihvertfall dagen for meg. :-D
    Nesten rart at hverken Expert eller Samsung Norge hadde løsning på problemet selv heller.

Ting kan tyde på at TV apparatene er levert med forskjellige innstillinger fra fabrikken. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp, dette berget ihvertfall dagen for meg. :-D
    Nesten rart at hverken Expert eller Samsung Norge hadde løsning på problemet selv heller.

Ting kan tyde på at TV apparatene er levert med forskjellige innstillinger fra fabrikken. :-?
    Ja det er helt utrolig hva jeg ,vi:-D har klart og gjort ut av tv bildet med de rette innstillingene!!Har sett litt på ringenes herre filmene for og teste ut "sortpartiene",og dette er blitt helt perfekt,mot og være utrolig dårlig før innstillingene. En helt annen verden,så desverre for Samsung:???: er dette litt tragsik,anng disse store forandringer i billedkvaliteten.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Ja det er helt utrolig hva jeg ,vi:-D har klart og gjort ut av tv bildet med de rette innstillingene!!Har sett litt på ringenes herre filmene for og teste ut "sortpartiene",og dette er blitt helt perfekt,mot og være utrolig dårlig før innstillingene. En helt annen verden,så desverre for Samsung:???: er dette litt tragsik,anng disse store forandringer i billedkvaliteten.
    NB!!Fant ut at det er på tide og bli en annen her ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Jepp, er mange som sitter på bra TV apparater uten å egentlig vite hva de kan prestere.
    Heldigvis så hadde jeg litt tålmodighet og det lønnet seg til slutt. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger forandret du egentlig Benkern. Var du inne i SM og gjorde noe der? Og har du en av de nye modellene hvor man ikke kan slå av DNIe i SM?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Hva slags innstillinger forandret du egentlig Benkern. Var du inne i SM og gjorde noe der? Og har du en av de nye modellene hvor man ikke kan slå av DNIe i SM?
    Jeg fulgte denne :

1. Slå av DNIe genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe
    från 00 till 01. (Det gör att dom onaturligt djupa skuggorna som tar bort detaljer i mörka partier försvinner (väldigt märkbart i ansikten på folk), samt att skärmen har fin svärta även när endast små delar av skärmen visar information. för att ta ett extremfall, prova titta på en eftertext med och utan DNIe). Detta är den största och viktigaste ändringen!

2. Gå in i White balance och dra ned på Offset för de tre färgerna. Minska ned dessa till samma tal, runt 100, sen kan man börja laborera med vitbalansen under Gain. När man drar ned på färgstyrkan behöver man öka Sub Brigtness och Sub Contrast för att inte förlora i ljusstyrka och kontrast.

Til meg stod det DNIe + noe annet bak ( forandret den fra 00 til 01 ).

Bortsett fra det så brukte jeg disse verdiene :

Subbrigtness 149 Subkontrast 170

R-Offset 98 Gain 43
    G-Offset 98 Gain 38
    B-Offset 98 Gain 41

Användarmeny:
    kontrast 94
    Ljusstyrka 50-51 beroende på film
    färgmättnad 41
    Skärpa 20
    Färgläge Normal

Mulig noen har bedre oppsett enn dette, men dette fikk ihvertfall bort problemene med "banding".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Jeg kan ikke finne DNIe i SM menyen, min tv er innkjøpt for 14 dager siden. Er det borte på de nyeste?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på avforums at man kunne gå i SM og "Options" -> "DNIe bypass 1"

Possible problem with Samsung PS42Q7HD - Page 3 - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med etterslep på disse Samsung tvene ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Hans Øyvind
    Hvordan er det med etterslep på disse Samsung tvene ?
    Jeg har over hodet ikke vært borti dette problemet med min Samsung PS 50Q7H:-D Og heller ikke hørt om andre her ute som har det heller.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for all hjelpen!! Jeg kjøpte meg SAMSUNG PS-50Q7H rett før vinterferien, men var ikke helt 100% fornøyd, men nå, har eg ingenting å klage på. Tusen Takk!!

Men det er en ting jeg lurer på: Når du går inn på Meny-->Innstilling-->Beskyttelse mot fastbrenning-->Punktskift: Så på "Vertikal linje" så kan jeg bare ha tallet "1" og "0", men på manualen så står det at du kan ha helt til "4" på vertikal linje. Vett dere om det er noe jeg kan gjøre med dette? litt dumt hvis bilde brenner seg fast. kanskje dere vett om noe som jeg kan gjøre på SM?

Mvh Marky Mark

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut av det med punkskifte som jeg skrev om på mitt forrige innlegg? Vett liksom ikke om det er noe som mangler på tv'en eller om det er noe som jeg må stille inn på SM selv, for jeg har faktisk bare mulighet til å velge mellom 0 og 1 på "vertikal linje"( det står mer detaljert på mitt forrige innlegg. Men kan noen hjelpe meg ut med dette??

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme står det på min tv også.
    Ut ifra det jeg har lært, så finnes det bare 1 og 0 i data bruk.
    Samme som off on.

Men er litt usikker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort oppsumert :

1. Slå av DNIe genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe
    från 00 till 01. (Det gör att dom onaturligt djupa skuggorna som tar bort detaljer i mörka partier försvinner (väldigt märkbart i ansikten på folk), samt att skärmen har fin svärta även när endast små delar av skärmen visar information. för att ta ett extremfall, prova titta på en eftertext med och utan DNIe). Detta är den största och viktigaste ändringen!

Dette funker utrolig bra på sortnivået,har gjort dette selv for noen dager siden.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •