Samsung PS-42Q7H (problem... banding) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei! om noen kunne posten her hvilke instillinger de bruker på SAMSUNG PS-50Q7H eller SAMSUNG PS-42Q7H. Med de innstillingene så Benkern bruker så fungerer det skam bra på filmen: Star wars episode 3. Men andre filmer som "Click" og "The guardian" så følte jeg ikke bildet var så bra. Merket det spisiellt når jeg så på huden til folk, det ble et slags etterslep på huden i ansiktet og lignenes etterslep på andre ting og. Kunne noen postet ka innstillinger de foretreker på SAMSUNG PS-50Q7H eller SAMSUNG PS-42Q7H??

Lurte og på om noen ar opplevt at mønster funksjonene i menyen for å ta vekk etterslepp forsvant etter å stille på tv'en?? for det gjorde det hos meg.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei! om noen kunne posten her hvilke instillinger de bruker på SAMSUNG PS-50Q7H eller SAMSUNG PS-42Q7H. Med de innstillingene så Benkern bruker så fungerer det skam bra på filmen: Star wars episode 3. Men andre filmer som "Click" og "The guardian" så følte jeg ikke bildet var så bra. Merket det spisiellt når jeg så på huden til folk, det ble et slags etterslep på huden i ansiktet og lignenes etterslep på andre ting og. Kunne noen postet ka innstillinger de foretreker på SAMSUNG PS-50Q7H eller SAMSUNG PS-42Q7H??

Lurte og på om noen ar opplevt at mønster funksjonene i menyen for å ta vekk etterslepp forsvant etter å stille på tv'en?? for det gjorde det hos meg.
    Det du må huske på anng forskjellige filmer, er at enkelte titler ikke er like bra kvalitetsmessig i alle ledd.Her kan være store forskjeller selv om det er dvd.Masse ulike kvaliteter her,selv om de fleste er bra.Jobber selv i filmbransjen ,ser sinnsykt mye film i alle formater,så dette kan jeg.Det jeg annbefaler deg og gjøre er og sette på en film med knallkvalitet, feks en av ringenes herre filmene.Stiller du inn denne toppres med sortnivå spes da er mye gjort.Når du feks ser andre filmer som kanskje ikke er så bra, må du nok innfinne deg med dette,for og stille inn tv,n for hver film du ser og er misfornøyd med er jo komplett umulig. Jeg kan poste ut mine innstillinger til denne 50 tommer,n som jeg selv har,og jeg har virkelig jobbet hardt med og bli godt fornøyd:-D Da har jeg også vært inne i service meny og stilt om på dnie fra 00 til 01.Kjører du evt kalibreringsdvd og sjekker dette så skal du få et flott bilde. NBNBNBNB.Husk du kan ikke sammenligne et analogt bilde med et bilde gjennom digital dekoder,men du skjønner vel dette tipper jeg. Lykke til

Kontrast 60
    Lysstyrke 42
    Skarphet 60
    Farge 42
    Fargetone Normal

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Det du må huske på anng forskjellige filmer, er at enkelte titler ikke er like bra kvalitetsmessig i alle ledd.Her kan være store forskjeller selv om det er dvd.Masse ulike kvaliteter her,selv om de fleste er bra.Jobber selv i filmbransjen ,ser sinnsykt mye film i alle formater,så dette kan jeg.Det jeg annbefaler deg og gjøre er og sette på en film med knallkvalitet, feks en av ringenes herre filmene.Stiller du inn denne toppres med sortnivå spes da er mye gjort.Når du feks ser andre filmer som kanskje ikke er så bra, må du nok innfinne deg med dette,for og stille inn tv,n for hver film du ser og er misfornøyd med er jo komplett umulig. Jeg kan poste ut mine innstillinger til denne 50 tommer,n som jeg selv har,og jeg har virkelig jobbet hardt med og bli godt fornøyd:-D Da har jeg også vært inne i service meny og stilt om på dnie fra 00 til 01.Kjører du evt kalibreringsdvd og sjekker dette så skal du få et flott bilde. NBNBNBNB.Husk du kan ikke sammenligne et analogt bilde med et bilde gjennom digital dekoder,men du skjønner vel dette tipper jeg. Lykke til

Kontrast 60
    Lysstyrke 42
    Skarphet 60
    Farge 42
    Fargetone Normal

Men ka innstillinger bruker du i SM? jeg bruker Benkern sine innstillinger der

Og jeg lurer og på om de funksjonene for å ta vekk innbrenning på tv, fungerer på din tv?? for det gjør de ikke lenger på min

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Jeg har kun gjort om på DNIe fra 00 til 01,og ja" innbrenningsskydden" funker etter dette inngrepet.:-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Jeg har kun gjort om på DNIe fra 00 til 01,og ja" innbrenningsskydden" funker etter dette inngrepet.:-D

Har du noen idee om hva jeg kan gjøre for å få "mønster funksjonen for ta vekk innbrenning" tilbake? Og funksjonen for å få "helt hvitt" funksjonen tilbake??

Litt dumt at dette her skjer når tv'en er så pass ny

Men har du ikke endret noe på hvitt funksjonene og alt det der Benkern skrev om så skulle vær bra for tv'en?? Er du fornøyd med det bildet du har nå eller kan du gjøre noe for å få det bedre??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du noen idee om hva jeg kan gjøre for å få "mønster funksjonen for ta vekk innbrenning" tilbake? Og funksjonen for å få "helt hvitt" funksjonen tilbake??

Litt dumt at dette her skjer når tv'en er så pass ny

Men har du ikke endret noe på hvitt funksjonene og alt det der Benkern skrev om så skulle vær bra for tv'en?? Er du fornøyd med det bildet du har nå eller kan du gjøre noe for å få det bedre??
    Nei jeg har ikke gjort noe annet enn dette,jeg gjorde det første gangen og fulgte dettte som stod,men ble ikke helt fornøyd så jeg gikk tilbake til
    12.Reset i servicemeny,n og nullstilte apparatet !!Men for hver gang dette blir gjort forandrer du også "Panel on time hour" og dette nullstiller seg til 00.Vær obs på dette.Men jeg tipper at går du inn på reset så får du tilbake mønster og helt hvitt funksjon igjen. Noter deg de andre verdiene bare før du gjør for mye andre endringer.Men jeg er meget godt fornøyd med kun og ha gjort om på 00 til 01 i servicemeny,n som her under
    . Slå av DNIe genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe
    från 00 till 01. (Det gör att dom onaturligt djupa skuggorna som tar bort detaljer i mörka partier försvinner (väldigt märkbart i ansikten på folk), samt att skärmen har fin svärta även när endast små delar av skärmen visar information. för att ta ett extremfall, prova titta på en eftertext med och utan DNIe). Detta är den största och viktigaste ändringen!

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reset endrer ikke instillinger gjort i eks hvitbalanse i SM.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvte å reesete tv'en, men "helt hvit" og "signalmønster" funksjonene fungerer heller ikke nå. Vett ikke helt hva jeg kan gjøre med dette. Noen som har noen ideèr? litt synd at dette ikke virker, iallefall når jeg for innbrenning på bildet.

Ja stemmer jackant, hvitbalansen ble ikke endret tilbake i SM. Vett du mr samsung eller noen andre om hva jeg skal gjøre med dette og det med "helt hvit" og "signalmønster" funksjonen??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøvte å reesete tv'en, men "helt hvit" og "signalmønster" funksjonene fungerer heller ikke nå. Vett ikke helt hva jeg kan gjøre med dette. Noen som har noen ideèr? litt synd at dette ikke virker, iallefall når jeg for innbrenning på bildet.

Ja stemmer jackant, hvitbalansen ble ikke endret tilbake i SM. Vett du mr samsung eller noen andre om hva jeg skal gjøre med dette og det med "helt hvit" og "signalmønster" funksjonen??
    Kan ikke helt skjønne at denne finessen har blitt borte sånn uten videre. Hva står punktskift på evt??Skal være slik.
    Punktskift På
    Horisontalt Punkt 4
    Vertikal Linje 1
    Klokkesl 4
    Vet ikke hva du har gjort i sm menyen evt?Har du stilt på masse forskjellig her tro,?mulig du har slått av en eller annen funksjon der inne uten at du er klar over det.
    Hvis mer trøbbel prøv dette nummer til samsung service over tlf:81556480 Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne at denne finessen har blitt borte sånn uten videre. Hva står punktskift på evt??Skal være slik.
    Punktskift På
    Horisontalt Punkt 4
    Vertikal Linje 1
    Klokkesl 4
    Vet ikke hva du har gjort i sm menyen evt?Har du stilt på masse forskjellig her tro,?mulig du har slått av en eller annen funksjon der inne uten at du er klar over det.
    Hvis mer trøbbel prøv dette nummer til samsung service over tlf:81556480 Lykke til.

Innstillingene på punktskift står akkuratt som du har det på din tv. Eneste jeg gjorde i SM var å stille på hvitbalansen, ta Dnie eller som det står på min tv "Full bypass" fra 00 te 01 og prøve å ta LNA(dette er en funksjon for å ta vekk mer støy på analoge tv signaler) på men det tok jeg av igjen siden det ikke fungerte. Så synes det er rart og synd at det ikke fungerer nå Skal prøve å ringe samsung imorgen, siden det er stengt nå. Men du vett ikke hvilken funksjon inne på SM så slår mønster funskjonen og helt hvit funksjonen av og på? noe som kanskje kan minne om det?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full Bypass slår av en rekke funksjoner bla helt hvit skjerm, signalmønster, smd osv.

Den gjør også at du vil få en grønn linje øverst i skjermen ved bruk av vga.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Full Bypass slår av en rekke funksjoner bla helt hvit skjerm, signalmønster, smd osv.

Den gjør også at du vil få en grønn linje øverst i skjermen ved bruk av vga.

HÆÆ!!:???: damn. Jackant, kan du liste opp en liste over alle funksjonene "Full Bypass" slår av og på? og på hvilken måte kan jeg slå av Dnie uten å ta "full bypass" fra 00 te 01? og hvorfor vil jeg få en grønn linje øverst i skjermen ved bruk av vga? Og ka med SMD, hvorfor slår det seg av ved å slå "full bypass" fra 00 te 01?? Når jeg gikk inn på standard menyen på tv'en, så sto det at SMD var på. Hvordan kan det ha seg at det er avslått då??

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan slå av kun DNIe ved å endre LBE Proc til 40H. Dette anbefales siden full bypass = 01 gjør følgende:

Lager grønn linje via vga slik at skjermen endrer en pixel ned og en til venstre.

Slår av all bildeprossesering som eks smd og dig nr.

Slår av burn protect

samt varm1, warm2 osv

Du bør også sette sybc Bypass til = 01

ved følgende innstillinger bør du da ha ett brukabart bilde:

Contrast: 70
    Brightness: 53-55
    Sharpness: 10-20
    Colour: 38-43
    SMD: On

Har også endret en del i hvitbalansen, men dette er ikke nødvendig.

for all del aldri gå inn i de første 3 undermenyene i SM enkelte har da opplevt svartskjerm!! F.eks ved endring av COMB Calibration.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan slå av kun DNIe ved å endre LBE Proc til 40H. Dette anbefales siden full bypass = 01 gjør følgende:

Lager grønn linje via vga slik at skjermen endrer en pixel ned og en til venstre.

Slår av burn protect

samt varm1, warm2 osv

for all del aldri gå inn i de første 3 undermenyene i SM enkelte har da opplevt svartskjerm!! F.eks ved endring av COMB Calibration.

Har innstillingene akkuratt som deg nå utenom "sybc bypass" og er knall fornøyd. Men hva er "Sybc Bypass" og hva mener du med "Du bør også sette sybc Bypass til = 01" hva vil bli bedre med bildet då? hva er denne funksjonen for?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slår av burn protect

samt varm1, warm2 osv

Fint at noen her kan gi gode råd så andre blir fornøyd med våre kresne samsunger Dette apparatet er stilt inn helt fjernt fra fabrikken det er helt klart.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal vel være sync bypass = 01. Liten skriveleif.

Etter min mening får du en bedre flyt i bildet. Vertikal tekst for eksempel ser ut til å gli bedre uten hakking. Mulig det er innbildning men men..

Se link for detaljert info rundt DNIe.

AV Forums - View Single Post - Samsung PS42Q7HD and dnie

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal vel være sync bypass = 01. Liten skriveleif.

Etter min mening får du en bedre flyt i bildet. Vertikal tekst for eksempel ser ut til å gli bedre uten hakking. Mulig det er innbildning men men..

Se link for detaljert info rundt DNIe.

AV Forums - View Single Post - Samsung PS42Q7HD and dnie

Men hva er sync bypass, hva er funksjonen med den funksjonen?? Og slår jeg an av eller på ved å ta den fra 00 til 01?

Det sto forresten ikke noe om Sync Bypass på den linken om DNIe.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jackant, du sier at det blir bedre flyt i bildet. Men hvilken funksjon/funksjoner er det som blir slått av?? Feks på Full bypass så slo du jo av helt hvit, mønsterfunksjon, smd, DNIe osv. Så jeg bare lurer på hva funksjon Sync Bypass er, og hva som blir slått av ved å ta den fra 00 til 01?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse kan hende den ikke gjør noe som helst og at det bare er jeg som tror det blir bedre med den på 01.

Hadde du skift i kontrasten/brightness i noen ms før du slo av DNIe?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse kan hende den ikke gjør noe som helst og at det bare er jeg som tror det blir bedre med den på 01.

Hadde du skift i kontrasten/brightness i noen ms før du slo av DNIe?

Eg forstår ikke helt ka du mener. Om jeg skiftet noe i kontrasten/brighteness SM? eller om jeg skiftet kontrasten/brightness eller i ms(millisekund/ettersporing) funksjoner??

Forresten, jeg er ennå ikke helt fornøyd med bildet på tv'en min. Jeg har stilt i hvit funksjoner i SM, sånn som Benkern og har funksjonene som kontrast, lysstyrke, skarphet, farge og fargetone sånn som jackant. Bare litt annerledes, Har et bilde der det står hva jeg har stilt det som, men det er litt skurring i bakgrunnen av menyen fordi her så har vi så dårlig signal pga at vi bruker midlertidig anetene. Men der jeg ikke er helt fornøyd er når jeg spiller av Dvd'er på DVD spiller. Jeg har en helt ny Sony dvd spiller med oppskalering og bruker en Supra HDMI kabel. Har noen noken tips eller ideer for å forbedre bilde?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •