Tatung V42EMGI - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte denne tven for noen uker siden. Jeg hadde problemer med skaleringer i fargene. Jeg gikk til forhandler og fikk ny tv og har ikke noe problem med den nye tven. Testet alle innganger i butikken før jeg tok med tven hjem og ingen synlige feil eller mangler i bildet. Jeg har heller ikke opplevd at tven støyer som noen har nevnt i tråden tidligere.
    Måtte bare fortelle at det vertfall finnes en tv som funker :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har heller ingen skygge/ghostingeffekt på sort tekst (på grå bakgrunn) når du kobler pc til DVI-porten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra forhandler nå om at de ikke kunne gjøre noen unntak fra prosedyren og at jeg måtte sende tven inn til Anovo igjen slik at de kunne prøve å reparere den.

****, rett og slett.

Jeg blir jo selvfølgelig fornøyd dersom jeg får en feilfri tv, men hvorfor skal jeg tynes så lenge når jeg vet at det ikke finnes noen feilfri Tatung tver?

Jaja, kommer tilbake til dere når jeg får tilbake tven igjen. Får håpe det går litt raskere denne gangen da.

Okay, jeg betalte ikke moms da jeg kjøpte min tv. Ting blir billigere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Og du har heller ingen skygge/ghostingeffekt på sort tekst (på grå bakgrunn) når du kobler pc til DVI-porten?
    Nei, testet på butikken hvor jeg kjøpte tven med en Acer mediapc koplet via dvi. Det såg veldig bra ut. Fikk ikke testet så grundig, men sjekket hjemme med dsub tilkoplinga og den var veldig bra (har ikke dvi på min laptop).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Fikk svar fra forhandler nå om at de ikke kunne gjøre noen unntak fra prosedyren og at jeg måtte sende tven inn til Anovo igjen slik at de kunne prøve å reparere den.
    Synes det du har opplevd hos Anovo er helt skandaløst.

Tatung har 3-years pick-up and return service så du trenger ikke å sende inn tven din. De skal komme og hente den og hvis du ikke har originalemballasjen lenger eller annen emballasje å pakke i så tar de med seg dette når de henter tven!

Dette står svart på hvitt i servicedokumentene på Tatung.no

Jeg har dette svart tekst problemet på min tv, og begynner å lure på om jeg har graderinger i mørke fargepartier også.
    Er litt usikker på det da jeg ikke vet hvordan jeg evt. kan fastslå det. Ser det stadig på feks. dvd og xboxspill via komponent. (feks. sort og mørkt blått/grønt) Noen som vet om sort tekst problemet og graderingsproblemet er relatert til hverandre, eller hvordan jeg evt. kan sjekke om tv-en har feil med gradering i fargene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet de henter. De hentet og leverte på døra sist gang også, ikke noe å si på det. Hadde jeg måttet sende tven hadde jeg gått til sak.

Angående test av graderinger så vet jeg at jeg kom over en flash animasjon med titalls testbilder for pixelmapping, graderinger, kontrast, tekst på ulike bakgrunner osv. her forleden. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle bruke den til å teste alle skjermer jeg kjøpte, men nå har jeg glemt adressen og klarer ikke søke meg frem til den heller.

Tror den lå på en dansk side eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk PM av Tom (Tatung), og trodde han kom til å skrive det samme i denne tråden.

Siden det ikke har skjedd velger jeg å sitere svaret hans på ghosting problemet:
    "Beklager at jeg ikke har fått tittet innom på en stund. Tatung i taiwan arbeider fortsatt med ghosting problem, men greier ikke å frembringe feil. Dette er ikke et generelt problem. ARC må settes til enten full eller normal. Det har du sikkert gjort. Det de lurte på er om vi i Norge har en annen type skjerming for høyfrekvent støy som kommer fra mikrobølgeovn, tog, trikk etc."

Ka dokk sei?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Fikk PM av Tom (Tatung), og trodde han kom til å skrive det samme i denne tråden.

Siden det ikke har skjedd velger jeg å sitere svaret hans på ghosting problemet:
    "Beklager at jeg ikke har fått tittet innom på en stund. Tatung i taiwan arbeider fortsatt med ghosting problem, men greier ikke å frembringe feil. Dette er ikke et generelt problem. ARC må settes til enten full eller normal. Det har du sikkert gjort. Det de lurte på er om vi i Norge har en annen type skjerming for høyfrekvent støy som kommer fra mikrobølgeovn, tog, trikk etc."

Ka dokk sei?
    ARC har i hvert fall ikke noe med problemet å gjøre. Samme problemet er på alle ARC-innstillinger(i DVI@1080p-modus). Ser ikke helt at dette skal være et støy-problem heller, siden artifaktene er konstante. Hvis det skulle vært pga støy så skulle de vel variert? Uansett bra om det faktisk jobbes med problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven er hentet atter en gang og nå spiller vi the waiting game igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Tven er hentet atter en gang og nå spiller vi the waiting game igjen.
    Awww, the waiting game sucks, let's play Hungry hungry hippos!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Yes, sorry for lang ventetid, men har omsider fått tatt et nærbilde av TV'en igjen, etter reparasjon. Måtte få noen andre til å gjøre det, siden jeg jobber et annet sted enn hvor TV'en er.

Tok ikke mer enn 4-5 dager fra TV'en var hentet til jeg fikk den igjen, og problemet er nå rettet. Har ikke sett den med egne øyne, men har fått en til å ta et bilde.
    Hei!
    Gjør regning med at du har fått sett litt selv nå. Fremdeles like fornøyd?

Til Tatung -Tom:
    Litt mindre aktivitet her nå, fra "offisielt" hold. Hva skjer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager folks, men som kanskje flere av dere er kjent med har Tatung tatt av så det holder i Norge. På godt og vondt. 99% av våre kunder er superfornøyd, men den ene prosenten som er missfornøyd må vi ta alvorlig. Som nye i markedet kreves det alltid justeringer - spesielt innen service. Med flere tusen TV solgt siste få måneder tar dette litt tid. Men vi er på vei. Mye av input som basis for forbedringer har vi fått fra dette forum og andre. Takk skal dere ha!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hei!
    Gjør regning med at du har fått sett litt selv nå. Fremdeles like fornøyd?

Til Tatung -Tom:
    Litt mindre aktivitet her nå, fra "offisielt" hold. Hva skjer?
    TV'en fungerer flott til mitt formål, dvs. koblet opp mot en HTPC. Svartnivået er ikke noe særlig, men det må man regne med til denne prisen.

Er fornøyd med TV'en, men ikke superbegeistra akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble problemet med skygge/ghosting-effekt på sort tekst fikset etter at du hadde tv-en din inne til service?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble problemet med skygge/ghosting-effekt på sort tekst fikset etter at du hadde tv-en din inne til service?
    Ja, du kan se et par bilder som jeg postet tidligere i tråden. Har også postet bilder hvordan skjermen så ut før reparasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.anovo.no har vært nede i flere dager nå. Det kan umulig være så bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Ja, du kan se et par bilder som jeg postet tidligere i tråden. Har også postet bilder hvordan skjermen så ut før reparasjon.
    Har sett bildene. Ville bare høre fra deg om feilen faktisk var rettet siden det var en kamerat av deg som undersøkte tv-en og tok bildene.. (hvis jeg har forstått det riktig)

Det er bra at feilen har blitt rettet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge (Tatung) Tom fant man ikke noen løsning på dette hos Tatung.
    Kanskje de burde spøre ANOVO?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett bildene. Ville bare høre fra deg om feilen faktisk var rettet siden det var en kamerat av deg som undersøkte tv-en og tok bildene.. (hvis jeg har forstått det riktig)

Det er bra at feilen har blitt rettet.
    Ah
    Joda, har tatt en tur og lekt meg med TV'en, alt er i skjønneste orden nå.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •