Tatung V42EMGI - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Not working

kom hjem i går og prøvde dette, men etter jeg valgte auto skjer det ingenting, bare rister litt på skjermbildet men fargene er de samme ennå:s noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet min Xbox360 med VGA-kabel og bildet hos meg ble bra, ikke slik du beskriver. Kan ikke si at jeg ser den helt store forskjellen fra VGA til komponent på et par meters avstand. Info på på tven viser 1280x1024 med VGA og 1080p med komponent. Har du prøvd komponentkabelen som følger med xbox'en?

Evt. så kan du prøve å koble Xbox'en til en vanlig pc-monitor med VGA-kabelen for å se om bildet blir annerledes.

Noen som har noe nytt ang. ghosting/skyggene ved tilkobling av pc på DVI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt min xbox360 lenge på en dell monitor jeg har, med VGA og pc'en på DVI, ingen problemer der, men når jeg bobler den i tv er det skikkelig blendene farger, men bare med VGA ikke komponent kabelen, men kommer det ikke noe særlig forskjell? da kan jeg jo vurdere å fortsette bruken av komponent kabelen istedet..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega av meg opplevde at det spraket noe forferdelig av 37"-tommeren han kjøpte i vår. Det ble reklamert og TV ble hentet til Anovo. Da han fikk den tilbake fra reparasjon oppdaget familien at det var hvite skyer over deler av bildet, clouding. Disse så man spesielt godt når det var mørkt i rommet, f.eks på kvelden.

Det ble reklamert på nytt. Den ofte nevnte Tom fra Tatung Nordic (er dette en énmannsbusiness?) lovte omlevering. Etter en stund med forsinkelser ringte Tom og beklagde at det hadde tatt så lang tid, og skulle ringe opp igjen. Men Tom ga aldri mer lyd fra seg, tross flere henvendelser fra kunde, og etter det min kollega forstår, også fra forhandler. Nylig ble kjøpet hevet fra forhandlers side.

Jeg syntes selv TV-en i seg selv så ok ut utenom disse flekkene og har fundert på en 42"-tommer, spesielt pga oppløsningen, og at prisen er grei utfra dagens marked.

Men leser også her at det er svært blandede erfaringer og at endel gleder seg til å bli "ferdig med Tatung" - det rapporteres om spraking, ghosting, døde TV-er, graderinger, stadig bæring inn og ut til transportør og verksted, og tvilsom kundeservice.

Har lite lyst å drive i månedsvis og tulle. Anbefales det å kjøpe disse TV-ene, eller er det Whitebox-fakter over Tatung Nordic?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKAMBANKT
    Jeg har brukt min xbox360 lenge på en dell monitor jeg har, med VGA og pc'en på DVI, ingen problemer der, men når jeg bobler den i tv er det skikkelig blendene farger, men bare med VGA ikke komponent kabelen, men kommer det ikke noe særlig forskjell? da kan jeg jo vurdere å fortsette bruken av komponent kabelen istedet..
    Kan du ta et bilde av skjermen slik at vi kan se hvordan det faktisk ser ut hos deg? Hvis det er ille bør det vel kunne sees selv på et foto av middels kvalitet.
    Komponent er vel å foretrekke fremfor VGA sånn kvalitetsmessig uansett. Så vidt jeg har skjønt får du 1080p (native eller oppskalert avhengig av kildematerialet) via komponent og 1280x1024 via VGA. Det kan jo være at det er noe feil med VGA-kontakten på din tv. Er bildet like dårlig hvis du kobler pc-en til med VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lipslide
    Kan du ta et bilde av skjermen slik at vi kan se hvordan det faktisk ser ut hos deg? Hvis det er ille bør det vel kunne sees selv på et foto av middels kvalitet.
    Komponent er vel å foretrekke fremfor VGA sånn kvalitetsmessig uansett. Så vidt jeg har skjønt får du 1080p (native eller oppskalert avhengig av kildematerialet) via komponent og 1280x1024 via VGA. Det kan jo være at det er noe feil med VGA-kontakten på din tv. Er bildet like dårlig hvis du kobler pc-en til med VGA?
    hmm, jeg skal prøve meg frem, og kan og komme med et bilde, med mitt utrolige gode kamera (ironisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tallogbokstaver
    En kollega av meg opplevde at det spraket noe forferdelig av 37"-tommeren han kjøpte i vår. Det ble reklamert og TV ble hentet til Anovo. Da han fikk den tilbake fra reparasjon oppdaget familien at det var hvite skyer over deler av bildet, clouding. Disse så man spesielt godt når det var mørkt i rommet, f.eks på kvelden.

Det ble reklamert på nytt. Den ofte nevnte Tom fra Tatung Nordic (er dette en énmannsbusiness?) lovte omlevering. Etter en stund med forsinkelser ringte Tom og beklagde at det hadde tatt så lang tid, og skulle ringe opp igjen. Men Tom ga aldri mer lyd fra seg, tross flere henvendelser fra kunde, og etter det min kollega forstår, også fra forhandler. Nylig ble kjøpet hevet fra forhandlers side.

Jeg syntes selv TV-en i seg selv så ok ut utenom disse flekkene og har fundert på en 42"-tommer, spesielt pga oppløsningen, og at prisen er grei utfra dagens marked.

Men leser også her at det er svært blandede erfaringer og at endel gleder seg til å bli "ferdig med Tatung" - det rapporteres om spraking, ghosting, døde TV-er, graderinger, stadig bæring inn og ut til transportør og verksted, og tvilsom kundeservice.

Har lite lyst å drive i månedsvis og tulle. Anbefales det å kjøpe disse TV-ene, eller er det Whitebox-fakter over Tatung Nordic?
    Jeg kom (endelig) gjennom til anovo kundesenter idag. Satt 45 min i lunsjen i går uten resultat, men idag knep jeg de like før stengetid.

Det jeg reagerte litt på var at det første fyren sa da jeg spurte om situasjonen med min tv (vært på service i snart 7 uker nå) var at en ny tv ble sendt ut idag. Var jo veldig praktisk at de sendte ut tven akkurat da jeg ringte. Enten har de blitt sylfrekke med unnskyldningene sine eller så skjer det faktisk noe med tven min nå.

Men jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe denne tven før jeg har fått tilbake den nye tven, som visstnok er fra en ny forsendelse, og får testet etter feil på den. Såvidt jeg vet er det ingen her som har en feilfri tv og det er litt ille. Nå er det jo klart at mannen i gata som får en god tv ikke kommer hit og sier at den er god, men det er litt for mye feil og defekter ute og går i denne tråden til at jeg vil anbefale flere og kjøpe denne tven.

Forhåpentligvis får jeg tven i løpet av uka og kan blodteste den og skrive hva jeg finner ut.

-TwiiK

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spent på å høre hva du finner ut, tror nok jeg leverer inn min TV også hvis de har rettet opp til deg.

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min tv er heilt rar med dvi. Det er litt skurette. Det som er grått her på forume også svart skrift opppå, blir det vanskelig å lese. Men detta forsvant når eg brukte vga kabel.
    Er da noke gale med tv-en?

Ellers er tv-en min SUPER!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    min tv er heilt rar med dvi. Det er litt skurette. Det som er grått her på forume også svart skrift opppå, blir det vanskelig å lese. Men detta forsvant når eg brukte vga kabel.
    Er da noke gale med tv-en?

Ellers er tv-en min SUPER!!!!!
    Nøyaktig samme som resten av oss sliter med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne herne VGA-HD-kabelgreia som fulgte med min 360.
    Så lurer jeg på om denne er noe tess da? Ser noen som sliter litt i denne posten.
    Hva burde jeg ellers gjøre? Noen andre utveier enn å kjøpe xbox elite?
    Jeg har tenkt å bestille denne tv'en og bare sitte og si :

"GULL MEG, GULL MEG, GULL MEG" og håpe jeg får en som er frisk :]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tven i fleisen på vei til forelesning idag, det var uventet.

Det første som slår meg er at dette er samme tv som jeg sendte inn. Det er litt greit da jeg ikke hadde noen andre feil enn den med pc-tilkobling på den fra før, men helt teit med tanke på at jeg ble lovet en ny tv og at det var grunnen til at min tv var 7 uker på service.

Skal koble den opp til tv, 360, pc og det som er nå og teste skiten ut av tven da jeg ikke har noe annet fore. :-D

Og Lindquist, VGA-HD kabelen til 360 er noe man kjøper som ekstra. Component kabelen er den som følger med. Jeg har selv testet med VGA-kabelen fra 360 til min Tatung og det synes jeg ble perfekt. Component har jeg ikke testet.

Og dersom det er det med HDMI-utgang du tenker på når du sier Elite så tror jeg uansett at både Premium og Elite kommer med HDMI nå dersom jeg ikke tar helt feil.

Skal bare koble pcen her opp til tven så kommer jeg tilbake med flere svar (Ingen andre er våkne så jeg må bære pcen ned til tven istedenfor motsatt :cry: )

-TwiiK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nesten som de har drept DVI-inngangen min og håpet på at jeg ikke ville merke det. Har ikke klart å få signal på tven gjennom DVI ennå.

Tester over VGA nå og problemet er merkbart redusert, men det er synlig fortsatt.

Tester mer fortløpende.

-TwiiK

Edit: Nå har jeg testet litt mer med forskjellige kilder og DVI-inngangen er død. Dette er forkastelig og jeg ringer nå for å kjefte de fulle før jeg hever kjøpet på tven. Dette var garantert ikke det dere håpet å høre, men nå nå kan jeg iallefall råde andre å styre rundt Tatung og spesielt Anovo Norge.

Edit2: Det var vel noen andre her som snakket om at HDMI-inngangen deres var død. Var det slik hos dere også at bildet bare var helt blått da? Når jeg kobler til via DVI på tven så registrerer ikke noen av pcene at tven er koblet til og tven viser ikke no-signal eller noe, bare en helt blå skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange her er det som har en tv av denne typen som funket da dere fikk den levert for første gang?
    Jeg er fristet til å kjøpe denne, og bare håpe jeg får en som funker fett.

Jeg synes selv at du, Twiik, burde vurdere å gi dem èn sjanse til. Gjerne at dem gir deg en ny tv. Det er et såpass bra tilbud, at får du en tv som funker som den skal, så har du gjort et røverkjøp :]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke snakke for alle sammen, men såvidt jeg vet så har alle her det problemet med tilkobling av pc. Og hvorfor skal du kjøpe denne tven og håpe du får en som funker fett når det nesten er helt sikkert at du ikke gjør det? Kjøp deg en skikkelig HD-ready tv isteden og lev lykkelig.

Merk at jeg kjøpte denne tven til under 8000kr og synes den er et pissprodukt. Du vurderer å kjøpe den til 12000kr? Spytt i noen tusen til og kjøp det et kvalitetsprodukt fra Samsung eller Sony sier bare jeg. Eller trekk fra noen tusen og kjøp deg en skikkelig HD-ready tv. Eller dersom du absolutt skal ha en billig Full-HD tv så prøv den fra Huyndai. Den kan umulig være like dårlig som den fra Tatung.

Og angående det å gi de en ny sjangse så sendte jeg mail til forhandler nå så får vi se om jeg får hevet kjøpet eller ikke. Og dersom du leste hva jeg skrev så hadde de en sjangse til å sende meg en ny tv og såvidt jeg vet så er standard prosedyre med "dead on arrival" produkter at man får et nytt produkt tilbake med en gang. Servicen til A Novo er rett og slett dritdårlig og de fortjener ingen flere sjangser.

Her er forresten datoene angående min tv hentet fra A Novos serviceside:

Kjøpsdato: 26.06.2007
    Forhåndsregistrert: 05.07.2007
    Mottatt: 09.07.2007
    Påbegynt av tekniker: 19.07.2007
    Ferdigdato: 19.07.2007
    Utsendt: 21.08.2007

Som dere ser så er det ikke gjort noe fra 19.07 til 21.08 og det var i denne perioden jeg ble opplyst om at det tok lang tid fordi de ventet på en ny tv fra Tatung. Det var vel en ren løgn og i går innså de at det bare var å sende tilbake min opprinnelige tv og håpe jeg ikke kom til å ta kontakt igjen.

-TwiiK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 22324

her kan dere kanskje se problemet :s er litt usikker på hva jeg skal gjøre med dette.

Har forresten ikke hatt noen andre problemer med noen andre tilkoblinger, alt det andre fungerer fint nok men har desverre ikke kalibrert det ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen aning hva som kan være galt. Prøvde ikke component på min tv, men det bildet jeg fikk med VGA så ut som ditt bilde med component uten at jeg måtte endre noe på innstillingene på tven.

Eneste svaret jeg kan gi deg er at det sikkert er noe feil med tven.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Twiik:

Hvordan fikk du den for 8 000??? Kjøpte den til 10 000 på Supertilbud og trodde den var dyrere på PB-et her.

Ang HDMI/DVI problemer: Jeg skrev om dette i tråden, men det var dritkabelen fra Siba som ikke holdt mål (Supra funket fett)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre det du sier Twiik. Ser ut som Tatung og Anovo går på en real smell her... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formeninger om Huyndaien? 42" fullhd.
    Hørt den har dårlig sånn lys ellerno med mørke farger. Ikke vet jeg.

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •