Tatung V42EMGI - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe. Har ikke hatt muligheten til å se nærmere på TV'en i og med at jeg jobber i en annen by, så har bare fått testa den ordentlig mens jeg er hjemme på ferie. Tom er på ferie, og er tilbake førstkommende mandag.

Trodde denne "feilen" var vanlig på denne TV'en i og med at den var såpass billig, men når jeg så at både du og andre oppelver det samme, måtte jeg kontakte Tom.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men trenger virkelig et svar (ikke fått noe fra Tatung-Tom):

Noen som får til å bruke HDMI-inngangen med PC?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg har gjort hele tiden, brukt en DVI -> HDMI-kabel fra PC til TV. Kjører 1080p60 ut fra PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min på mandag. Håper virkelig at jeg ikke får samme problemet som dere med tekst(skal kjøre 1080p over DVI). Hold oss gjerne oppdatert på den saken.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Ja, det er det jeg har gjort hele tiden, brukt en DVI -> HDMI-kabel fra PC til TV. Kjører 1080p60 ut fra PC.
    Tusen takk for svar!

Dette funker ikke hos meg (Geforce 6200 [DVI] ----> Tatung [HDMI])., men DVI til DVI funker.

På HDMI får jeg bare blå skjerm. Dersom jeg trykker [info] får jeg opp 640 x 350 - mens på DVI får jeg opp 1080p.

Kjøpte kabel på Siba for 400 - får se om det er den....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig...selv bruker jeg en 5-meters kabel kjøpt fra Elkjøp, fra et eller annet "bra" merke...kontaktene er forgylte og kabelen er feit og fin ellers. Tviler allikevel at det er kabelen det er noe feil med hos deg.

Har du testet med et annet skjermkort?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men siden det funker med en billig DVI-kabel så burde det gå med en dobbelt så dyr DVI/HDMI-kabel...?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått av HDMI osv. så er dette "digitale kontakter"(overføringer) eller hva jeg nå skal kalle det...dvs. ENTEN får du bilde opp, eller så gjør du det ikke.....er kabelen av litt "spak" kvalitet, kan en få problemer når det er litt lengde på den.....lån en kabel av god kvalitet(et eller annet kjendt merke?) eller i allefall noe som SKAL vere gode greier....selv bruker jeg en 4m DVI-kabel(som i bunn og grunn er AKKURAT det samme som HDMI med unntak av at DVI ikke overfører lyd).....kjøpte denne hos Radioservice faktisk(av merket DLS) fikk 4m for 200kr :P noe som skal sies å vere en GOD pris :P

En kan GODT bruke en billig HDMI-kabel også...så lenge en får opp bilde på skjermen så er signalet det samme om kabelen koster 100 kr eller 100.000 kr...siden det er et digitalt signal som overføres(signalet er likt uansett kvalitet på kabel)....

Jeg ville uansett prøvd med en annen kabel bare for å forsikre meg om at det ikke var noe galt med tv'en eller noe....

Mvh.
    .:R-M-I:.

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Eg kjøpte denne tv-en til konfen. Er kjempe fornøyd, og bruker den som pc skjerm....

Kjempe gode bilder, og fine farger.

Eit problem som tv-en har begynt med er rar stripper ved oppstart. Om morningen når eg skrur på pc-en også tv-en, kommer det stripper i bildet. Kan også komme nokså rare farger. Alt er vassrett.
    Eg har prøvd med 2 forskjellige pc-er så det må vere tv-en.
    Når den fungerer som den skal, fingerer den UTMERKET!

Kan anbefales på det varmeste!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Tom i går der han hadde funnet offisiell support fra Tatung om problemet:

Regarding these claims about 'clear image', most times this concerns sheer
    calibration between used appliances and a little the customer expectancies.

Please do remember when using a TV set as pc monitor images will be
    displayed through more then 2.000.000 pixels on a square of 42"", thus all
    'white noice' will be seen...
    When using PC and this size TV as display the calibration of TV screen and
    also the Graphics card (PC) is very important, since all 'white noice' is
    displayed. Even installing the proper sofware drivers can influence the
    imaging. The general idea you need to keep in mind that the frequency of pc
    out image should be the same as frequency image shown on TV set since the
    rest can be considered as 'white noice'...

The proper TV set calibration can be done with adjusting clock settings
    (clock speed mcu)and phase (image frequency)
    I have written hereunder little description how you adjust these settings.

Phase/Clock adjusting

Choose: Menu
    Choose: Video
    Choose: Clock and/or Phase setting----> adjust to proper image..

When you calibrate the TV, this has to be done paralell with the adjusting
    of graphics card settings since both need to having a perfect
    'communication' to display the image proper...
    Er egentlig litt bekymret over at Tatung gir slike svar til folk da phase og clock gjør tilnærmet ingenting for bildet og er ikke engang tilgjengelig over DVI. I følge spesifikasjonene skal denne tven støtte 1:1 pixelmapping over DVI og da bør den (iallefall for å være godkjent som pcskjerm) gi et skarpt bilde ved bruk av 1:1 i uansett oppløsning - det gjorde ikke min tv.

Det skal også sies at jeg fant ingen steder jeg kunne velge 1:1 på tvn og enkelte ganger ble lavere oppløsninger strukket til 42" istedenfor at de ble mappet 1:1 og fikk en svart ramme rundt bildet.

Min mistanke er at tvn ikke klarte vise rett oppdateringsfrekvens eller at noe annet var galt, for i tillegg til at tekst o.l hadde slikt hvitt lys så var hele bildet som å se på en CRT skjerm med lav oppdateringsfrekvens.

Det som imidlertid hadde vært supert var om noen av dere med "perfekt" bilde kunne ta et bilde av tvene deres slik som consilium tok av sin. Har ikke funnet et eneste bilde (ikke engang i den 180 sider lange tråden på avforums.com ) der folk har tatt et skikkelig nærbilde av tvn sin.

Uansett håper jeg å få en ny tv i løpet av uka så får vi se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Det som imidlertid hadde vært supert var om noen av dere med "perfekt" bilde kunne ta et bilde av tvene deres slik som consilium tok av sin. Har ikke funnet et eneste bilde (ikke engang i den 180 sider lange tråden på avforums.com ) der folk har tatt et skikkelig nærbilde av tvn sin.
    Vet ikke hva du definerer som skikkelig, men disse bildene viser ikke tegn til problemet du har:
    http://i92.photobucket.com/albums/l1...o/IMG_2160.jpg
    http://i92.photobucket.com/albums/l1...o/IMG_2159.jpg
    (fra goodmans GTVL42W15HD [Archive] - AV Forums)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kom faktisk på at jeg hadde funnet bildene der for en stund siden etter at jeg skrev innlegget.

Men da er det ingen tvil iallefall.

Bare å vente da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kontaktet Anovo og sendt de en rapport. Håper å få TV'en byttet ut i løpet av morgendagen. Jeg legger ut bilder her dersom den nye TV'en fungerer som den skal.

Fikk også den samme mailen fra Tom, sendte han de samme bildene som jeg la ut her. Har ikke hørt fra han siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, kjøpte denne tven i dag og storfornøyd hittil, veldig positivt overrasket på analoge signaler etter at førsteintrykket mitt i forretning var dårlig.
    Det jeg sliter med er noe så banalt å finne kanalen TVNorge. Normal antenne på taket, så bruker tvfrekvensene. Har søkt igjennom 4 ganger nå, til og med tatt meg tiden å manuelt gå igjennom alt, ikke sett snurten av TVN. Noen som har frekvensen til meg :P? Takk

EDIT: løst, logisk nok hadde tvnorge falt ut fra fløya som fordeler tvsignalene her i tromsø. Fikk TVN fint opp i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Farger og skygger

Er det noen av dere som har skygger rundt teksten som har fått dette fikset? Hardwarefeil eller programvare? Har koblet opp min nye V42EMGI med DVI og bildet ser bra ut bortsett fra den feilen med skygger rundt tekst. Samme fenomenet opptrer også ved tilkobling med VGA, og synes helt klart mest på grå bakgrunn. bilde 1 og 3 er fra testen på tft.vanity.dk på tatung skjermen, mens bilde 2 og 4 er fra hhv tatung skjermen og laptopens innebyggede lcd skjerm. Synes det var litt spesielt at skyggene opptrer i komplementærfargen til teksten.
    Vedlegg 21140 Vedlegg 21141 Vedlegg 21142 Vedlegg 21143

Litt usikker på om jeg skal få den sendt til service eller returnert innenfor angrefristen, da jeg ellers er fornøyd med den, og den ikke lager noen unormale lyder som andre har rapportert om.

Bamsefar: Hvor TVNorge er kommer litt an på hvor i landet du bor. Valgt rett land i menyen forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo hvor mye du kommer til å bruke tv'n til pc og hvor mye dette plager deg. For min del er det uaktuelt med noe annet enn et perfekt pcbilde og selv dersom jeg ikke skulle brukt tvn mye til pc ville jeg ikke tolerert en tv med feil.

Litt bekymret over at så mange nevner dette etter at jeg tok det opp.

Min tv ble hentet og den står som mottatt hos Anovo Norge så jeg kan ikke si om det blir fikset (dersom jeg får tilbake samme og problemet er borte) eller om jeg får ny tv. Vi får se, så mange som rapporterer dette problemet nå så må jo Tatung ta en titt på senere modeller.

Min tv ble produsert April 2007 bare så det er sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Spørs jo hvor mye du kommer til å bruke tv'n til pc og hvor mye dette plager deg. For min del er det uaktuelt med noe annet enn et perfekt pcbilde og selv dersom jeg ikke skulle brukt tvn mye til pc ville jeg ikke tolerert en tv med feil.

Litt bekymret over at så mange nevner dette etter at jeg tok det opp.

Min tv ble hentet og den står som mottatt hos Anovo Norge så jeg kan ikke si om det blir fikset (dersom jeg får tilbake samme og problemet er borte) eller om jeg får ny tv. Vi får se, så mange som rapporterer dette problemet nå så må jo Tatung ta en titt på senere modeller.

Min tv ble produsert April 2007 bare så det er sagt.
    Fikk min TV i går og kan bekrefte at med grå bakgrunn så kommer samme feilen opp(skygger). Har så langt kun testet med DVI/1080P. Venter spent på hva dere andre finner ut... Ellers er bildet upåklagelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et problem løst, et nytt oppstått. Med mindre jeg har misforstått så har panelet en oppløsning på 1920x1080, ikke sant? Saken er at både over DVI og VGA sliter jeg med å få vist denne oppløsningen fra pc. Alt over 720p (1280x720) blir forminsket og jeg får tykke blå striper rundt bildet.

Har et Geforce 7950GX2 som viser bildet nå, har ikke fått satt opp HTPCen min enda, så kan ikke prøve andre skjermkort. Oppdaterte drivere, og alt. Både gjennom normale skjerminnstillinger og Nvidia Control Panel nektes bildet å vises fullt skalert. Har jeg misforstått og panelet bare er 1280x720, eller er det noen heksekunst? Har forresten ikke noe problem med skygger som andre beskriver over hverken dvi eller vga.

Tilleggspørsmål: Hvordan er kvaliteten VGA HD kontra komponentkabel? Saken er at Wiien ser elendig ut over vanlig scart, og akkurat nå bruker Xboxen komponentinngangen så jeg vurderer å gå til innkjøp av en VGA HD kabel til xboxen og komponent til wiien. Er kvaliteten lik, bedre eller verre?

Takker så mye for svar, er storfornøyd med tven utenom "problemene" over, og innkjøpet kan takkes denne tråden

EDIT: Det slår meg nå at tven ikke har stereinngang på vga, noe som gjør å bruke vga kabel på xboxen noe..labert! Har ikke receiver å koble inn på heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unsharp Mask

Unsharp mask minner jo litt om skyggene, men rart det bare er horisontale skygger og ikke vertikale. Virker nesten som om det trengs ny software som ikke forsøker å forbedre DVI bildet.

Bamsefar: i følge tegningene i manualen er Audio IN jack pluggen stereo så det burde funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper VGAkabel til xboxen (den offisielle) så følger den med slikt rca phono -> stereojack adapter. Eneste som er litt dumt da er dersom du skal ha både lyden fra pc over dvi og lyden fra xbox 360 over vga inn på stereojack inngangen. Det finnes sikkert noen splittere eller noe, men jeg har både pc og 360 på et sett pchøytalere med sub så her gikk det greit. Angående kvaliteten så tror jeg den er bedre på VGA enn component. Noen sier fargene er blassere, men jeg sleit iallefall ikke med det på Tatungen. Jeg prøvde heller ikke component på skjermen da, men bildet hadde iallefall sterke og fine nok farger til at jeg ikke reagerte.

Panelet er native 1920x1080, ja. Tven min satte automatisk 1920x1080 oppløsning på både pc og xbox 360 over VGA og DVI.

De "skyggene" er vanskeligere å se i en ikkenative oppløsning så jeg ville ikke avskrevet de før du får til 1080p.

Angående pcproblemet så kan jeg ikke hjelpe deg så mye for jeg har ikke noe kjenskap til Nvidia-kort, men er rimelig sikker på at akkurat det der er noe du må endre/stille på pcen. Sender du 1920x1080@60Hz til tven så vil jeg tro den viser det uten problemer.

Lykke til.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •