Tatung V42EMGI - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 215
    Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å lek med instillingene for color og vanlige skjerminstillinger i ATI Catalyst....
    Jeg håper du har CLONET pc-skjermen over på TV'en? Om du har det så kan du etter ok instillinger i Catalyst, prøve å justere bildet på Tv-skjermen...
    Mitt bilde fra pc'en er rett og slett upåklagelig...nesten BEDRE enn min Samsung-LCD-monitor!! Og ja..Samsung-LCD'en er GODE greier! så det er ikke den "dårlige kvaliteten" på monitoren som får tv'en til å se bra ut

Synd at du skal måtte gjennomgå masse tull med ditt oppsett...Kan ikke helt forstå hvorfor det forekommer hos deg, og ikke hos meg
    Om det er NOE jeg kan gjøre for å hjelpe deg i land, så er det bare å gi en pip her inne, så skal jeg gjøre mitt beste i allefall....du kan evt. ta kontakt med "Tatung" her på Avforum også...han har i allefall hjulpet meg når det har vert saker og ting jeg har lurt på Flott service de Tatung-folka har må jeg si

Mvh.
    .:R-M-I:.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke gjøre noe med dette problemet med hverken innstillingene på tv'n eller pc'n. Kan stille farger, gamma, brightness, backlight og contrast til jeg dauer uten at det forandrer seg i hele tatt.

Må være kabelen (rart med tanke på hvor mange jeg har prøvd) eller driverne (har prøvd sikkert 10 her også, både vanlig catalyst og slike omega drivere ) eller skjermkortet (også prøvd 3, men alle er radeon....).

Så kan det jo være tv'n...ops:

Fant forresten et navn (tror jeg iallefall) på problemet jeg har og det var "ghosting" eller "vertical ghosting" (ettersom det bare gjelder vertikale linjer), men likevel så er det eneste halvveis konkrete jeg har funnet at det skyldes at refresh raten er feil, men den skal jo være 60Hz. Står jo det på alle 3 pc'ene, men er jo ingen steder på tv'n jeg kan se om den faktisk viser 60Hz. Synes det burde stått når man trykker "exit/info"-knappen slik det gjør på de fleste pc-skjermer.

Angående kloningen så har jeg bare tv'n koblet til pc'n for øyeblikket.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter noe jeklig med å koble til; PC/DVI ----> TV/HDMI

Noen andre som får dette til?

Ellers synes jeg bildet er flott nå (over VGA), men den må da kunne ta inn DVI over HDMI???

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trippelpostops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Har ikke prøvd dvi->hdmi, nei, men må vel kanskje prøve det slik at jeg får prøvd det også.

Begynner faktisk å tvile litt på hvor kresne dere som svarer her er i forhold til kvaliteten på bildet. Lagde et innlegg på avforums.com og første svaret jeg fikk var en fyr som sa han hadde akkurat samme problemet. Han har også tatt et bilde av problemet og jeg kan innrømme at det ser nøyaktig slik ut på min tv også.

http://www.notsupported.org/00001.jpg

Se på teksten i bildet. Slik ser teksten ut på skjermen når den er på nesten uansett bakgrunn bortsett fra hvit. Det er en god del mildere (mindre synlig) til meg, men mer enn synlig nok til at det er så godt som umulig å bruke skjermen uten å plages.

Du sier bildet er flott. Vil det si at det er like skarpt som på en pcskjerm? Jeg hadde ikke sjangse til å få bildet helt skarpt over VGA.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det liknet ikke noe på bildet du linker til (det var fælt).

Nå er jeg absolutt ingen ekspert eller noe, men mener bildet er sammenlignbart med en monitor, bare myyyyyyyye større (sitter nå en meter ifra).

Ikke ubehagelig i det hele tatt (men begynner å få kink i nakken).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Sliter noe jeklig med å koble til; PC/DVI ----> TV/HDMI

Ellers synes jeg bildet er flott nå (over VGA), men den må da kunne ta inn DVI over HDMI???
    Må bare kommentere dette.

Hvis dette skal være en "ok" TV, som også skal fungere "ok" mot PC/Mac, hvordan kan det da være vanskelig å koble den til med DVI/HDMI?
    Eller...
    Mener du at du ikke finner inngangen for DVI-kabelen?
    Er kabelen for kort?
    Hva er det som er vanskelig?... Det er jo bare en kabel, på lik linje med VGA-kabel.

Og et bilde blir aldri "flott" ved bruk av VGA. Bildet er synlig, men å si at et bilde blir "flott", når sammenligningsgrunnlaget er DVI, ja da er man litt på jordet!
    Har selv en Dell 30" LCD monitor (2560x1600) og en Dell 37" TV (1,366X768 ). Å begynne og sammenligne med VGA blir rett og slett tull (jeg har testet) og gjør det vanskelig å diskutere kvalitet på bildet, om man er av den oppfatning at VGA = flott!

Har rådet Twiik til å returnere TV'en på det grunnlag av at bildet er defekt, noe det helt klart er. Kanskje han bare er uheldig, og dere andre som mener bildet er flott/perfekt har vært heldige, men jeg er nesten mer villig til å tro at det er kvalitetskravet hos enkelte her som er defekt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser hva du skriver, og du har sikkert rett. Som sagt: Jeg er ingen ekspert.

Bildet over VGA er bra - det vil sikkert være bedre over DVI, men det oppfates som klart, rolig og behagelig (all tekst er lesbar).

Ang DVI ---> HDMI: Skjermen (Tatungen) oppfatter ikke at noe er koblet til. Har lest at ikke alle TV-er godtar PC oppløsning over HDMI, men jeg kjører jo 1080p? Har prøvd med to forskjellige maskiner (ATii R9600pro og nVidia 6200).

Når jeg får til DVI-tilkobling kan jeg evt. sammenlikne bildet med VGA og kommentere det.

Videre har jeg lest at tråder der flere foretrekker VGA tilkobling fremfor DVI (hvorfor husker jeg ikke).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Twiik,
    ser at du har noe problem med PC modus over DVI! Det er ikke bra - slik skal det ikke være. Jeg vil følge opp personlig. Kan du gi meg eksakt beskrivelse på PC - grafikk-kort du bruker, type kabel etc.

Send gjerne denne info direkte til meg på tom@direktbuy.no

Tatung Nordic AS - Tom

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne hva problemet kan vere egentlig....Mulig det er øynene mine som er TOTALT på tur, men jeg mener bestemt at bildet er PENT på min tv fra pc'en... kjører DVI direkte fra skjermkort til tv'en..altså 1xdvi til pc-monitor + 1xdvi fra skjermkort direkte i tv.... oppløsningen er hos meg: 1280x1024 på pc-monitor, og 1920x1080 på tv-skjermen... med de instillingene jeg skrev i poster på forrige sidene i Catalyst og på tven....
    Synd om det skulle vere en defekt på skjermen, eller om du sitter med gammel firmware(om det har noe å si for bildekvaliteten sin del)...
    Ta kontakt med Tom(Tatung) så ordner ting seg garantert

Mvh.
    .:R-M-I:.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er fint at du er så interessert i å hjelpe, men da forventet jeg ikke å få dette da jeg sendte deg en mail, Tom:

"Undelivered Mail Returned to Sender"
    "<tom@direktbuy.no>: Host or domain name not found."

Sendt deg en kopi av e-posten jeg prøvde å sende deg som en personlig melding og håper du tar kontakt snarest da jeg må reklamere/returnere tv'n snart dersom jeg ikke får hjelp.

Edit: Så på mailadressen igjen og tipper du hadde en leif der så sendte like gjerne en kopi til tom@directbuy.no også. :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at jeg opplever det samme med skjermen min, spesielt tekst her på forumet "ghoster", dette i 1920x1080. Skulle ha lagt ut bilde for en stund, har visst glemt dette. Kan du sjekke dette opp Tom?

Det hjelper heller ikke med å skru på ClearType.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt kontakt med Anovo Norge nå så får vi se hva som skjer.

Har lest mye i tråden om Goodmans tvn (er visst samme tv) på avforums.com og virker som man skal være heldig dersom man får en tv uten feil.

Studerte min tv nøye før jeg kontaktet anovo og i tillegg til pcproblemet så støyer faktisk tv'n litt når baklyset står mellom 40-60.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er tom@directbuy.no tror jeg...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese igjennom hele, så jeg spør;
    Er det fakta at dette TV'et har 1:1 pm over PC inngangene, altså både DVI'en og VGA'en? Noen steder dette står så jeg vet at det er solide fakta?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være det, ja. Har kjørt tester som viser dette (har bare testet DVI)

Så:

Kan noen fortelle meg om det går ann å koble PC-en til HDMI inngangen på TV-en??? Får det ikke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som får kjørt 50Hz over DVI?

Det er vel det som er anbefalt for oss PAL-ere, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Kan nevne at jeg opplever det samme med skjermen min, spesielt tekst her på forumet "ghoster", dette i 1920x1080. Skulle ha lagt ut bilde for en stund, har visst glemt dette. Kan du sjekke dette opp Tom?

Det hjelper heller ikke med å skru på ClearType.
    Her er noen bilder som viser problemet:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dine bilder ser nøyaktig ut som det gjør på min tv. Synes du burde ha meldt tvn "dead on arrival" med en gang du så problemet. Spørs jo hvor mye du bruker tvn til pc, men er jo ikke bra å ha en tv med problemer uansett.

Fikk (endelig) svar fra anovo i starten av uka her, da fikk jeg vite at jeg bare skulle registrere tvn på anovo.no så kom de og hentet den. Ikke hørt noe mer fra de siden og tom på forumet her har heller ikke latt høre fra seg.

Får håpe det bare er fellesferien som gjør at ting tar tid.

Edit: Sært . Satt på kontoret og døllet som vanlig da plutselig en fyr ringte og sa han skulle hente tvn. Jeg hadde ikke hørt noe. Heldigvis bor jeg 10m fra kontoret så nå er tvn iallefall i noen andres hender. Han spurte til og med hvor tvn skulle, noe jeg synes virket litt rart. For alt jeg vet kan jeg ha blitt frastjålet tvn nå.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •