Tatung V42EMGI - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 215 av 215
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TV'en er på tilbud hos Komplett igjen: Komplett.no - Tatung 42" LCD-TV V42EMGI 1920x1080,1200:1,6.5ms,HDMI,HD-ready.
    Med tanke på de tilbakemeldingene som har kommet her(og egne erfaringer) så vil jeg anbefale folk å styre unna, ihvertfall hvis den skal brukes opp mot PC over DVI/HDMI.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja .. enda ikke fått gjort noe med dette. Noen som vet den tekniske termen på dette "skygge problemet" eller kan gi en god beskrivelse for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter tre forsøk med Anovo gikk tven tilbake til selger som reklamasjon. Vet ikke om anovo egentlig gjorde noe for å fikse TVen eller om de bare kjører tver rundt på østlandet til ingen klager lenger, (En slags pervers pareto-optimal tvdistribusjon) siden alle tvene jeg fikk tilbake hadde vært sendt til de for reparasjon for andre forhold. Servicen var grei nok, men når det ikke løser problemet hjelper det desverre lite. Postet noen bilder i post 75 i denne tråden. Og om du spør meg som ufaglært ville jeg tro det var noe billedbehandling (f.eks unsharp mask) som spilte inn og dette kunne kanskje vært fikset i software.

Brent barn skyr ilden, men ser allikevel etter alternative tvløsninger for bruk med PC enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det min tur da!
    Kjøpte TV'en i September 07'
    Bruker den 80% til PC - 10% til PS3 og Xbox - 10% TV

TV'n er kobla på DVI. DVI-D Single link
    PS3 og TV boksen kobla på HDMI via AV Reciever (HDMI Splitter innebygget).
    Xboxen er kobla på via komponent kabel.

Alt var perfekt.... I noen måneder. Hadde ingen merkbare problemer med ghosting eller noe, iallefall som jeg merket. Hadde veldig liten tekst på 1920x1080 oppløsning.

Eneste negative med hele opplevelsen etter 1 måned var fjernkontrollen. Billig dritt... Og hvordan du må endre fra HDMI til DVI til Scart etc. One button + popup ftw.

Men etter noen måneder merket jeg noe kjipt. Når jeg så på filmer merket jeg en svart stripe som gikk DØNN I MIDTEN nedover skjermen. Det skjedde kun ved "mørke bakgrunnsfarger". Helt hvite bilder var 0 problem.
    Etter rundt 6 måneder dukket det opp 2 mindre på hver side. Nesten som de var separert perfekt 20 cm fra hverandre. Jeg visste at dette var noe de kunne fikse fort, men jeg brydde meg ikke så mye.

Så kjøpte jeg Xbox, og fant ut at HDMI tilkobling funker ikke med den. Det var også noe de kunne fikse.

Og noen ganger når jeg skrudde på TV'n kom det bare masse rare farger. Kunne så vidt se en dataskjerm bak masse rare fargete linjer.

That's it.
    Ellers er jeg kjempefornøyd! Det er nok noen små problemer med skjermen, men det blir fikset kjempefort.

Jeg ventet til sommer+ferie for å få fikset det. Har enda ikke fått den tilbake, men skal komme med oppdateringer om det er fikset.

Anovo statusoversikt:
    Forhåndsregistrert 21.07.2008
    Mottatt 29.07.2008
    Påbegynt av tekniker 29.07.2008
    Ferdigdato 30.07.2008

Her skulle budet egentlig hente den 24 men jeg utsatte det på grunn av jeg ville ha den til jeg dro på ferie den 29'ende. Nå venter jeg bare på telefon fra budet i dag, og så har jeg tv'n tilbake.

Ser ut som Anovo har skjerpet seg kraftig, etter hva jeg leste tidligere!

I want to resurrect this thread

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Tv lider av sjukdom. Ein Sjukdom som eg liker å kalle for Paranoidessinsjukefarge syndrom! Det er at Fargene går amok når eg skrur på tv-en etter det har gått ei stund sia eg hadde den på! hehe!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..... Da fikk jeg TV'n min på døren for noen timer siden.... Satte opp hele greia. Koblet til alt og brukte rundt 1 time på å koble alle ledninger. Har Reciever + 5 høytalere + PC + TV dekoder + Xbox + ps3 + subwoofer etc. Alt som måtte ut og inn for å få plass til TV'n.

Så setter jeg inn kaber'n. Hmm, 0 lys foran... Prøver å starte... INGENTING. Prøver kabelen på en PC skjerm. Funker helt fint.... Får ingen strøm inn på TV'n.

To muligheter:
    1: A Novo klarte å ikke sjekke TV'n før de sendte den til meg..... lol
    2: Sikringen gikk når de koblet fra på A Novo, eller når jeg koblet til her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Tatung:
    Vennligst bryt all kontakt med A Novo og skaff dere nye servicereperatører.
    Dette ble bare idiotisk i dag når jeg fikk en telefon fra reperatøren deres.

Jeg leverte inn TV'n 29/07. Da fikk jeg beskjed at det skulle ta noen dager. Sant nok, det tok 1 dag for reperasjonen. Men det tok 6 dager for budet leverte det på døren min. Jaja tenkte jeg. Får jo TV'n før OL så det er greit.

Feilmeldinger jeg ga til A Novo:
    Striper på skjermen
    Rare farger når jeg starter TV'n
    Xbox360 ELITE HMDI funker ikke

Så jeg får tilbake TV'n 5/6. Den funker ikke. 0 strøm.
    1: A Novo klarte å ikke sjekke TV'n før de sendte den til meg..... lol
    2: Sikringen gikk når de koblet fra på A Novo, eller når jeg koblet til her.

Jeg ringer opp budet som kom med TV'n. Han sier han skulle komme og hente den dagen etter, og forklare problemet til A Novo. Greit sier jeg. 6/6 henter han TV'n tidlig på morra. Så ringer jeg A Novo rundt 14:00 og de sier at reperatøren jobber på TV'n nå. Supert tenker jeg. Da blir den fiksa før OL.

Jeg forventet TV'n tilbake i dag. Istedenfor får jeg en telefon.
    (selvfølgelig ringer de deg 14:58, 2 minutter før de stenger, slik at du ikke kan ringe dem opp igjen). Mannen kan så vidt norsk, og spør meg om jeg har en TV der. Ja sier jeg. Er den klar?

"Nei, du ha xbox elite? Hva funke den?"
    "Nei, det har dere jo fikset! Tv'n vil ikke starte! Jeg sendte den TILBAKE".
    "okokok"

Dette var samme kar som jeg snakket med for noen måneder siden da jeg spurte hva som var galt med Xbox kontakten. Da sa han at det var en enkel fiks, og at jeg måtte sende den inn til han.

Plutselig sier han.
    "Kanskje jai jobba på den i dag, men sannsynlig i morgen".
    Så de løy til meg når de sa han jobbet på den i går....
    "BARE FÅ DEN TIL Å STARTE! JEG VIL BARE HA TV'N TIL Å FUNKE. DET ER IKKE SAMME PROBLEM SOM FØRSTE GANG, FOR DET HAR DERE FIKSET!"

Så jeg legger på.
    10 minutter senere ringer A Novo igjen, og mamma tar telefonen.
    "Vi kommer og henter Xboxen med bud for å teste den. Gjør den klar".

Da jeg fikk beskjed om det, klikket jeg, og skriver her nå.

Har A Novo gitt **** i problemet første gang? På feilmeldingen stod det Xbox problemet, men jeg sendte den tilbake igjen for at den ikke ville starte.

Det betyr at A Novo første gangen har gitt **** i problemene jeg sa ifra om. Og nå er det så dårlig kommunikasjon der borte at de fortsatt tror jeg har samme problemene. Han har ikke startet TV'n engang før han ringer meg om Xboxen. Jeg har sagt 10 ganger at den er der fordi den ikke vil starte. Men vet ikke om han fikk det med seg for han snakker jo ikke norsk.

Og de driver alltid kontakt med deg bare noen minutter før de stenger.

A Novo får et STOOORT minus i boka mi! Tatung, dere bør snakke med de

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.... vurderer å sende min inn, men frister ikke.

Noen som vet hvordan de forholder seg til at esken er kastet?
    (Tar jo ikke vare på slik).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må være heldig

Jeg har hatt mitt TV i ca 1år nå, og det fungerer perfekt.
    Investerte i en hdmi switch og kjører pc, ps3 og tv box via hdmi. Oppløsningen jeg kjører på pc er 720p, det ble så vanskelig å lese tekst med 1080p

Tenkte jeg måtte si att det faktisk finnes noen tv'er som fungerer også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gilla
    Jeg har hatt mitt TV i ca 1år nå, og det fungerer perfekt.
    Investerte i en hdmi switch og kjører pc, ps3 og tv box via hdmi. Oppløsningen jeg kjører på pc er 720p, det ble så vanskelig å lese tekst med 1080p

Tenkte jeg måtte si att det faktisk finnes noen tv'er som fungerer også :-D
    Leste igjennom denne tråden og kjenner meg heldigvis ikke igjen.
    Har fungert akkurat som den skal

1 godt tips er å skaffe kabler med god skjerming og solide kontakter.

Alt er for min del switchet med hdmi igjennom yamaha rx-v3800 recievern.

ps3 , HD tuner og Pcn.

Pcn har jeg brukt både vga kabel, dvi og til slutt nå HDMI.

1080p på windows går lekende lett, bare endre DPI`n i skjerminnstillingene, og zoome 150% i explorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Don't fool yourself :)

Jeg må si det er litt flaut, men jeg lot meg lure selv om det står et stort "HD Ready" merke på TV'n. Riktignok kjøpte jeg den brukt, men likevel.
    Jeg kjørte X-boxen ut på TV'n via HDMI pluggen, men fikk ikke satt opp oppløsninga på boxen. Den ville ikke over 480. På composite gikk det fint, og det ble relativt bra bilde.
    Årsaken? Det er da visserlig ikke en full hd skjerm. Du kan få 1080 linjer fra PC eller via composite, men det er analogt. Den kan altså vise HD bilde fra én tilkoblet enhet, samt evt. PC.
    Det står i brukerhåndboka til TV'n at maks oppløsning er Full HD, og det kan kanskje stemme. Problemet er at den ikke har noen innganger for full HD. :-? (Det står også implisitt i håndboka, selv om man skulle tro HDMI inngangen ville gi mer enn 640x480)

Ja, ja.. bra TV for filmfolk, men ikke for meg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener....
    1. Skjermen som dikuteres her er en Full-HD skjerm (dog ikke en Full-HD Ready)
    2. Kompositt vil ALDRI klare å levere 1080p ("full HD")

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Det er vel Full HD, men med bare én inngang for HD signal har V42EMGI for lite til mitt bruk.
    Bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor er det greit med en reciever som f.eks yamaha rx-v3800 som "hub". Da får du flere innganger enn 1. De fleste nye recievere har 3 eller flere hdmi innganger og mulighet for oppskalering av de analoge inngangene

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har da flere "HD" innganger;