42" full hd lcd til bruk av xbox360,ps3 og tv tittin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" full hd lcd til bruk av xbox360,ps3 og tv tittin

Jeg har letet og lest vanvittig mye. Men er enda ikke sikker på hvilken tv jeg skal kjøpe. jeg har hørt at Sharp LC42XD1E skal være meget bra. Noen som har noen erfaringer me den ? eller er d noen andre modeller som er MEGET bra? pris etc. spille ikke så stor rolle. er kun bilde som teller nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører PC (LapTop HP nc8230 m/ATI X600) via DVI/HDMI 1080p og XBOX 360 VGA 1080p. Siste skudd på stammen er HD DVD add-on... IMPONERENDE!

Dette sendes til en 40W2000!

Sharp takler ikke 1080p over VGA som XBOX 360 krever! Dessuten må skjermen støtte sync-on-green!

Happy Hunting

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jasså, jeg skulle helst hatt 42" da men 360 kommer vel me HDMI støtte nå rett rundt hjørne? va er sync on green ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Jeg kjører PC (LapTop HP nc8230 m/ATI X600) via DVI/HDMI 1080p og XBOX 360 VGA 1080p. Siste skudd på stammen er HD DVD add-on... IMPONERENDE!

Dette sendes til en 40W2000!

Sharp takler ikke 1080p over VGA som XBOX 360 krever! Dessuten må skjermen støtte sync-on-green!

Happy Hunting
    Og hvor mye betyr dette for xbox360 i skrivende stund? Nevn ett spill med 1080p støtte..
    XB støtter 1080p, men du får kun bruk for det i menyene og ev. i arcade spillene så langt. Det er mulig nyere spill som f.eks halo 2 at det støtter 1080p når dette kommer.

Hvis pris ikke spiller noen rolle så hadde jeg gått for Sony's X2000 eller X2500. Sony W2000 er også en fin mod, men jeg har hørt og sett en del klager angående "blødninger" på den. Dvs at litt av baklyset vil synes, dette er ikke over hele skjermen, men kun visse deler, noe som for meg så veldig irriterende ut.

Skal du ha en god lcd tv til best mulig pris velger du xd1, har du masse penger kjøper du x2000

Hvis du ikke viste det så har faktisk XD1 46" enda bedre specs enn 42"

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tygga
    Jeg har letet og lest vanvittig mye. Men er enda ikke sikker på hvilken tv jeg skal kjøpe. jeg har hørt at Sharp LC42XD1E skal være meget bra. Noen som har noen erfaringer me den ? eller er d noen andre modeller som er MEGET bra? pris etc. spille ikke så stor rolle. er kun bilde som teller nå.
    Kan anbefale Sharp 42XD1E!
    Kjører pc over dvi/hdmi 1080p 1:1 pixelmapping uten problemer. Xbox 360 må bare oppleves og det samme kan sies om HD-DVD film gjennom Xboxen.
    Tv'n er meget bra på tv signaler også.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Og hvor mye betyr dette for xbox360 i skrivende stund? Nevn ett spill med 1080p støtte..
    XB støtter 1080p, men du får kun bruk for det i menyene og ev. i arcade spillene så langt. Det er mulig nyere spill som f.eks halo 2 at det støtter 1080p når dette kommer.

Hvis pris ikke spiller noen rolle så hadde jeg gått for Sony's X2000 eller X2500. Sony W2000 er også en fin mod, men jeg har hørt og sett en del klager angående "blødninger" på den. Dvs at litt av baklyset vil synes, dette er ikke over hele skjermen, men kun visse deler, noe som for meg så veldig irriterende ut.

Skal du ha en god lcd tv til best mulig pris velger du xd1, har du masse penger kjøper du x2000

Hvis du ikke viste det så har faktisk XD1 46" enda bedre specs enn 42"
    Det måtte være hvis man vil se HD-DVD i 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x2500 har ikke kommet enda så jeg. Men er den så mye bedre som prisen tilsier? jeg var på hifisenteret, og de låvpriset Sharp. Jeg har sett at 46" har bedre specs, men jeg sitter litt mindre enn 3 meter fra skjermen. Så da blir 46" litt stort. Jeg har også lest at 46" sliter me Banding issues? noen som kan fortelle mer om d ? gjelder dette også 42" til sharp?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x2500 har ikke kommet enda så jeg. Men er den så mye bedre som prisen tilsier? jeg var på hifisenteret, og de låvpriset Sharp. Jeg har sett at 46" har bedre specs, men jeg sitter litt mindre enn 3 meter fra skjermen. Så da blir 46" litt stort. Jeg har også lest at 46" sliter me Banding issues? noen som kan fortelle mer om d ? gjelder dette også 42" til sharp?
    42" sliter ikke med banding, er vist bare 46 og 52" som har dette problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg mener ikke at prisen rettferdigjør et valg fremfor XD1, men

..pris etc. spille ikke så stor rolle. er kun bilde som teller nå.
    Om du får en tv med bandning eller ikke er vel omtrent som å kaste terning å håpe på at det blir 1,2 eller 3. Hvis du bor like i nærheten av en butikk som selger disse så leverer du jo bare tilbake tv'en til du får en uten eller ev. se den i butikken og velge en uten banding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sonyen er bare 40" , Vil helst ha 42"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for XD1 42", du blir nok ikke skuffet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, den kommer ikke før i slutten av februar, men Grundig fine arts LXW 94-9650 FHD støtter etter det produsenten sier 1:1 pixlemapping både via VGA, DVI og HDMI, og full HD 1080p. Det er det ikke mange TVer som gjør SVJV.
    Prisen havner vel på rundt 25kkr tenker jeg, selv om veiledende er 30kkr fra Grundig . (37" har veiledende 25kkr, men er å få kjøpt hos Expert for 20kkr.).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •