Sony X2000 vs PLASMA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony X2000 vs PLASMA

Har de nyeste og hippeste Sony skjemene (X2000 er det vel...?) rukket og bli like bra på fargedyphet og sortniva som plasma skjermer, eller blir alt fremdeles unaturlig "hvit-aktig" som på andre LCD-skjermer...?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blackcom
    Har de nyeste og hippeste Sony skjemene (X2000 er det vel...?) rukket og bli like bra på fargedyphet og sortniva som plasma skjermer, eller blir alt fremdeles unaturlig "hvit-aktig" som på andre LCD-skjermer...?
    Det er veldig stor forskjell på hva folk syns er bra og dårlig. Sony X er en svært dyr lcd tv som har veldig godt bilde med veldig bra sortnivå som skal være bedre enn Sharp XD1 som har fått mye skryt pga. sortnivå ++.
    Jeg har hørt rykter om at det kommer nye mod fra sony snart. X modellen har vel vært på markedet en stund nå så en ny mod er det ikke snakk om. Hvordan fargedypheten er vs. plasma er jeg ikke sikker på. Vil tro at plasma ligger et hestehode forran.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir ikke en lang kommentar, men X2000 er kanskje den råeste LCDen som er tilgjengelig i markedet for øyeblikket. Men når man ser på pris / ytelse, så kan det være plasma er å foretrekke. X2000 40" koster 29k, cirka det samme som Pioneers 50" plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående ny modell, jeg tror ikke X2500 kommer til Norge (leste det et sted, hjelp?).

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD en langt unna plasma på sortnivå enda desverre (Også X2000 modellene). Eneste måten å få tilnærmet sortnivå, er å kjøpe en LCD med LED teknologi (dyyyrt!).

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    LCD en langt unna plasma på sortnivå enda desverre (Også X2000 modellene). Eneste måten å få tilnærmet sortnivå, er å kjøpe en LCD med LED teknologi (dyyyrt!).
    Jeg har ikke sammenlignet selv men basert på de tester jeg har lest av X2000 virker din påstand noe bombastisk. Testene beskriver ikke en "langt unna" forskjell i kontrast.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg har ikke sammenlignet selv men basert på de tester jeg har lest av X2000 virker din påstand noe bombastisk. Testene beskriver ikke en "langt unna" forskjell i kontrast.
    Enda en som bruker ordet bombastisk. :lol: La meg omformulere da. LCD når enda ikke opp til plasma når det gjelder sortnivå. Testen din mener at det ikke er langt unna. Andre mener det er milevis unna.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og What Hi FI? mener at selv W2000 slår alt av plasma på sortnivå så da er vi nesten like langt.

Dessuten er LCDs hvitt mye hvitere enn plasma, så hvis man skrur ned baklyset en god del - ned til plasmahvitt fex, så blir svart veldig svart.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksundnes
    .. og What Hi FI? mener at selv W2000 slår alt av plasma på sortnivå så da er vi nesten like langt.

Dessuten er LCDs hvitt mye hvitere enn plasma, så hvis man skrur ned baklyset en god del - ned til plasmahvitt fex, så blir svart veldig svart.
    Tror du må sette deg litt inn i LCD teknologien FØR du sier at LCD er så mye svartere enn plasma. For det går ikke ann. LCD = bakgrunnsbelyst. Sånn er det bare.

Les denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-sortniva.html

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må sette deg litt inn i LCD teknologien FØR du sier at LCD er så mye svartere enn plasma. For det går ikke ann. LCD = bakgrunnsbelyst. Sånn er det bare.

Har du egentlig sett noen av de nyeste LCD slik som Sony X2000 og Sharp XD1 ettersom du er så skråsikker i dine uttalelser? LCD teknologien har blitt veldig bra på sortnivå.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har du egentlig sett noen av de nyeste LCD slik som Sony X2000 og Sharp XD1 ettersom du er så skråsikker i dine uttalelser? LCD teknologien har blitt veldig bra på sortnivå.
    Der var du på plass igjen ja hei til deg. Har du lest tråden jeg har laget for deg? http://avforum.no/forum/tv-apparater...-sortniva.html

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du på plass igjen ja hei til deg. Har du lest tråden jeg har laget for deg? http://avforum.no/forum/tv-apparater...-sortniva.html
    Ser at du ble litt bekymret ja:-D . Kan ikke helt se at dette var svar på spørsmålet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og jeg tror du må lese hva jeg skrev før du svarer så kjepphøyt tilbake. Jeg sa aldri at LCD var mye svartere enn plasma, jeg sa at et anerkjent engelsk tidsskrift sa at W2000, som alle vet er litt svakere enn X2000, rivaliserte selv de beste plasmaene på sortnivå. Dvs - X2000 er enda bedre igjen.

Plasma er bra, men du virker ikke særlig objektiv i uttalelsene dine - samt med linken i signaturen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skulle valgt mellom, la oss si en Pioneer 427 eller Sony X2000 40", så hadde valget enkelt blitt X2000. Det hadde vært vankeligere dersom det var Pioneer 507 50" mot X2000 40" (disse koster omlag det samme), her må man se hva man skal bruke TV-en til. Dersom du skal bruke Tv-en til PC, PS3, Xbox 360, så ville jeg valgt LCD. Dersom det kun er snakk om vanlig TV titting og film (DVD, HD DVD og BR), så ville jeg valgt Pioneers 50".

Som tidligere nevnt synes jeg hvit er bedre på lcd enn plasma. Vedrørende kontrast/sortnivå diskusjonen, så er den totalt uinteressant i denne sammenhengen, X2000s sortnivå er så bra at jeg personlig mener dette er en spesifikasjon man kan se bort i fra.

Vedrørende Sony versus Sharp, jeg har ikke sett de nye LCD modellen til Sharp enda, noen som vet om butikker i Bergensområdet som har disse utstilt. På Sony senter i strandgaten kan man se X, W, etc.. modellen til Sony med blue ray som kilde. De kjører 1080i og en splitter (20 tv-er deler ett signal).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksundnes
    Og jeg tror du må lese hva jeg skrev før du svarer så kjepphøyt tilbake. Jeg sa aldri at LCD var mye svartere enn plasma, jeg sa at et anerkjent engelsk tidsskrift sa at W2000, som alle vet er litt svakere enn X2000, rivaliserte selv de beste plasmaene på sortnivå. Dvs - X2000 er enda bedre igjen.

Plasma er bra, men du virker ikke særlig objektiv i uttalelsene dine - samt med linken i signaturen din.
    Jeg tok akkurat vekk en linje som sa at signatur ikke har noe med innlegg å gjøre, men må tydeligvis sette den inn igjen for folk som ikke skjønner det :shock:

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok akkurat vekk en linje som sa at signatur ikke har noe med innlegg å gjøre, men må tydeligvis sette den inn igjen for folk som ikke skjønner det :shock:
    Syns du skal fjerne hele greia jeg, folk kan jo tro du blir påvirket av Plasmareklamen i din egen signatur.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Syns du skal fjerne hele greia jeg, folk kan jo tro du blir påvirket av Plasmareklamen i din egen signatur.
    Ja spesielt meg. Jeg sitter jo å leser mine egne innlegg hele tiden jeg. Skriver de jeg vettu. Men nå er vi rimelig OT, så foreslår at dere gir dere med mobbinga. Oki? Blackcom har faktisk spurt om et spørsmål her liksom. Som jeg har svart min del på. Som forøvrig er fakta. Like it or not. Bare kom med deres egne uttalelser dere i stedet for å angripe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Homecinemachoice sine tester :o)

Pioneer 427 XD

Contrast Ratio - 560:1
    Luminance - 23 FL

Sony 46X2000

Contrast Ratio - 725:1
    Luminance - 87 FL

Vet ikke hva dette sier dere, men det er test gjort i HCC sin lab :-) Og resultatet viser att LCD har bedre KONTRAST og lysstyrke enn PLASMA... eller?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Pioneer 427 XD

Contrast Ratio - 560:1
    Luminance - 23 FL

Sony 46X2000

Contrast Ratio - 725:1
    Luminance - 87 FL

Vet ikke hva dette sier dere, men det er test gjort i HCC sin lab :-) Og resultatet viser att LCD har bedre KONTRAST og lysstyrke enn PLASMA... eller?
    LCD har bedre lysstyrke enn plasma ja. Men kontrast er MYE bedre på plasma. Panasonic har 10.000:1 i kontrast (ikke dynamisk), mens LCD har rundt 1.500 til 2.000 i kontrast. Så de har litt igjen. De nye modellene til pioneer i år sies å ha en kontrast på mellom 20-30.000:1. Det er jo sinnsykt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen kommer du med personlig synsing og velger vekk den viktige delen av posten du siterer/kommenterer.

Han sier her at et laboratorie har målt X2000 til å ha bedre lysstyrke _og_ kontrast enn Pioneers plasma. Det er som alle vet forskjell på papirspecs og relle specs.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •