Sony X2000 vs PLASMA - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Gjort tester og alt på dette. Masse skriverier. Du må lese hva jeg skriver. Kun når skjermen blir 50+ i tommer man kan ha noe spesiell nytte av 1080p.

Dessuten så SER man jo ikke så mye forskjell på 576i og 720p faktisk. Gjort test på dette også... Kun folk med litt peil og sånn som ser forskjellen. Jeg er sikker på at jeg kunne kjørt en test for deg med en scene i 576i og samme i 720p og du ville ikke sett forskjell. Samme gjeller jo for 1080p ved 42". Men når skjermen blir mye større vil jo 720p se dårlig ut og DA trenger man 1080p.
    Hehe, nå ler jeg virkelig godt for dette har jeg testet

Saken er at jeg har en samsung tv (crt). På xboxen min har jeg en musikk video der den ene er beregnet på vanlig crt tv og den andre er på 720p (samme video utenom dette).

Når jeg bruker disse to på min crt tv så ser jeg knapt forskjell i kvalitet på disse to. Når jeg bruker en lcd tv ser jeg meget godt forskjellen på dette! Den som var beregnet på crt tv var betydelig dårligere kvalitet, selv om det ikke var antydning til samme tendens på en lcd tv..

Selv en gjøk uten å ha sett tv før ville sett en helt klar forskjell!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Hehe, nå ler jeg virkelig godt for dette har jeg testet

Saken er at jeg har en samsung tv (crt). På xboxen min har jeg en musikk video der den ene er beregnet på vanlig crt tv og den andre er på 720p (samme video utenom dette).

Når jeg bruker disse to på min crt tv så ser jeg knapt forskjell i kvalitet på disse to. Når jeg bruker en lcd tv ser jeg meget godt forskjellen på dette! Den som var beregnet på crt tv var betydelig dårligere kvalitet, selv om det ikke var antydning til samme tendens på en lcd tv..

Selv en gjøk uten å ha sett tv før ville sett en helt klar forskjell!
    Greit du kan se forskjell mellom CRT og 720p. Men det er ikke så sinnsykt stor. Det er ikke det samme som med VHS og DVD liksom. Og forskjellen blir enda mindre med 1080p. Den nye blueray spilleren som har kommet har blitt testet (husker ikke hvor) og de konkluderte at det ikke var særlig stor forskjell på DVD og Blueray. Når de blåste opp bildet kunne de se litt mere detaljer på f.eks et tre. Det er ingen revolusjon med HD.

Godt du fikk deg en god latter da. Det forlenger jo livet Og en gjøk ser vel ikke på tv?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja? Hva veit du egentlig om lcd da? De er super lyssterke! Plasma er ikke så lyssterk. Veit du hvorfor? Fordi LCD har bakgrunnsbelysning. Lyssterkhet er kjekt for folk som ser dårlig. Det er også bra for folk som spiller mye xbxo360 og som liker at skjermen har litt knall. Fargene blir blassere (ja greit ikke blasse, men blassere) enn på plasma grunnet alt lyset som kommer fra bakgrunnsbelysningen. Skjønner ikke at folk gidder å ta DEG seriøst når du har så lite peiling!
    Jeg har faktisk ikke lamper i stua mi, jeg bare setter på et svart skjermbilde på LCDn min så lyser bagrunnsbelysningen opp hele rommet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Jeg har faktisk ikke lamper i stua mi, jeg bare setter på et svart skjermbilde på LCDn min så lyser bagrunnsbelysningen opp hele stua.
    Ja da har du noe å bruke LCD skjermen din til

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    50"+ er mer korrekt ja.

Det er så jækla mange som løper og kjøper FULL HD tv'er, langer ut de ekstra lappene bare for å få 1080 linjer på sin 40".
    Og så innbiller dem seg at det er mye bedre bilde enn f.eks Pana\Pio sine 43" fordi dem er "kun" 768.

Oppløsning trenger ikke nødvendigvis bety noe som helst.

Dog, når jeg hørte at Pio kommer med full hd 50 tommer til sommeren\høsten så merket jeg suget..
    At 1080p ikke trenger å bety noe som helst blir jo litt feil å si da.. Det blir nesten det samme som å si at høyere oppløsning i pc-spill ikke trenger å ha noe å si, men alle vet at jo høyere oppløsning, jo bedre bilde, så lenge det ikke går utover bekostning av at bildet blir tregt pga. dårlig grafikkort. Hadde jeg hatt valget å spille et spill i la oss si 800x600 og 1400x1050 så hadde valget klart gått på sistenevnte.

Jeg mener ikke at 1080p betyr at tv'er er verdens beste, men at man ikke kan si at en tv med 1080p ikke trenger å bety noe.

Det spørs jo også hvor nærme man sitter. Det kan merkes forskjell på en 42" med 1080p hvis man sitter nærme nok. På pana60 vil jeg absolutt tro at man merker forskjellen fra 1024x768 til 1920x1080. Hvis dere prøver å tegne opp disse to str i rektangulære firkanter vil dere se hvor mye større 1920p er i forhold til den laveste 720p oppløsningen som pana har (lcd tv'er har ofte 1330x768).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    At 1080p ikke trenger å bety noe som helst blir jo litt feil å si da.. Det blir nesten det samme som å si at høyere oppløsning i pc-spill ikke trenger å ha noe å si, men alle vet at jo høyere oppløsning, jo bedre bilde, så lenge det ikke går utover bekostning av at bildet blir tregt pga. dårlig grafikkort. Hadde jeg hatt valget å spille et spill i la oss si 800x600 og 1400x1050 så hadde valget klart gått på sistenevnte.

Jeg mener ikke at 1080p betyr at tv'er er verdens beste, men at man ikke kan si at en tv med 1080p ikke trenger å bety noe.

Det spørs jo også hvor nærme man sitter. Det kan merkes forskjell på en 42" med 1080p hvis man sitter nærme nok. På pana60 vil jeg absolutt tro at man merker forskjellen fra 1024x768 til 1920x1080. Hvis dere prøver å tegne opp disse to str i rektangulære firkanter vil dere se hvor mye større 1920p er i forhold til den laveste 720p oppløsningen som pana har (lcd tv'er har ofte 1330x768).
    Du får kose deg 1 meter fra skjermen med 1080p oppløsning da. Ikke klag til meg om du får vondt i øynene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit du kan se forskjell mellom CRT og 720p. Men det er ikke så sinnsykt stor.
    Forskjellen på 720p og "vanlig" var såklart ikke stor på min crt tv, men på en lcd tv med 720p så var forskjellen på de to videoene var stor!

Det er ikke det samme som med VHS og DVD liksom. Og forskjellen blir enda mindre med 1080p.
    Nå er det veldig lenge siden jeg så en film på VHS og jeg husker ikke hvordan forskjellen var så det kan jeg ikke kommentere. Utifra hvordan forskjellen er på "vanlig" oppløsning og 720p vil jeg tro at 1080p vil bidra litt med bildekvaliteten (så lenge det ikke går utover andre ting som kontrast).

Den nye blueray spilleren som har kommet har blitt testet (husker ikke hvor) og de konkluderte at det ikke var særlig stor forskjell på DVD og Blueray. Når de blåste opp bildet kunne de se litt mere detaljer på f.eks et tre. Det er ingen revolusjon med HD.
    Nå har jeg ikke så stor tro på tester lenger desverre siden en annen test forteller deg det motsatte. Det blir det samme som dette med kreft og mobil. En dag leser jeg i avisen at vi kan utvikle kreft ved bruk av mobil. En mnd. etterpå har en annen test konkludert med det motsatte. Akkurat like pålitelige er tester andre steder også som denne.

Revulosjon og evulosjon, si det hva du vil, men forskjellen er der.

Godt du fikk deg en god latter da. Det forlenger jo livet Og en gjøk ser vel ikke på tv?
    Der kan jeg være enig med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kose deg 1 meter fra skjermen med 1080p oppløsning da. Ikke klag til meg om du får vondt i øynene.
    Jeg tviler sterkt på at man ikke ser forskjell på 1920x1080p og 1024x720p på 2 meters avstand også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å komme fra en akademisk synsvinkel og inn på denne dialogen er litt "Scary Movie" - mye "synsing" og lite fakta

Jeg har lekt med CRT-projektorer siden 1999, omtrent fra da DVD fikk sitt inntog. Siden VHS med sine ca 200 TV linjer hverken var verdt å samle på eller blåse opp i en avbildning på veggen! DVD derimot har (anamorph vel og merke) og hadde d fortrinn att det inneholdt 720x576 linjer med data. Og med en god PC kunne/kan en lage progressivt bilde av det og skalere det opp til f.eks 1280x720, eller 1920x1080.

Hva er kontrast og hva er sortnivå? Og hva har de samlet og si for hvordan bildet føles tredimensjonalt? Her kommer gråskala inn... det er nemlig evnen til å skille mellom nyanser av farger som gir en tredimensjonal dybde i bildet. Tidlige LCD og Plasmaskjermer var skrekkelige i sammenligning med CRT! De evnet ikke levere en fargepallett og gråtoneskala som gav noe perspektiv av dybde i seg. Samme med LCD, DLP, og tidlige LCoS projektorer. MEN verden har gått videre.

Dagens generasjon av LCD og DLP er kommet VEEELDIG langt i å gi nettopp dette 3D bildet av levende bilder. Mitt ankepunkt mot Plasma har å gjøre med følelsen av uro i pixler som gjør at en må betrakte det på større avstand enn ønsket for å slippe å se disse artifakter.

En LCD TV med 1080p oppløsning lar den som betrakter HD kilder komme nærmere og inn i opplevelsen. Det er selvsagt ikke sammenlignbart med ett 100" lerret, men etter min erfaring Veldig Bra! Sortnivået kunne vært bedre, for LCD men i all hovedsak er dette ikke plagsomt! Når kontrastnivået har blitt så bra som det er blir bildene LCD leverer VELDIG levende! Spesielt på HD DVD og liknende kilder.

For PC og Gaming tror jeg nok at LCD er det beste og det tror jeg hele verden av anmeldere vil være enige i! For SD TV og tildels film kan det hende at Plasma er best

Kjøp en TV etter hva som er formålet med den! Legg tilside penger til en Projektor til Film, så blir det perfekt for alle og enhver...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker disse krigene mellom plasma og LCD
    Men hater når man går tom for argumentasjon og begynner å lese om den andres svakheter, hvor dårlig det er og ikke minst til personangrep...

Selv inrømmer jeg at jeg foretrekker LCD.
    Hvorfor? fordi jeg bruker PC og Xbox360 på denne stort sett hele tia + at PS3 er like rundt hjørnet.

Skal ikke si noe spess om plasma, ettersom jeg ikke vet så mye om det, bare at det gir et ekstremt godt sortnivå og kontrast.

Men for en noob som kommer inn på forumet her for å lese så ville han vel blitt skremt hele veien til månen?!
    Kjøper man plasma så vil skjermen brenne seg fast og den er ødelagt.
    Du kan absolut ikke bruke PC eller spillekonsoll på denne.
    Men sort skjerm har den.

LCD har såvidt farger, om man i det heletatt kan se det gjennom alt lyset.
    Sort er et fremmedord for LCD, men hva så, man har jo en solrik skjerm.
    Filmer og SD-TV kan man bare glemme, for d fungerer ikke.

Det var konklusjonen mellom plasma og LCD... ender jo alltid sånn
    Fint om vi kan bruke saklige argumenter.

PS. X2000 skjermene til Sony kan faktisk hamle opp med den beste plasma, men så koster det jo også... Sony har også gitt ut nye syke paneler X2500

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Elsker disse krigene mellom plasma og LCD
    Men hater når man går tom for argumentasjon og begynner å lese om den andres svakheter, hvor dårlig det er og ikke minst til personangrep...

Selv inrømmer jeg at jeg foretrekker LCD.
    Hvorfor? fordi jeg bruker PC og Xbox360 på denne stort sett hele tia + at PS3 er like rundt hjørnet.

Skal ikke si noe spess om plasma, ettersom jeg ikke vet så mye om det, bare at det gir et ekstremt godt sortnivå og kontrast.

Men for en noob som kommer inn på forumet her for å lese så ville han vel blitt skremt hele veien til månen?!
    Kjøper man plasma så vil skjermen brenne seg fast og den er ødelagt.
    Du kan absolut ikke bruke PC eller spillekonsoll på denne.
    Men sort skjerm har den.

LCD har såvidt farger, om man i det heletatt kan se det gjennom alt lyset.
    Sort er et fremmedord for LCD, men hva så, man har jo en solrik skjerm.
    Filmer og SD-TV kan man bare glemme, for d fungerer ikke.

Det var konklusjonen mellom plasma og LCD... ender jo alltid sånn
    Fint om vi kan bruke saklige argumenter.

PS. X2000 skjermene til Sony kan faktisk hamle opp med den beste plasma, men så koster det jo også... Sony har også gitt ut nye syke paneler X2500
    Haha, må si meg enig her.

Synes disse trådene er meget undeholdene, men man bör kunne holde seg for god til å begynne med personangrep.

Man vil jo gjerne at det man selv har eller foretrekker skal likes av alle andre, noe som selvfölgelig ikke er mulig. Men det er slik artige opphetede diskusjoner ofte startes.

LCD vs Plasma er opp til hver enkelts smak. Og bruker man litt penger og hörer på erfarne personer blir man nok fornöyd enten man kjöper en bra plasma eller en bra LCD.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye diskusjon om lcd kontra plasma. Men du xdim tror og håper du har gjort det perfekte kjøp tydeligvis. Du har valgt plasma og plages av at mange liker lcd bedre enn plasma. Mye tyder på å at du har lest veldig mye rundt omkring, men ikke sett så mye! Du kan umulig ha sett x2000. Seff har prisen noe å si, men har man råd så er det ikke tvil om at mann får en av de beste TV´ene på markede. Ikke noe tvil om at pana er en bra tv, men du kan ikke være så påståelig. Fint med diskusjon, men du er jo opphengt i ting du har lest!

Jeg kjøper Sony 40x2000 om 2-3 uker, så kan jo du xdim drømme og lese deg boert på plasma forum at du har så mye bedre tv enn meg og alle x2000 eiere :-D

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    For en glimrende eksempel
    Sammenlikne en skjerm som kjører et signal splittet til mange skjermer, med en som står ferdig innstilt hjemme hos en kamerat.......
    Kanskje du bør drikke litt mer i arbeidstiden din.. Utrolig
    De kjørte en blueray spiller på den ene store sjermen de hadde,, og der var det ikke splitta noe som helst. så hvordan du kan si det var latterlig vet ikke jeg

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaco
    Mye diskusjon om lcd kontra plasma. Men du xdim tror og håper du har gjort det perfekte kjøp tydeligvis. Du har valgt plasma og plages av at mange liker lcd bedre enn plasma. Mye tyder på å at du har lest veldig mye rundt omkring, men ikke sett så mye! Du kan umulig ha sett x2000. Seff har prisen noe å si, men har man råd så er det ikke tvil om at mann får en av de beste TV´ene på markede. Ikke noe tvil om at pana er en bra tv, men du kan ikke være så påståelig. Fint med diskusjon, men du er jo opphengt i ting du har lest!

Jeg kjøper Sony 40x2000 om 2-3 uker, så kan jo du xdim drømme og lese deg boert på plasma forum at du har så mye bedre tv enn meg og alle x2000 eiere :-D
    Ja jeg har gjort et perfekt kjøpt ja. Synd jeg ikke får overtalt dere andre til deg også. Dere går glipp av så mye bildekvalitet. Men hver sin lyst. Noen kjøper lada også liksom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Jeg var sånn når jeg fikk meg Mac.
    Da ville jeg at alle skulle prøve så de fikk se hvor bra det var, men nestn ingen var interessert, det var irriterende.. sidn d var så utrolig bra

Er omtrent det samme når det gjelder Plasma og LCD også.
    Plasma er tv'ns svar på mac..
    Den har begrensede muligheter, men det den er begrenset til er den best på.
    LCD er da PC. Den er god til alt men ikke best.

Man har da valget mellom det beste (som ikke kan brukes til alt), eller det nest beste som kan brukes til alt...

Finnes fordeler og ulemper ved absolutt alt...

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan ikke plasma brukes til alt?

Jeg surfer, bruker PS2 og har også spilt PC-spill på min Pio uten nevneverdige problemer. Faktisk, via vga inngang med 1:1 pixelmapping så er det bare artig å surfe\spille evt. se filmer fra PCen.

Edit: Men da jeg ikke er så fan av spill så blir det mest film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff kan jo plasma også brukes til alt, men den er jo ikke idéelt laget for PC eller spillkonsoll på samme måte som LCD.. Derimot er plasma ekstremt bra på film...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har gjort et perfekt kjøpt ja. Synd jeg ikke får overtalt dere andre til deg også. Dere går glipp av så mye bildekvalitet. Men hver sin lyst. Noen kjøper lada også liksom.
    Vi er vel flere som etterhvert har forstått at du har gjort det perfekte valg for deg selv, men det betyr vel ikke at dette vil være det perfekte valg for alle andre.
    Jeg hadde en 37PV60 (42" er helt uaktuelt) på hjemlån i forrige uke og du har rett i at det er et meget bra produkt, men for meg var den ikke perfekt.
    Gjenskinnet fra glassplaten var litt plagsomt. Det var en svak during fra viftene som var litt irriterende. Designet er litt for dårlig. Når jeg har planer om å ha denne TV'n i mange år, orker jeg heller ikke å være litt bekymret for at jeg skal få problemer med innbrenning og jeg kommer helt sikkert til å få meg en form for MediaCenter i løpet av disse årene. Det var ikke noe enkelt valg, men skjermen ble levert tilbake. Kanskje det blir en PV70 etter hvert, eller kanskje LCD er bedre for meg..

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •