Sony X2000 vs PLASMA - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hvor har du det fra??? Alle jeg kjenner med plasma bruker den daglig til xbox360, wii osv. Og vi bruker den også til pc bruk ja. Mediacenter, spille av divx og hd filer.
    Ja men jeg orker ikke gå rundt å være engstelig for innbrenning hver gang unga spiller.En annen ting er at bildekvaliteten er bedre når du bruker Xbox 360 og pc på LCD.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Og dette har du selvfølgelig testet selv? Vanskelig å tru at noen vil bruke milioner av kroner på å utvikle en teknologi som gir ingen synlig effekt.
    Gjort tester og alt på dette. Masse skriverier. Du må lese hva jeg skriver. Kun når skjermen blir 50+ i tommer man kan ha noe spesiell nytte av 1080p.

Dessuten så SER man jo ikke så mye forskjell på 576i og 720p faktisk. Gjort test på dette også... Kun folk med litt peil og sånn som ser forskjellen. Jeg er sikker på at jeg kunne kjørt en test for deg med en scene i 576i og samme i 720p og du ville ikke sett forskjell. Samme gjeller jo for 1080p ved 42". Men når skjermen blir mye større vil jo 720p se dårlig ut og DA trenger man 1080p.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Ja men jeg orker ikke gå rundt å være engstelig for innbrenning hver gang unga spiller.En annen ting er at bildekvaliteten er bedre når du bruker Xbox 360 og pc på LCD.
    Trenger ikke være engstelig for innbrenning når du spiller. Folk spiller jo hele dager i strekk på plasma. Innbrenning er bare overhypa. Hvor mange tråder ser du her med folk som har fått innbrenning og klager på det??

Om bildekvaliteten på xbox360 er bedre på lcd kommer igjen av øyet som ser. Jeg liker rolige bilder med skikkelig farge og kontrast. Du liker kanskje masse lys og blasse farger. Hver sin smak.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort tester og alt på dette. Masse skriverier. Du må lese hva jeg skriver. Kun når skjermen blir 50+ i tommer man kan ha noe spesiell nytte av 1080p.

Dessuten så SER man jo ikke så mye forskjell på 576i og 720p faktisk. Gjort test på dette også... Kun folk med litt peil og sånn som ser forskjellen. Jeg er sikker på at jeg kunne kjørt en test for deg med en scene i 576i og samme i 720p og du ville ikke sett forskjell. Samme gjeller jo for 1080p ved 42". Men når skjermen blir mye større vil jo 720p se dårlig ut og DA trenger man 1080p.
    For 3 timer siden sa du 65"+

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Helt feil!! Personlig ville jeg gått for plasma om jeg skulle kjøpt tv i dag. Har ikke sleng dritt i det hele tatt; jeg bare påpeker at ingen tv er perfekt, heller ikkke pv60. Den kan være det beste valget for noen, mens andre har andre prioriteringer som gjør at en annen tv vil passe best for dem. Det kan da være en annen plasma, lcd eller bakprojeksjon. Pv60 er ikke det eneste salliggjørende, og det å spre inntrykk av det er villedende informasjon som ikke er egnet til å hjelpe noen i en kjøpsfase.

Og hvis det jeg nevner kun avhenger av "øyet som ser" som du skriver: Hva i all verden annet skal folk se på en tv med da?
    Det er helt greit at man synes man har gjort et godt kjøp og gjerne vil forsvare det og/ eller spre det "glade budskap", men det er ikke den beste tv`en for alle og det må det gå an å få gi uttrykk for!!
    Grunnen til at jeg har pv60 er fordi det er den beste tv man får for en slik pris. At noen vil se på LCD skjønner jeg ikke. Har hatt dette selv og heiv den tilbake til elkjøp (sharp lcd). Blei rett og slett dårlig av det ekkle bildet. Grunnen til at plasma er best er fordi den ligner mest på CRT tv. Og CRT er faktisk best ennå på bildekvalitet. LCD er bare en stor dataskjerm med bakgrunnsbelyst skjerm som da vil være blass og altfor lyssterk.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være engstelig for innbrenning når du spiller. Folk spiller jo hele dager i strekk på plasma. Innbrenning er bare overhypa. Hvor mange tråder ser du her med folk som har fått innbrenning og klager på det??

Om bildekvaliteten på xbox360 er bedre på lcd kommer igjen av øyet som ser. Jeg liker rolige bilder med skikkelig farge og kontrast. Du liker kanskje masse lys og blasse farger. Hver sin smak.
    Har du prøvd å spille Xbox 360 på en LCD?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å spille Xbox 360 på en LCD?
    Jupp selvfølgelig. xbox360 på lcd er jo på alle spiderman butikker og noen elkjøp.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det var 3 timer? Mener det var 2,8 timer jeg!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp selvfølgelig. xbox360 på lcd er jo på alle spiderman butikker og noen elkjøp.
    Teste TV i flombelyste lokaler er en god referanse ja.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50"+ er mer korrekt ja.

Det er så jækla mange som løper og kjøper FULL HD tv'er, langer ut de ekstra lappene bare for å få 1080 linjer på sin 40".
    Og så innbiller dem seg at det er mye bedre bilde enn f.eks Pana\Pio sine 43" fordi dem er "kun" 768.

Oppløsning trenger ikke nødvendigvis bety noe som helst.

Dog, når jeg hørte at Pio kommer med full hd 50 tommer til sommeren\høsten så merket jeg suget..

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her LCD ofte utmerker seg også, hvertfall mtp på sortnivå, i fullt belyste lokaler.
    Kjipt når du kommer hjem og skrur den på da..

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Det er her LCD ofte utmerker seg også, hvertfall mtp på sortnivå, i fullt belyste lokaler.
    Kjipt når du kommer hjem og skrur den på da..
    Synes ikke det var så kjipt jeg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet det i ikke-flombelyste lokaler også ja. Bare sa ifra at spider man osv hadde LCD på xbox360 jeg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet det i ikke-flombelyste lokaler også ja. Bare sa ifra at spider man osv hadde LCD på xbox360 jeg.
    Ja vist du synes LCD har blasse farger på 360 så klarer ikke jeg å overbevise øynene dine til noe annet. Vi blir nok ikke enig uansett.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masse lys og blasse farver???:???:
    Har sagt det før og sier det igjen. Skjønner ikke at noen gidder å ta deg seriøst.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner du å bli så springende og unyansert i din argumentasjon i denne tråden at ingen gidder å høre på deg. Tørr bak øra?

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uff of uff

Jeg tror ikke jeg ville ha hat en lcd tv om jeg hadde fåt den kasta etter meg, For meg er sortnivået helt avgørende,, jeg sjønner ikke at folk kan sitte og se på den sortfargen en lcd sjerm viser.Jeg har ikke set den x2000 dere snakker om,,, men om det er den dyreste serien til sony som kalles x serien(som jeg går utifra) så har jeg set den og de andre modellene de har i bergen,så ble jeg lite imponert over bildet. Alle som bor i Bergns omerådet kan få de demonstrert på SonyCenteret i bergen. Og hviss noen kan påstå at det er bra bildet på de sjermene,, da drikker man i arbeidstiden altså... Jeg så på en Plasma en kompis av meg har Pioneer PvP427xa , fy flate for et kanonbildet. Helt bekksvart,, og noen krystallbilder som overgår alt jeg har sett hittil. DEN sjermen grusa de sony lcd sjermene i X serien til sony, og kosta bare ca18K. Sony sjermene var mye dyrere, men det hjalp lite,, her hadde den ike noe og stille opp med.Den kan annbefales for de som vurderer ny tv,,
    Bare en lite mening..8) 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en glimrende eksempel
    Sammenlikne en skjerm som kjører et signal splittet til mange skjermer, med en som står ferdig innstilt hjemme hos en kamerat.......
    Kanskje du bør drikke litt mer i arbeidstiden din.. Utrolig

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Nå begynner du å bli så springende og unyansert i din argumentasjon i denne tråden at ingen gidder å høre på deg. Tørr bak øra?
    På grunn av at dem har xbox360 på spider man og sånn? Er DU tørr bak øra kanskje? Og at ingen gidder å høre på meg er vel DIN mening. Faktisk flere som har meldt meg via PM for å spørre om ting.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Masse lys og blasse farver???:???:
    Har sagt det før og sier det igjen. Skjønner ikke at noen gidder å ta deg seriøst.
    Ja? Hva veit du egentlig om lcd da? De er super lyssterke! Plasma er ikke så lyssterk. Veit du hvorfor? Fordi LCD har bakgrunnsbelysning. Lyssterkhet er kjekt for folk som ser dårlig. Det er også bra for folk som spiller mye xbxo360 og som liker at skjermen har litt knall. Fargene blir blassere (ja greit ikke blasse, men blassere) enn på plasma grunnet alt lyset som kommer fra bakgrunnsbelysningen. Skjønner ikke at folk gidder å ta DEG seriøst når du har så lite peiling!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •