Sony X2000 vs PLASMA - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Sette dere foran tven 1 meter unna for å finne ut hvilken TV dere skal kjøpe?

...

Så klart jeg ser på TV`n i vanlig sitteavstand også, før jeg kjøper den. Beklager at det ble utelatt, trodde det var en selvfølge.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Sette dere foran tven 1 meter unna for å finne ut hvilken TV dere skal kjøpe?

Det blir sagt at X-serien til Sony er tilnærmet like bra på sortnivå som Pioneer sine plasma. Panasonic har også _bedre_ sortnivå enn Pioneer igjen (dog Pioneer er bedre på andre ting, men la oss ikke starte den diskusjonen).
    Men fremdeles ikke like bra.

Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt vurderer LCD om man må opp i 30 lapper for å få noe som er nesten like bra som en plasma til 12-14 lapper (jeg sikter her til Panasonic PV60).

Full HD, alle må løpe og kjøpe dette. 1080 må jo være bedre enn 720!!
    Spesielt på en 40 tommers stor skjerm, herregud.
    Det er såpass lite forskjell å se her at det ikke er verd penga.

Nå hevder jo også Pioneer at dem kommer med nye panelere til sommeren med grensesprengende høy kontrast, såpass høy at dem ikke kunne måle det (100.000:1 ++). Men har også kommet over tallet 20.000:1.

Da kan jo LCD se langt etter å ta plasma igjen, spesielt siden selve bildet på plasma er mye bedre enn lcd.

Men selvfølgelig, om en har spesielle behov og kjører mye\kun statiske bilder på skjermen så ser jo lcd bra ut, da innbrenning fremdeles ikke er helt utelukket på plasma.

...
    Sharp 42XD1E får du for 20 000.- denne har også meget bra sortnivå.

Blir spennende med de nye Pioneer tv'ene og hvor egnet de blir til konsoll og pc bruk med henhold til innbrenning. En annen ting er jo prisen, kan jo fort bli svindyrt.:-?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Sharp 42XD1E får du for 20 000.- denne har også meget bra sortnivå.

Blir spennende med de nye Pioneer tv'ene og hvor egnet de blir til konsoll og pc bruk med henhold til innbrenning. En annen ting er jo prisen, kan jo fort bli svindyrt.:-?
    20 lapper er fortsatt 6 tusen MER en pv60 som har bedre sortnivå da.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig dette blir litt tullete... Fanatiske påstander i hytt og vær, og at andre nærmest må være idioter hvis de ikke mener det samme....

Kan vi ikke bare innse at noen liker plasma og at andre liker lcd best, og at begge teknologier har sine styrker og svakheter.
    I tillegg kan vi jo ta med at begge teknologiene blir stadig bedre til å "overvinne" sine tidligere svakheter. For plasmas vedkommende innbrenning og for lcd svartnivå.

Og ja, XDIM, Panasonic pv60 er en flott skjerm, men også den har sine svakheter... bl.a innsynsvinkel, speilet du blir sittende foran når tv`en er av og det er lyst i rommet (ikke alle liker å se seg selv i speilet hele tiden ),de lilla strekene (som jeg så flere ganger den uka jeg hadde skjermen), yringen i lyse partier osv. osv. Så heller ikke det er en perfekt skjerm som man kan få inntrykk av at du mener ut fra det du skriver.

Tror alle er tjent med å bli presentert for nøkterne råd når de er inne på forumet her og lurer på hva de skal kjøpe...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Synes egentlig dette blir litt tullete... Fanatiske påstander i hytt og vær, og at andre nærmest må være idioter hvis de ikke mener det samme....

Kan vi ikke bare innse at noen liker plasma og at andre liker lcd best, og at begge teknologier har sine styrker og svakheter.
    I tillegg kan vi jo ta med at begge teknologiene blir stadig bedre til å "overvinne" sine tidligere svakheter. For plasmas vedkommende innbrenning og for lcd svartnivå.

Og ja, XDIM, Panasonic pv60 er en flott skjerm, men også den har sine svakheter... bl.a innsynsvinkel, speilet du blir sittende foran når tv`en er av og det er lyst i rommet (ikke alle liker å se seg selv i speilet hele tiden ),de lilla strekene (som jeg så flere ganger den uka jeg hadde skjermen), yringen i lyse partier osv. osv. Så heller ikke det er en perfekt skjerm som man kan få inntrykk av at du mener ut fra det du skriver.

Tror alle er tjent med å bli presentert for nøkterne råd når de er inne på forumet her og lurer på hva de skal kjøpe...
    Helt enig med deg. Bra innlegg!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    20 lapper er fortsatt 6 tusen MER en pv60 som har bedre sortnivå da.
    Pv 60 er ikke brukendes til pc og konsoll, noe som var viktig for meg. Skulle jeg bare sett på film hadde jeg kjøpt Pv60, men det har jeg Benq 8720 til.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er useriøst med å sitte 1 meter fra en skjerm med 1920x1080 oppløsning? Sitter jo 50-60 cm IFRA LapTop'en med 1680x1050 når en jobber med denne! Eller er det noen som sitter 2 meter unna PC skjermen?

Nettopp oppløsningen og kvaliteten på bildet gjør sitt til at jeg sitter i vanlig sofaposisjon mindre enn 2 meter unna min 40W2000!

Er slikt mulig med en Plasmaskjerm uten å bli skjenert av urolige "plasma pixler"?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nå skal det sies at panasonic har det beste sortnivået. Så kanskje like greit å sammenligne med den? Da får du nok andre resultater.

Oppgitte tall fra produsenter er ikke til å stole på? Da kan du si at watt fra forsterkere ikke er til å stole på. Hestekrefter i biler ikke er til å stole på. osv osv. Blir for teit å si det.

Husk at man må se på et panel i mørket for å se sortnivå da. Og å mørket så vil masse lys fra bakgunnsbelysningen til LCD slippe ut. Sånn er det bare. Eneste måten å bli kvitt det problemet på, er å slå av bakgrunnsbelysningen på. LED har gjort det på en bra måte, men er dyrt. Så å si at LCD med bakgrunnsbelysning har bedre sortnivå enn plasma som kan slå av hver ENKELT pixel blir for dumt!
    Tror du ikke jeg har sett på TVn i mørket?
    Bra vi har en som har sett og vet alt om alle plasma og LCD TVer her på forumet.

PS. Det er foresten stor forskjell på oppgitte watt fra forsterkere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic og den fantastiske Kontrasten?

Les her og bedøm selv tallene...
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...46_HCC_131.pdf

Contrast 270:1
    Liminance 26 FL

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pv 60 er ikke brukendes til pc og konsoll, noe som var viktig for meg. Skulle jeg bare sett på film hadde jeg kjøpt Pv60, men det har jeg Benq 8720 til.:-D
    Hvor har du det fra??? Alle jeg kjenner med plasma bruker den daglig til xbox360, wii osv. Og vi bruker den også til pc bruk ja. Mediacenter, spille av divx og hd filer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Hva er useriøst med å sitte 1 meter fra en skjerm med 1920x1080 oppløsning? Sitter jo 50-60 cm IFRA LapTop'en med 1680x1050 når en jobber med denne! Eller er det noen som sitter 2 meter unna PC skjermen?

Nettopp oppløsningen og kvaliteten på bildet gjør sitt til at jeg sitter i vanlig sofaposisjon mindre enn 2 meter unna min 40W2000!

Er slikt mulig med en Plasmaskjerm uten å bli skjenert av urolige "plasma pixler"?
    går helt fint å sitte 2 meter fra em plasma skjerm ja. Ikke så vanskelig å skjønne at du er LCD fanboy liksom.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror du ikke jeg har sett på TVn i mørket?
    Bra vi har en som har sett og vet alt om alle plasma og LCD TVer her på forumet.

PS. Det er foresten stor forskjell på oppgitte watt fra forsterkere.
    Det er godt du også har sett alle plasma og LCD'er i verden da.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest

Du sier noen liker plasma og noen liker lcd. Tydelig at du liker lcd da som bare slenger dritt om plasma. Lista over negative ting er større på lcd enn på plasma forresten. Og mye av det du nevner er det kun noen som opplever (øyet som ser)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noen liker plasma og noen liker lcd. Tydelig at du liker lcd da som bare slenger dritt om plasma. Lista over negative ting er større på lcd enn på plasma forresten. Og mye av det du nevner er det kun noen som opplever (øyet som ser)
    Jeg syns ikke at man kan se hva han er ut av hva han skriver. Han nevner kun de feilene PV60 har som ingen andre har nevnt. De fleste som skriver noe om PV60 skriver at dette er en drømme tv uten feil (det intrykket jeg har fått). At han nå sier de negative tingene om PV60 overrasker meg, fordi jeg ikke har lest dette før.

At han bare slenger dritt om plasma blir feil da han kun kommenterer en enkelt model. Positive ting om PV60 vet jo alle hva er da dette blir nevnt hele tiden.

Lista på negative og positive ting er helt umulig å fortelle for alle, noen syns at den er bra til konsoll er positivt, de uten konsoll bryr seg ikke og ser ikke dette som en positiv ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går helt fint å sitte 2 meter fra em plasma skjerm ja. Ikke så vanskelig å skjønne at du er LCD fanboy liksom.
    Han skrev mindre enn 2 meter Uansett så tolket jeg det inlegget som at LCD tv'er vil ha et klarere bilde ved nært hold pga. dens høyere oppløsning og derfor skarphet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke er holdbart er jo såklart å overdrive, men å bruke en lcd tv med 1080p er det jo ganske stor forskjell.. Samtidig vet man jo ikke det med innbrenning på plasma.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    At det ikke er holdbart er jo såklart å overdrive, men å bruke en lcd tv med 1080p er det jo ganske stor forskjell.. Samtidig vet man jo ikke det med innbrenning på plasma.
    1080p er ikke vits på 42". Ser ingen forskjell. Kun med 65 og større.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt feil!! Personlig ville jeg gått for plasma om jeg skulle kjøpt tv i dag. Har ikke sleng dritt i det hele tatt; jeg bare påpeker at ingen tv er perfekt, heller ikkke pv60. Den kan være det beste valget for noen, mens andre har andre prioriteringer som gjør at en annen tv vil passe best for dem. Det kan da være en annen plasma, lcd eller bakprojeksjon. Pv60 er ikke det eneste salliggjørende, og det å spre inntrykk av det er villedende informasjon som ikke er egnet til å hjelpe noen i en kjøpsfase.

Og hvis det jeg nevner kun avhenger av "øyet som ser" som du skriver: Hva i all verden annet skal folk se på en tv med da?
    Det er helt greit at man synes man har gjort et godt kjøp og gjerne vil forsvare det og/ eller spre det "glade budskap", men det er ikke den beste tv`en for alle og det må det gå an å få gi uttrykk for!!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette har du selvfølgelig testet selv? Vanskelig å tru at noen vil bruke milioner av kroner på å utvikle en teknologi som gir ingen synlig effekt.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser forskjell på 42", men som vanlig vet jo du bedre en resten av oss.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •