37" lcd - med eller uten tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

37" lcd - med eller uten tuner?

Hei.
    Har planer om å kjøpe en 37" lcd tv. Ser at noen av modellene har innebygget tuner (noen har også to), mens andre har ikke dette innebygget. Sikkert et veldig dumt spørsmål, men håper det er noen som svarer alikevel: Trenger man tuner for å se på tv, f.eks. om man har tilkoblet en Get-boks (vet ikke om denne har innebygget tuner..)?

Setter pris på om noen har synspukter på dette! =)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get-mottakteren er selve tuneren i ditt tilfelle, du kjører vell scart mellom get-boksen og tven per idag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører scart mellom tv og get-boksen i dag ja. Har bare en scart-utgang på tv'n, så må bytte hver gang jeg svitsjer mellom get-boksen og dvd..

Men takk for svar:-) Begynte å lure på om jeg eventuelt måtte kjøpe ekstern tuner for å kunne se på tv! Da blir det ny 37" lcd=)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det var bra. Trodde nesten alle ny tv'er kom med tv-tuner, men ikke så mange som bruker det. Det vil bli litt utfaset etter som de begynner å gå over til digitale sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ja, ikke dumt det. Begynner å bli litt smålei den 17-18 år gamle 26" jeg har:-) Men den bare går og går, så "måtte" kjøpe ny selv uten at det er noe galt med den.. Hehe..

Hva mente du nå? At innebyggede tv-tunere vil det bli lite av når vi får digitale sendinger?

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, renger med du mente innebygde analoge tv-tuner (slik som det er i vanlige crt tv'er, for de som bruker antenner osv). De har vi ikke så mye bruk for når vi skal får digitale sendinger over fiber (STB-sys), parabol, digitalt bakkenett osv.. Men du kan godt kjøpe en tv _uten_ analog tv-tuner, du bruker jo Get-dekoderen med scart. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn sett ja, det er jo sant! Får vel en oppgradert slik get-boks i 3q eller 4q i år regner jeg med. Med HDMI=)

Har vel nesten bestemt meg for tv, men har du noen gode forslag? :-)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hvor mye cash du vil bruke ? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Der har du et poeng. Planen var å bruke 10 000. Men fant en jeg likte godt som koster meg litt i underkant av 13 000. Noe mer enn 13 blir ikke så aktuelt for en student :-)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får mange fete 32"ere for under den prisen. Personlig så liker jeg Samsung og LG sine paneler.

LG 32LB2R 32” LCD TV til 8.926 (samme panel som jeg har)

uff, nei, det er alt for mange.. Har hørt mye bra om Sharp og Toshiba og.. Du bør ta deg en titte-runde. Gjerne innom sjapper der de har litt peiling, hificenteret, hifiklubben osv. Du får vell paneler som er 37" under den prisen og.. Hvilket var det du tenkte på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nesten alt for mange å velge mellom.. Men må bare se litt på spekk og selvfølgelig hvordan bildet er i virkeligheten..

Jeg har tenkt på Philips 37pf7331. Valg av merke er nok på grunnlag av meget god erfaring med det tidligere når det gjelder tv'er. Den jeg har som er ganske gammel, er en Philips. I tillegg har familien 2 Philips crt-tv'er som har et ubeskrivelig godt bilde. Og aldri noe problem med det. Modellen kommer naturlig nok som et resultat av pris. Men synes den har ganske brukbare spesifikasjoner. Hva mener du om det? (Om du skulle ha kjenskap til den da).
    Når det kommer til str, har jeg kommet frem til at det ville passet bra med en 37" når jeg får innredet her som planlagt!

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg ikke testet faktisk, så jeg vet ikke. Sikkert mange andre her på forumet som har synspunkter om den. Det du må være ops på er at som oftes er tv'ene ikke kaliberte som står på utstilling på det store el-sjappene. Det kan være du finner en tv som er bra på akkurat det signalet de viser der og dårlig på enn annen tv, men visst du kaliberer det med "dårlig" bilde rett, kan du gjerne få mye bedre enn det andre. Noen viser 4:3 tv signal, noen tv'er satt som å kjøre 16:9 på alt, da vil det automatisk se litt halv sjabby ut.

Mitt tips er, finn deg noen modeller som du liker / er i rett pris klasse, søk opp reviews på nette, bruk forumet, så skal det nok ordne seg! :-)

Lykke til med handel da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!:-)

Skal se litt og lese litt, så får vi se hva jeg ender opp med:-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det så mange 37"-ere uten tuner da? Jeg er nemlig på jakt etter en uten tuner (for da er det plutselig "dataskjerm").

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ihvertfall noen har jeg funnet ut. Blandt annet 37pf7331. Tror også modellene 37pf5331 og 37pf3331 er uten tuner, uten at jeg har sjekket dette opp nå.. Men det kan du jo fort finne ut! :-)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Finnes det så mange 37"-ere uten tuner da? Jeg er nemlig på jakt etter en uten tuner (for da er det plutselig "dataskjerm").
    haha, da slipper du å betale 1800 spenn i året til NRK.. :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bele
    haha, da slipper du å betale 1800 spenn i året til NRK.. :-)
    Nah... det gjør jeg uansett. Det har mer med "datautstyr gjennom jobben" å gjøre...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •