Component Switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Component Switch

Jeg vet at det finnes (Komplett.no har bl.a. en), men hva anbefales? Jeg trenger i hvert fall mulighet for å koble til 3 component-kabler, men helst 4-5 stykker. For øyeblikket er det bare XBox 360 som bruker component, men så skal jeg ha component-kabel til Nintendo Wii og PlayStation 2 også, og det er litt strevsomt å skulle bytte bak der hele tiden.

Takker for hjelp!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psycho Mantis
    Jeg vet at det finnes (Komplett.no har bl.a. en), men hva anbefales? Jeg trenger i hvert fall mulighet for å koble til 3 component-kabler, men helst 4-5 stykker. For øyeblikket er det bare XBox 360 som bruker component, men så skal jeg ha component-kabel til Nintendo Wii og PlayStation 2 også, og det er litt strevsomt å skulle bytte bak der hele tiden.

Takker for hjelp!
    Super billig en her: Buy YPbPr Power Box - Order Now!

Kjøpte den selv i dag

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim

Kjøpte den selv i dag
    Er der noen som har testet denne ? Blir bilde like bra ? Der er jo analog switching...

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står noen linker i denne tråden:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ghlight=switch

Det ser ikke ut som så mange har prøvd det enda.
    Må nok få meg en selv ettervært, skal ihvertfall ha en med fjernkontroll.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bele
    Er der noen som har testet denne ? Blir bilde like bra ? Der er jo analog switching...
    Component er jo analog da, så skulle ikke ha så veldig mye å si. Like ille å kjøre signalet gjennon denne enn å kjøre det gjennom en reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har denne YPbPr Power Box, brukes med dvd spiller og xbmc.

merker ikke noe til degradering i bildekvalitet, og xbmc kjører i 1920x1080i, dvd 720x576p

Svitsjer en bryter for den aktive inngangen, så er ikke så mye som kan gå feil.

Tenkte å skaffe en med fjernkontroll, men en må frem uansett for å slå på xbox\sette inn dvd. Så å svitsje en bryter er ikke problematisk, samt en slipper et annet produkt med kontroll og strømforsyning.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte den selv i dag
    Den der lover jo bra. US $18.20 inkl. frakt er jo ikke allverdens heller.

Skal bli fint å få component på Wii og PS2. Final Fantasy XII så jo helt jævlig ut med composite på HDTV.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått meg denne. Har ikke prøvd den enda, men når jeg ser den lille tassen som ikke er mer enn 10 cm dyp og 10 cm bred, samt 2-3 cm høy, så blir man jo litt skeptisk. En lignende variant med fjernkontroll er jo på størrelse med en PlayStation 2 / XBox 360, og koster over 1000 kroner mer. Er det kun det faktum at Farmer er et ufattelig ukjent merke, samt mangel på fjernkontroll som utgjør den ufattelig lave prisen? Jeg mener, med en slik pris burde det jo ikke vært stort vanskelig å tilby flere innganger på TV-en.

Men ja, jeg får bare prøve å se. Ser jeg ikke forskjell på å bruke den, og det å koble konsollene direkte inn i TV-en, så er det vel ikke noen nevneverdig forskjell. Men jeg har alltid vært litt skeptisk til billige tredjeparts-produkter.:razz:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått meg denne. Har ikke prøvd den enda, men når jeg ser den lille tassen som ikke er mer enn 10 cm dyp og 10 cm bred, samt 2-3 cm høy, så blir man jo litt skeptisk. En lignende variant med fjernkontroll er jo på størrelse med en PlayStation 2 / XBox 360, og koster over 1000 kroner mer. Er det kun det faktum at Farmer er et ufattelig ukjent merke, samt mangel på fjernkontroll som utgjør den ufattelig lave prisen? Jeg mener, med en slik pris burde det jo ikke vært stort vanskelig å tilby flere innganger på TV-en.

Men ja, jeg får bare prøve å se. Ser jeg ikke forskjell på å bruke den, og det å koble konsollene direkte inn i TV-en, så er det vel ikke noen nevneverdig forskjell. Men jeg har alltid vært litt skeptisk til billige tredjeparts-produkter.:razz:
    Den er analog da. Altså bare analogst switcher flere innganger over til en. Hvorfor skulle det være noe dyrt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er analog da. Altså bare analogst switcher flere innganger over til en. Hvorfor skulle det være noe dyrt?
    Nei, ikke vet jeg. Det føltes bare så latterlig billig.

Men nå skal jeg muligens skaffe meg en receiver med bl.a. 3 komponent-innganger, så da løses jo problemet enkelt da også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke vet jeg. Det føltes bare så latterlig billig.

Men nå skal jeg muligens skaffe meg en receiver med bl.a. 3 komponent-innganger, så da løses jo problemet enkelt da også.
    Ja er enig. Var helt latterlig billig, men ser ut til å funke. Wii'en så helt samme ut selv om jeg hadde på komponent switchen. Mulig det blir 0,00001% dårligere bilde, men tror ikke jeg ser det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •