Flatskjerm til meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjerm til meg?

Hei folkens! Dette er sikkert tråd nummer en million som spør om dette. Men jeg er litt i tidsnød, så jeg håper noen kan gi meg en kjapp liste over de beste flatskjermene som passer for meg.

Jeg har i dag projektor, men flytter snart inn i ny leilighet der den passer dårlig. Så jeg trenger en god TV som kan gjøre nytten både til film, sport, nyheter og nytt på nytt. Jeg tror 32 tommer vil bli for lite, mens 42 tommer kanskje er i største laget. Så 37-40 tommer burde være passe.

Jeg er litt usikker på om jeg helst vil ha LCD eller plasma, men tror det kommer til å bli begrenset med PC-bruk, slik at det kanskje muligens er hipp som happ. Prisklasse rundt 15000, og et stilig design. Liker f.eks. Samsung godt der.

Så, oppsummert, hva er de beste alternativene på markedet i dag innenfor følgende kriterier:

- Ca 15000,-
    - 37-40 tommer.
    - Pent design (fortrinnsvis sort)
    - 50% DVD og 50% TV. Lite PC.

Takker for alle forslag!

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver lite pc-bruk, vil det da mene at du vil ha en plasma ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha den som gir meg best bilde på DVD og TV. Hvis det er en LCD som jeg kan bruke PC på i tillegg, så er det flott. Men det er ikke noe krav, slik at plasma er aktuelt det også. Har ikke noen absolutte krav når det gjelder plasma/LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp 37" XD1 er vel en av de beste kjøpene du kan gjøre.. Men det er vel ingen butikker som har denne inne, da den har vært veldig populær.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 37LB2R 37” LCD TV kr 12.590 på shg.no, men den kommer ikke på lager før i slutten av februar! 42" koster ikke mer enn kr 15.452 (denne har de heller ikke på lager). Begge er bra kjøpt etter min mening! :-) Litt synd, LG hadde gått ut med at 42" var 1080p, men det var bare noe sånn kvasi filter (TrueMotion) Så egentlig er den kun 720p..

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for galt om ikke Panasonic PV60 blir nevnt i denne sammenhengen, så da gjør jeg det. Finnes som 37" og 42" og koster ca 14000. Hvis du har anledning, så dra og se på den i en butikk som har litt dempet belysning. Sist jeg var på Expert på majorstua (ved colosseum) hang den vedsidenav M71 tror jeg, og viste HD1, og det kan _ikke_ ha vært bra for salget av M71.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, hadde i grunnen samme problemstilling som deg, har vært å sett på flere tv'er i butikkene, lest tråder på forumet osv. Vel jeg tok den store avgjørelsen nå på lørdag og det ble en 37 tommers Pansaonic PV60. Kjører den på analoge signaler foreløpig og jeg må si jeg er fornøyd med resultatet. Fikk den for 12999 på expert. Vurderte også 42 tommer men fant ut at den ble for stor. Jeg har flere venner som har gått til innkjøp av skjerm i det siste, fellesfaktoren er at alle har havnet på plasma. I stuen oppe bruker jeg den kun til vanlig tv-titting som inkl film og sport. Pc og playstation har jeg nede i kjellerstuen go vil ikke bli brukt på plasmaen. Sortnivået på Panasonicen er forøvrig også meget bra - har sammenlignet med den svarte kanten som går rundt tv. I forhold til crt som jeg hadde så avgir tv litt støy som merkes når lyden er av/lite lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillene så langt folkens! Mye gode forslag her. Spesielt morsomt med de som har førstehåndserfaring fra noen av modellene! Jeg ønsker meg fortrinnsvis et etablert og kjent merke, så både Panasonic, LG og Sharp er gode kandidater. Det som virker som kan bli en utfordring, er å få sett/testet disse modellene før et evt. kjøp.

Er også veldig usikker på om jeg skal gå for LCD eller plasma, noe jeg registrerer at jeg langt fra er alene om. Må vel bare lese meg litt opp på hva forskjellene egentlig ligger i, og få kikket meg litt rundt før jeg handler. Men inntrykket mitt så langt er at forskjellene umulig kan være spesielt store, siden det er så mye diskusjoner rundt dem.

Tror jeg vil utvide spektret mitt litt, og tar gjerne i mot flere forslag til toppkandidater i størrelse 37-42 tommer, prisklasse 10-20000, både LCD og plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert en 40" Samsung N71 til 16 290,- på Siba. Har en selv, og er meget fornøyd.. Designet synes jeg er mye bedre enn for eksempel PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker

Tror jeg vil utvide spektret mitt litt, og tar gjerne i mot flere forslag til toppkandidater i størrelse 37-42 tommer, prisklasse 10-20000, både LCD og plasma.
    I den billige enden ville jeg sett på toshiba wl66. 37" koster vel under 11kkr nå (ned 9kkr siden oktober).
    Og i high end-klassen ville jeg sett på Grundig fine arts LXW 94-9650 FHD 37".

Jeg vurderte toshibaen, men hadde litt penger til overs, og har bestilt Grundigen.
    Kommer til min stue 5.feb, og da skal jeg ta meg tid til litt testing og testskriving her på forumet. Betalte for øvrig 19999,- hos Expert Alanabru.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Er også veldig usikker på om jeg skal gå for LCD eller plasma, noe jeg registrerer at jeg langt fra er alene om. Må vel bare lese meg litt opp på hva forskjellene egentlig ligger i, og få kikket meg litt rundt før jeg handler. Men inntrykket mitt så langt er at forskjellene umulig kan være spesielt store, siden det er så mye diskusjoner rundt dem.
    Det er ganske stor forskjell på dem, men det kommer ikke så godt frem i kraftig lys. Derfor er det fint med de butikkene som har litt dempet belysning i TV-avdelingen.

Det beste er uansett å lese seg opp og dra og se på de enkelte. Mye bedre det enn å kjøpe noe fort, og lære etterpå og bli misfornøyd med det man har kjøpt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Det beste er uansett å lese seg opp og dra og se på de enkelte. Mye bedre det enn å kjøpe noe fort, og lære etterpå og bli misfornøyd med det man har kjøpt
    Definitivt! Det er også mye god hjelp i å høre erfaringer fra andre (på forumet) som har vært gjennom samme prosessen selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •