Hjelp til ny skjerm, feks -> 'Sharp 52" LC 52XD1E' vs 'Sony 52" KDL-52X2000'

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny skjerm, feks -> 'Sharp 52" LC 52XD1E' vs 'Sony 52" KDL-52X2000'

Hei

Jeg trenger litt hjelp til valg av LCD HDTV(1080p).
    Det er ikke lenge siden jeg fikk egen leilighet, og jeg må i den forbindelsen bytte ut min gamle 26"CRT.
    Den nye stua mi er ikke enorm, men da jeg ikke har dame så trenger jeg ikke noe godkjennelse på kjøpet . Størrelsen på stua er forøvrig 5m x 3.5m.

Hva er egentlig forskjellen på disse to 52" (som jeg vil merke). Er feks Sonyen verdt 6tusen kroner mer? Jeg ser også at jeg betaler mye for de siste 6" forhold til 46".
    Jeg må ikke ha en 52", men det hadde vært gøy og vært på "riktig" side av skalaen.

Jeg ser her at Sharp'en er mindre i fysisk størrelse(men skjermen er jo 52" så er bare ramme og slikt som er mindre antar jeg ??? ).

Jeg kommer til og bruke TV'en gjennom HTPC. Der kommer jeg til og spille av en del HD1080p videofiler, men også helt vanlige og varierende oppløsninger.
    Det blir vel også en del surfing(VG, youtube, osv...), noen PC spill og Wii. Selvfølgelig noe vanlig TV også, men faktisk ikke så mye av det.

Jeg håper på noen tips fra dere, noen skjermer er sikkert bedre for mitt bruk enn det andre skjermer er. Jeg har ikke lyst på plasma eller prosjektor.

'Sharp 52" LC 52XD1E'
    - en god del mindre fysisk størrelse faktisk
    - kan ta av høytalerne

'Sony 52" KDL-52X2000'
    - lest noe om at den er godt egnet med HTPC på (Dingz.no)
    -

Det jeg da ser etter er en LCD tv på 46" -> som helst ikke koster over 40K. Den skal egne seg godt for PC bruk(HTPC) og skal kunne henges på et veggfeste. Takker for alle som gidder og svare, jeg sitter håpefullt og F5'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en bump.

Er det ingen som har noen tips eller linker til gode tester?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    Hei

Jeg trenger litt hjelp til valg av LCD HDTV(1080p).
    Det er ikke lenge siden jeg fikk egen leilighet, og jeg må i den forbindelsen bytte ut min gamle 26"CRT.
    Den nye stua mi er ikke enorm, men da jeg ikke har dame så trenger jeg ikke noe godkjennelse på kjøpet . Størrelsen på stua er forøvrig 5m x 3.5m.

Hva er egentlig forskjellen på disse to 52" (som jeg vil merke). Er feks Sonyen verdt 6tusen kroner mer? Jeg ser også at jeg betaler mye for de siste 6" forhold til 46".
    Jeg må ikke ha en 52", men det hadde vært gøy og vært på "riktig" side av skalaen.

Jeg ser her at Sharp'en er mindre i fysisk størrelse(men skjermen er jo 52" så er bare ramme og slikt som er mindre antar jeg ??? ).

Jeg kommer til og bruke TV'en gjennom HTPC. Der kommer jeg til og spille av en del HD1080p videofiler, men også helt vanlige og varierende oppløsninger.
    Det blir vel også en del surfing(VG, youtube, osv...), noen PC spill og Wii. Selvfølgelig noe vanlig TV også, men faktisk ikke så mye av det.

Jeg håper på noen tips fra dere, noen skjermer er sikkert bedre for mitt bruk enn det andre skjermer er. Jeg har ikke lyst på plasma eller prosjektor.

'Sharp 52" LC 52XD1E'
    - en god del mindre fysisk størrelse faktisk
    - kan ta av høytalerne

'Sony 52" KDL-52X2000'
    - lest noe om at den er godt egnet med HTPC på (Dingz.no)
    -

Det jeg da ser etter er en LCD tv på 46" -> som helst ikke koster over 40K. Den skal egne seg godt for PC bruk(HTPC) og skal kunne henges på et veggfeste. Takker for alle som gidder og svare, jeg sitter håpefullt og F5'er.
    Jeg har Sharp 42XD1E den fungerer utmerket sammen med pc 1080p.
    Tror 46" koster rundt 25000.-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av 46 X2000 Sony Bravia KDL-46X2000 Review, Television Reviews on CNET.co.uk

og her en av 42" XD1E Sharp Aquos LC42XD1E Review, Television Reviews on CNET.co.uk

Eneste forskjell mellom 42" og 52" XD1E er at 42" har 1200:1 i kontrast mens 52" og 46" har 2000:1

52X har jo "bare" 1300:1, men det forteller oss jo bare hvor mye bildeprosessoren i skjermene har og si.. Sony X bruker bravia engine EX mens sharp'en bruker Micronas TrueD. Begge gjør en kjempebra jobb, og det er vanskelig å skille ut en vinner her. Muligens er Sony'en noe bedre på sortnivå, mens Sharp'en gjør en bedre jobb med å behandle vanlige TV signaler.

Når det kommer til feilene med disse skjermene (det må jo alltid være noe), så er det at Sharp'en sliter med "banding", som man ikke vet årsaken til enda. Det utarter seg som vertikale eller horisontale bånd som strekker seg over skjermen. Det er også vært problemer med "buzzing", som gjør at man bare kan ha baklysinnstillingen i en viss posisjon. Ellers lager det en svak humming, med lav frekvens.

Sony X sliter med tåkete baklys. Det er også en del som snakker om en annen glitch som jeg ikke ve om er et stort problem. Men det utarter seg ved at hvert 1min og 17sek, blir bildet uklart eller det kommer noe judder.

Men alle disse feilene er ikke på alle modellene, så du kan være heldig å få en som er bra. Og uansett hvilken du velger, så har du valgt en av de to beste LCD'er på markedet.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en 47" ? Jeg har LG 47LB2RF som er 1080p. Bruker denne opp imot htpc, fungerer som fjell! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •