Advarsel mot innbrenning på PLASMA - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    ....Plasma har som regel bedre sortnivå enn lcd, iallfall i det rimeligere segmentet, og man får gjerne noe bedre bilde for pengene enn med lcd, men dette begynner å utjevne seg. Ulempene med plasma er generalt sett fare for innbrenning og høyt strømforbuk (i forhold til lcd)....
    Det med strømforbruk Plasma vs LCD, så er vel ofte disse i praksis ganske like. Dette kommer av at Plasma bruker støm når den lager lys i hver pixcel og derfor bruker støm utifra hva slags bilde den viser.

LCD kan ha forskjellige løsninger for baklys systemet og få litt vekslende førbruk den også, men på mange LCD skjermer står baklys sytemet på maks hele tide og bruker like mye strøm enten bildet som vise er helt hvitt eller sort, så dermed kan det godt hende gjennomsnitts stømforbruket til plasma skjermen ikke er så mye forskjellig fra LCD modellen. selv om de oppgies med ganske forskjellige watt forbruk for samme skjermstørrelse.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Kjøpte meg samsung PS-50Q7H og dette apparatet har veldig god beskyttelse mot fastbrenning Helt topp :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Har selv hatt Plasma nå i over 2 år (LG) ingen problemer med innbrenning. Lykke til!!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    :-D Kjøpte meg samsung PS-50Q7H og dette apparatet har veldig god beskyttelse mot fastbrenning Helt topp :-D
    Bruker du den som pc/360 skjerm ? Samsung har trippel innbrenningsbeskyttelse, men jeg er fortsatt LCD fan pga frykt for å sitte med et speedometer nede i høyre hjørne. Jeg er veldig interessert i erfaringene til ALLE som bruker moderne Plasmaer mye til slikt bruk (jeg har også Mediaportal SW som brukes mye (htpc)) ...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det kommer vel litt an på hva du foretrekker.

Med plasma har du uansett faren for innbrenning, uansett hvor liten eller stor den er - og dette kommer an på hva du bruker den til og hvor mye du passer på å ha bevegelige bilder på skjermen - ikke minst hvordan du stiller den inn. Jeg har en kamerat som har alle tv-kanal logoene og dvdspiller logoen brent inn på sitt tv, og det skjedde relativt fort siden han ikke var obs på dette i utgangspunktet.

Personlig synes jeg ikke det er holdbart, og sortnivået kan da heller være noe dårligere på lcd så lenge jeg slipper å se alle logoer etc på skjermen. Men dette er igjen et valg du må ta og finne ut hva som passer best for deg.
    Kompisen har ikke en plasma av litt eldre generasjon vel? Var ikke uvanlig for noen genrasjoner siden, men i dag er det ikke så vanlig - ref erfaringer og uttalelser her på fra forumet.

Etter 6 månder med variert bruk på PV60, har jeg ikke sett noe til det store stygge innbrennings spøkelse. Brukt som media center skjerm, med PS2, tv sendringer med kanal logoer osv osv.

Sats på en plasma med siste generasjons panelet til den produsenten du ønsker, og du vil bli meget fornøyd. Pv60 vil nok gi deg mest igjen for kronene og kan varmt anbefalles :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Bruker du den som pc/360 skjerm ? Samsung har trippel innbrenningsbeskyttelse, men jeg er fortsatt LCD fan pga frykt for å sitte med et speedometer nede i høyre hjørne. Jeg er veldig interessert i erfaringene til ALLE som bruker moderne Plasmaer mye til slikt bruk (jeg har også Mediaportal SW som brukes mye (htpc)) ...
    Har ikke kjørt noe særlig pc bilde på den ennå,bare testet den litt for vanlig surfing og bilde er helt toppers!!:-D

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Fordi jeg ikke ønsker en halvmeter dyp TV , da kan jeg like så godt beholde min 70 kg store 32" SONY som nesten er like dyp.
    40 cm dyp og 38 kg tung bare=) måtte bare si det = P lykke til med kjøp ihvertfall=)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •