Farlig å bestille Plasma TV på internett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Farlig å bestille Plasma TV på internett

Hei

Ser at mange av de beste tilbudene på Plasma TV'er ofte bare er tilgjengelig på internett (også på Siba, Elkjop, Lefdal etc).

Men er det ikke farlig å bestille Plasma på internet ettersom pakken aldri skal legges flat. Har noen erfaringer med dette? Dersom en bestiller via internett så vil jo posten besørge levering og da har en aldri noen garantier for hvilken vei pakken har vært i fraktbilen?

Er det bare meg som er for bekymret eller er dette et aktuelt problem? Er det noen plass en kan se på TV'en om den har ligget flatt?

Andre erfaringer, råd?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten frakter ikke de fleste plasmaskjermer fordi de blir for tunge.
    Bestiller du f.eks fra Netshop sender de skjermen på en egen pall med linjegods (eller noe sånt)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Samsung 40S71 ble fraktet stående på høykant slik at de fikk plass i den i en av disse postvognene...det gikk greit men var feil i forhold til merkingen på kassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PV 60 som jeg bestilte fra Siba, kom med Tollpost. Så at den stod som den skulle inne på bilen, til og med satt fast med støtte så den ikke skulle velte.......

Ikke noe problem å bestille på nettet ! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Erik
    Min PV 60 som jeg bestilte fra Siba, kom med Tollpost. Så at den stod som den skulle inne på bilen, til og med satt fast med støtte så den ikke skulle velte.......

Ikke noe problem å bestille på nettet ! :-D
    Men hva om pakken mot formodning skulle bli lagt flat...er det noe sted på TV'ene som det ville kunne vise ? Tenker særlig om en kommer i en reklamasjonssak. Og en Plasma som har ligget flatt hvordan vil en slik skade vise på tv bildet, er det i form av døde celler etc?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den blir lagt flat er det en liiiten sjanse for at displayet knuses av sin egen vekt.... Tipper du vil se det med en gang

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir plasma-tv'r du kjøper hos din lokale el-butikk også fraktet til butikken med et fraktselvskap da...

Det jeg mener er at så lenge du ikke kan se noen skader på den (enten du har kjøpt i butikk eller via nett), så har du jo ingen garanti for at den ikke er lagt. Man får bare håpe på at fraktselvskapene er såppas seriøse at de følger merkingen på eskene.

Men du bør jo se på tv'n før du skriver under når de kommer med tv'n din, synes ganske godt om panelet er knust.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan vel panelet og plasma cellene internt være skadet uten at skjermen har synlige sprekker og direkte er knust, mange modellene som er meget følsome for å bli lagt flatt ned og bli transportert i denne stillingen har av og til egene målere for dette i embalasjen som skal låse seg og indikere dette, og det kan kanskje være lurt å se etter slike ting også når skjermen blir levert på døra, eventuellt å få testet at den viser et godkjennt og feilfritt skjermbilde før man "skriver under"

De fleste flatskjermer tåler vel å kontrollert og rolig legges ned når det skal monteres på bord stativ osv, og det står ofte beskrevet i brukermanualen at man legger den horisontalt flatt ned ved slike monterings jobber.

Det som er problemet med transport er jo veklsende G krefter og støt som kan komme og virke i egenresonangs med flatefeltene i skjermen, der små variasjoner i tilførte krefter, overlagres i hverandre noe som lett kan skape så kraftige utbøyninger at noe ryker.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber i Posten og leverte senest i formiddag en 46" Sony til en kunde, den ble sendt stående på egen pall med krympeplast surret rundt.
    Jeg har sett at noen bruker en indikator på esken som blir farget rødt hvis den har vært liggende på siden, da følger det med en rapport som må fylles ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hei

Ser at mange av de beste tilbudene på Plasma TV'er ofte bare er tilgjengelig på internett (også på Siba, Elkjop, Lefdal etc).

Men er det ikke farlig å bestille Plasma på internet ettersom pakken aldri skal legges flat. Har noen erfaringer med dette? Dersom en bestiller via internett så vil jo posten besørge levering og da har en aldri noen garantier for hvilken vei pakken har vært i fraktbilen?

Er det bare meg som er for bekymret eller er dette et aktuelt problem? Er det noen plass en kan se på TV'en om den har ligget flatt?

Andre erfaringer, råd?
    Ikke vær redd! Det er ikke farlig! Løver, tigere, giftige slanger o.l. kan være farlig..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •