Pixler, pc og penger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pixler, pc og penger

Som mange andre på forumet må også jeg ut å jakte i den store tv-jungelen. Jeg er nå offisielt inne i hat-perioden. Ingenting matcher ønsket om pixler, pc og ønsket om å unngå og bli ruinert.

Min 8 år gamle Hitachi på 32" med progressive scan skrur seg av og på av seg selv med ujevne mellomrom,- og fortjener snart den siste hvile. Hva skal en så gjøre? Mange med meg stiller seg det spørsmålet og får stort sett PV60 som svar. OK,- bildet er topp og prisen er bra, MEN..jeg skal bruke mye Pc, designen er ikke noe særlig, 4:3 oppløsning (selv om 16:9 tv i dag etter min forstand er 4:3 når det gjelder antall bildepunkter, 720 anamorph)
    ... Da er den ute av verden.

Resten av eliminasjonen er vanskelig.

Jeg har lyst på 1920x1080 oppløsning? Ser jeg forskjell på en 42"?

Skal jeg slippe billig unna.. gå for en 40" billigtv ala Fujitsu... er de andre virkelig 10000 kroner bedre?

Sharp 42XD1 som er full HD men ikke på VGA og som er uviss når kan levers.

Sony w2000 til 18995kr gjennom jobb. Sikkert kjempeskjerm, men 2" mindre enn Sharp og bare 1000kr billigere.... og størrelsen teller uansett hva ukebladen forteller oss.

Toshiba wl66 eller 67 eller hva de nå kaller så å si like skjermer. 17500 gjennom en kamerat. God pris, men det er en interlaced-skjerm og ikke vet jeg hvordan jeg får den til å virke mot PC... hva er høyeste oppløsning via vga..vet dere...??

Tatung.. virker som den mottar alt jeg vil den skal... men... riktig.. den heter Tatung og jeg tror ikke jeg er så modig at jeg bruker 17000 på det.

Kanskje venter den som gjør nettopp det på noe godt,- og kanskje angrer de som brukte 20000 på en 486prosessor i 1989.......MEN... må man så må man. Jeg må handle og er like blank som alle andre,- bortsett fra at jeg selvfølgelig vil ha alt. OG HVA VELGER MAN DA????? :-D

Newcomer Lydklinikken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja takk, begge deler....

Men går du til diverse forhandlere og kjøper deg en flatskjerm idag, så har du 30 dagers angrefrist på ethvert kjøp, altså er du ikke fornøyd, eller produktet ikke er etter forventningene, så kan du rett og slett bytte til noe annet.
    Det eneste de krever, er at du behandler orginalesken med omhu, slik at andre som kjøper produktet etter deg får følelsen av at dette er brukt.
    Lykke til......

Newcomer Lydklinikken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja takk, begge deler....

Det jeg mente, var at andre som kjøper produktet du har hatt til hjemlån, ikke får følelsen av at de har kjøpt noe brukt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Som mange andre på forumet må også jeg ut å jakte i den store tv-jungelen. Jeg er nå offisielt inne i hat-perioden. Ingenting matcher ønsket om pixler, pc og ønsket om å unngå og bli ruinert.

Min 8 år gamle Hitachi på 32" med progressive scan skrur seg av og på av seg selv med ujevne mellomrom,- og fortjener snart den siste hvile. Hva skal en så gjøre? Mange med meg stiller seg det spørsmålet og får stort sett PV60 som svar. OK,- bildet er topp og prisen er bra, MEN..jeg skal bruke mye Pc, designen er ikke noe særlig, 4:3 oppløsning (selv om 16:9 tv i dag etter min forstand er 4:3 når det gjelder antall bildepunkter, 720 anamorph)
    ... Da er den ute av verden.

Resten av eliminasjonen er vanskelig.

Jeg har lyst på 1920x1080 oppløsning? Ser jeg forskjell på en 42"?

Skal jeg slippe billig unna.. gå for en 40" billigtv ala Fujitsu... er de andre virkelig 10000 kroner bedre?

Sharp 42XD1 som er full HD men ikke på VGA og som er uviss når kan levers.

Sony w2000 til 18995kr gjennom jobb. Sikkert kjempeskjerm, men 2" mindre enn Sharp og bare 1000kr billigere.... og størrelsen teller uansett hva ukebladen forteller oss.

Toshiba wl66 eller 67 eller hva de nå kaller så å si like skjermer. 17500 gjennom en kamerat. God pris, men det er en interlaced-skjerm og ikke vet jeg hvordan jeg får den til å virke mot PC... hva er høyeste oppløsning via vga..vet dere...??

Tatung.. virker som den mottar alt jeg vil den skal... men... riktig.. den heter Tatung og jeg tror ikke jeg er så modig at jeg bruker 17000 på det.

Kanskje venter den som gjør nettopp det på noe godt,- og kanskje angrer de som brukte 20000 på en 486prosessor i 1989.......MEN... må man så må man. Jeg må handle og er like blank som alle andre,- bortsett fra at jeg selvfølgelig vil ha alt. OG HVA VELGER MAN DA????? :-D
    Jeg har vært gjennom akkurat samme løypa som deg, fra PV60, via V2000, W2000, M71, Toshiba wl68.
    Var fast bestemt på 40" da jeg syntes 42" ble for stort til stua, men endte til slutt opp med en Grundig Fine Arts 37" LXW 94-9650 FHD. Fikk den for 19999,- hos Expert (nedprutet fra 22990,- på 3sek), med levering 05.02.07 (veiledende fra Grundig 25000,-).
    >Den fikk gullmedalje i Lyd&Bilde som beste High End LCD-TV, og slo Philips sin PF9731D i sammenligningstest i samme blad.
    testen til lyd&bilde finner du her: http://www.grundig.no/arch/_img/9089280.pdf

Den kommer også som 42", ifølge Grundig i slutten av februar, og skal da koste 30000,-. Det er sikkert prutingsmonn på den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37" LCD TV, AT3705-MGW_ny, Widescreen, DVB-T Tuner, Text-TV, 1920x1080 pixels, 1080p FullHD, Acer Media Gateway, Black/Silver 14.277kr

fra shg.no

aner ikke noe om tv'en men billig var det
    sharp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydklinikken
    Men går du til diverse forhandlere og kjøper deg en flatskjerm idag, så har du 30 dagers angrefrist på ethvert kjøp, altså er du ikke fornøyd, eller produktet ikke er etter forventningene, så kan du rett og slett bytte til noe annet.
    Det eneste de krever, er at du behandler orginalesken med omhu, slik at andre som kjøper produktet etter deg får følelsen av at dette er brukt.
    Lykke til......
    Dette er vel langt i fra korrekt!?

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, her har du desverre misforstått. I følge forbrukerkjøpsloven har du ikke rett til å bytte en feilfri vare. Det være seg en plasma-TV eller et boblebad. Som kunde har du ingen lovbestemt angrefrist eller bytterett når du kjøper en forbruksvare.

Derimot har "bytteretten" blitt praktisert i mange bransjer og har blitt delvis normalisert. Varen må dersom du skal bytte den være ubrukt og uskadd. Om en selger gir deg lov til å bytte er subjektivt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •