Test Samsung LE-40s71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test Samsung LE-40s71

Samsung LE-40S71

Fikk endelig tv`n i hus og satte den opp, utseendet er flott og lite kan man si på denne.
    Den hadde en plug and play funksjon og det ble dermed en oppstart der den først søkte igjennom aktuelle kanaler som er tilgjengelig fra fjernsyn leverandøren, jeg har Lyse så der var det ikke mye å hente. Deretter var det om jeg var fornøyd med andre innstillingene og svare ok, eller trykke på rette sted.

Det første jeg så etter var pixel feil, dette fant jeg ikke, men jeg fant at fra hjørnene så er det en lysaura kan jeg vel kalle det, som virket som det var et trykk der, men dette er bare når skjermen er helt sort.

Bildet sleper, nå er jeg ingen ekspert men det må sies å være irriterende, men det er vell kanskje bare en vanesak, ellers er fargene gode og bildet tålig bra. Får jeg gjort noe med slepingen så blir dette en kjempebra tv..men hva vet jeg, jeg er ny i dette ”faget”.

PC bildet (vga) starter med windows xp, eller dos bilde men når selve windows starter så forsvinner kontakten og da blir skjermen helt svart, hva dette skyldes vet jeg ikke men kanskje er det en driver greie. Da trur jeg at jeg heller tilkaller en kompis som har mer erfaring enn meg til å sette dette opp. Dermed får jeg heller ikke undersøkt pixelmapping, selv om jeg visste hva det var!?

Tekst tv var en grei sak der man kan ved å trykke på knappen forandre slik at det går fra ren tekst tv på sort bakgrunn til delt skjerm mellom tv (halverer bare skjermen så det blir dratte ansikter) og tekst tv og deretter tekst tv oppå bildet.

Video virket bra med lide sleping og jeg håper dermed at jeg skal kunne fjerne noe av dette ved normal tv titting ved hjelp av innstillinger…men som sagt så vet jeg ikke om dette går enda.

Lyden er bra nok og ved å spille av Ringenes Herre to tårn, så ga den tilfredsstillende lyd.

Men nå sitter jeg ikke lenger borte enn ca 1.5 meter…dermed virker også skjermen stor som om jeg var på kino. Men etter å ha lest deres poster forstår jeg at det blir man fort vant til.

Konklusjonen er at etter å ha betalt 9995 fra komplett som blir 10336.25 med frakt og miljøgebyr, så er det mye tv for pengene, dog får jeg ikke til PC på av en eller annen grunn så blir det heving av kjøpet!. Dette fordi at jeg skal ha den funksjonen og det andre fordi at slepingen vil da bli et irritasjonsmoment som ødelegger alle de andre fortreffelige mulighetene som denne tv`n skal levere.

Hilsen Pål

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalao
    Samsung LE-40S71

Bildet sleper, nå er jeg ingen ekspert men det må sies å være irriterende, men det er vell kanskje bare en vanesak, ellers er fargene gode og bildet tålig bra. Får jeg gjort noe med slepingen så blir dette en kjempebra tv..men hva vet jeg, jeg er ny i dette ”faget”.

PC bildet (vga) starter med windows xp, eller dos bilde men når selve windows starter så forsvinner kontakten og da blir skjermen helt svart, hva dette skyldes vet jeg ikke men kanskje er det en driver greie. Da trur jeg at jeg heller tilkaller en kompis som har mer erfaring enn meg til å sette dette opp. Dermed får jeg heller ikke undersøkt pixelmapping, selv om jeg visste hva det var!?

Hilsen Pål
    Hei.

Etterslep er helt vanlig på LCD skjerm før du skrur av enkelte bildeforbedringspunkter. Nå er jo ikke dette noen dyr TV, så det er ikke sikkert det blir bra. Men det er verdt å prøve.
    Problemet med at bildet ble borte da du bruker den som PC-skjerm, hadde jeg også på TV`n til sønnen. Justerte oppløsningen og frekvensen slik at den passet TV`n. Sto i bruksanvisningen hva som var anbefalt.
    Dette var riktignok en Daewoo DC 19", men prinsippet blir vel det samme.
    Tror kanskje du bør prøve dette før du bytter TV`n.

Lykke til

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fin liten test! Vurderer samme TV i 27" så dennne var til hjelp. Er det plagsomt mye hakking? Jeg skal i hovedsak bruke den til PS3 og film. Er den å anbefale til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    En fin liten test! Vurderer samme TV i 27" så dennne var til hjelp. Er det plagsomt mye hakking? Jeg skal i hovedsak bruke den til PS3 og film. Er den å anbefale til det?
    Hei,

Nei det er ikke plagsomt mye hakking.
    Nå når jeg har hatt den noen dager, er jeg bare enda mer fornøyd, pc`n virker utmerket og lyden er veldig bra, så kort sagt er dette en bra tv.
    Jeg har også blitt vant med dene slepingen og det er dermed mindre plagsomt enn ved første beskrivelse.

Jeg trur absolutt jeg ville kjøpt denne tv`n du snakker om om du får en god pris

Faktisk liker jeg denne førti tommeren så godt at jeg kunne gjerne hatt en til i andre stuen om jeg skulle investert i enda en lcd tv

PS! Det er noe annet en mandag tv`er fra elprice...mine to viewpia røyk jo jenholdsvis etter 10 minutt og to dager!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Hei.

Etterslep er helt vanlig på LCD skjerm før du skrur av enkelte bildeforbedringspunkter. Nå er jo ikke dette noen dyr TV, så det er ikke sikkert det blir bra. Men det er verdt å prøve.
    Problemet med at bildet ble borte da du bruker den som PC-skjerm, hadde jeg også på TV`n til sønnen. Justerte oppløsningen og frekvensen slik at den passet TV`n. Sto i bruksanvisningen hva som var anbefalt.
    Dette var riktignok en Daewoo DC 19", men prinsippet blir vel det samme.
    Tror kanskje du bør prøve dette før du bytter TV`n.

Lykke til
    Takk svein, det var hele løsningen

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter du 1,5 meter fra skjermen,optimal avstand fra en 40" skjerm er 3,5 -4 meter.Når du sitter så nærme kommer ikke bildekvaliteten til sin rett, venn deg til å sitte lenger fra skjemen så blir alt så mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert TV'n som skjerm nr. 2 i Windows? Høyreklikk på desktop og velg egenskaper, deretter innstillinger. Ser du to skjermer der? Velg den som er gråa ut (TV'n) og klikk 'utvid desktop på denne skjermen' eller noe lignende. Du må også sette oppløsningen for TV'n, samt om bildet skal klones, eller om du skal kjøre dualview. Dette er også mulig å gjøre via selve driverpanelet til nvidia eller ATI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til bjalle og settepotet

Takk for råd.

Nå om vinteren så har jeg en annen tv stue og der er ikke rekkevidden mer praktisk enn det den er her, som er mer som 2 mter. Og klart jeg forstår den med bedre kvalitet i bildet.

Angående med pc innstilning så var feilen at jeg hadde satt det som en dual skjerm funksjon eller noe...sa naboen som ved å klikke på en delt skjerm funksjon, ordnet alt sammen.
    Takker ellers for iniativ
    Hilsen Pål

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •