NY Samsung N... serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY Samsung N... serie

Hallo (:-D Første innlegg )

Sitter å vurderer lcd tv`r, og hadde nesten bestemt meg for SAMSUNG's Digital World - LCD-TV | LE40R72B

Så sier en til meg at jeg bør vente på Samsung N.. SAMSUNG's Digital World - LCD-TV | LE32N71B (Ikke det som er linket til men ett nytt i den serien som kommer ut ca mnd skifte jan-feb.

Sitat fra mail jeg fikk av hifi klubben.: Niks! Dette er ikke samme modell! Dette er en av dagens gode 60 hz modeller, mens den nye får toppmodellens M... bildebehandling og 100 hz teknikk..
    Vent i spenning.....

Sitat: LE40R71/72 etc. er gått ut og kommer ikke tilbake. MEN det kommer en ny modell som erstatter den gode M71 i slutten av januar! Den er nok en god del bedre enn R7..modellene, så vent på den!

Har noen spesialister her inne hørt om dette og er det verdt å vente på=?

Skulle ligge på ca 18-21000kr så er jo noe mer enn det jeg hadde tenkt til å bruke:???: :-? Men om det er så mye bedre er det jo verdt å bruke litt til istedenfor å sitte å irritere seg over halvbra bildekvalitat syns jeg da!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah, for å være erlig så synes jeg ikke billedkvaliteten på de uendelige seriene med samsung LCD-tver har så enorm forskjell. Kjøp heller en litt billigere modell og større TV enn nyere modell og mindre størrelse. 100hz teknologi regner jeg vel med er rimelig ubrukelig attpåtil. Hadde ikke anbefalt deg å blåse av 5-6000kroner mer bare fordi det er en nyere modell, du burde isåfall vurdere TVene opp imot hverandre og bedømme slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger ikke større tv, sitter ca 3meter fra... og da blir 40" nok.(om ikke litt stort) Men når jeg tenker på gamle crt tver som gikk over fra 50 til 100hrz så ble jo bilde MYE bedre på di da...

Og må jo se forskjell på LCDer også? eller har ikke det så mye å si på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. Såvidt jeg vet er eneste forskjellen på N71 og M71 denne 100hz funksjonen, eller Smooth Motion Driver som Samsung kaller den! Dette er vel igrunn det eneste M71 har blitt kritisert for, så det lover jo forsåvidt bra! Jeg vil tro denne er helt på høyde med M71 til en noe rimeligere penge....

Hvis jeg tar feil, og det faktisk er 100hz også på N71 beklager jeg så meget!

Personlig likte jeg nesten R72 bedre enn M71, men dette er jo hva øynene trives med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev:

Så sier en til meg at jeg bør vente på Samsung N.. SAMSUNG's Digital World - LCD-TV | LE32N71B (Ikke det som er linket til men ett nytt i den serien som kommer ut ca mnd skifte jan-feb.

Nei mener ikke det tv som jeg linket til men utgaven etter....... en ny N.. serie! Som visstnok skulle ha 100hz bilde... tror ikke det er kommet så mye info om dette ennå, men er jo mange som hører rykter/vært på messer og kikka osv.. så håpet på at noen hadde sett den NYE N.. serie.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke lansert noen ny n serie enda, da ville den blitt identisk med m serien da 100Hz er det eneste som skiller de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Tror ganske bestemt at den N serien som kommer i klubben rundt januar/februar er den "gamle" N serien som er lik som M serien bare uten 100hz... Men ikke sikkert at jeg har riktige opplysninger her...

Correct me if i'm wrong..

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer iallefall ingen NY serie i jan/feb.. Vi må nok vente lenger på modellutskiftning enn som så. men godt mulig det kommer en ny modell i sortimentet til kjeden. Den er i så fall fra dagens lineup, som dere alle kjenner ganske godt etterhvert. (s7, r7, n7, m7, f7, m9)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Det kommer iallefall ingen NY serie i jan/feb.. Vi må nok vente lenger på modellutskiftning enn som så. men godt mulig det kommer en ny modell i sortimentet til kjeden. Den er i så fall fra dagens lineup, som dere alle kjenner ganske godt etterhvert. (s7, r7, n7, m7, f7, m9)

Jaja får vente å se hva di tilbyr på hifiklubben da!
    Sier ifra hva det er uansett,,,,

I`ll be back!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

- Denne har 100 mhz....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det vet vi.......:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M71 er vel også blitt vanskelig å få tak i! Jeg blir forøvrig mer og mer sikker på at det er den gamle N serien som kommer i klubben. Kjenner et par som jobber der og de nevnte noe på at N71 skulle komme. Og da var det hvertfall snakk om den som har vært på markedet en stund. Sånn jeg forsto det skulle det være en erstatning for M71 som de ikke får tak i lenger. Eneste forskjellen er jo som nevnt 100hz teknologien, som er stort sett det eneste som folk har klaga på med M71.

Jeg ville uansett gått for F71 om jeg skulle kjøpt meg ny tv nå! 1080p begynner å bli ganske aktuellt!!

pstraums: Er det noen spesiell grunn til at du nevner M91 etter F71?? Anser du M91 for å være bedre??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor er 1080p så aktuelt da

Ok hvis du skal bruke den til Hjemmekino, med HD DVD eller blueray som hoved kilde.

Men skal man bare koble den opp mot Canaldigital med digital satellitt så er det bedre med en skjerm som er laget for 720p

det blir så mye skalering, 1080p skjermen må jo legge til linjer som ikke eksisterer i 720p signalet.

tror ikke det kommer 1080p HDTV via satellitt
    kostnaden er for stor til at det vil bli aktuelt.

Skalere 720p til 1080p trengs det mye prossesorkraft fra TV.

Hva med Kabel tv kanaler som ikke finnes digital så, TV3
    der blir det sikkert dårlige bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M-serien er satt opp på SIBA

I går (19. jan) var jeg var innom SIBA ved Alexander Kiellands plass (Oslo). Der hadde de satt opp den nye m-serien på veggen, strategisk plassert ved siden av tidligere serier av Samsung (bla n-serien, tror jeg).

Det var (dessverre) stor forskjell på bildende. Bildene var krystallklare på m-serien, imponerende. Mistenkte de ansatte for å ha feilinnstilt de "gamle" seriene, men de sverget at det ikke var tilfellet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderS10
    I går (19. jan) var jeg var innom SIBA ved Alexander Kiellands plass (Oslo). Der hadde de satt opp den nye m-serien på veggen, strategisk plassert ved siden av tidligere serier av Samsung (bla n-serien, tror jeg).

Det var (dessverre) stor forskjell på bildende. Bildene var krystallklare på m-serien, imponerende. Mistenkte de ansatte for å ha feilinnstilt de "gamle" seriene, men de sverget at det ikke var tilfellet.
    to ting:

- n serien er ikke eldre enn m, den er faktisk nyere.
    - tvene som henger der står i shop mode. hvis selgerne skulle "feilinnstille" en tv, så går den tilbake til fabrikkoppsettet etter 30 min.

skjønner ikke at noen sier at m og n skal være vanskelig å få tak i, de har jo vært jevnt tilgjengelige i butikk mer eller mindre kostant siden i september i fjor.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg så også at det var bedre bilde på m serien med 100 hz,men n serien har jo samme lcd panel som m og 100hz skal jo gi dårligere bilde ifølge mange av trådene her så jeg hadde bestemt meg for n71,men etter sammenlikning av skjermene ble det soleklart en m71 og jeg har ikke angret ett sekund.Pisforskjellen var verd hver krone.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre og bedre fru blom.. det er jo litt opp til øyet som ser .. men det skiller iallefall en god del i pris på dem, så at M91 anses av samsung som det råeste som finnes er det iallefall ingen tvil om. (40M91 har samme kostpris som 46F71) M91 finnes jo bare i 40" størrelse og ikke med true hd, så den tilfredstiller jo ikke alles krav Personlig mener jeg nok at spes på 40" så vil man merke større forskjell på det mer "kontrollerbare" baklyset på 91 enn den høyere oppløsningen på F serien (forutsatt at man er unormalt sensitiv for detaljer i mørke områder, hvilket JEG ikke irriterer meg over.. har blitt mer enn bra nok på de beste nå, synes jeg). Men jeg synes dette valget er vanvittig vanskelig selv!! jeg utelukker egentlig M91 p.g.a. jeg er vant til 50 tommer og kan ikke gå ned fra 50 -> 40 tommer uansett hvor rått bildet på 40`en er (og det ER rått både sortnivå og farger (sistnevnte er mer viktig for meg en svart))..

For meg ville nok 46n71, eller en ps50c/q/p7 (som har falt mye i pris i det siste..) være midt i blinken. Jeg er ingen svartofil ELLER oppløsningofil.. jeg liker bare et bra bilde fra et apparat som SER veldig pent ut, og da er N71 og M71 og PS50P7 det fineste som finnes, rett og slett (sistnevnte er også meget bra, "for dere svartoholikere")
    Jeg skjønner dere sliter, jeg jobber bare med et merke, og synes det er extremt vanskelig .. dere må forholde dere til ALLE

gøy er det anyways!

Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    (cut) .. Jeg ville uansett gått for F71 om jeg skulle kjøpt meg ny tv nå! 1080p begynner å bli ganske aktuellt!!

pstraums: Er det noen spesiell grunn til at du nevner M91 etter F71?? Anser du M91 for å være bedre??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New Samsung 'N7' Series - Page 38 - AV Forums

En *******s lang tråd men der står det noen om dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp stemte det alle trodde, var n71 som kom i hifiklubben og var ikke 100hz,

men uansett kjøpte det tv jeg, ga 16500,(kunne fått d på komplett til 15000+ frakt, men må betale litt for senere service og evt, letter reklamasjon) og er strålende fornøyd! selv på ett crappy signal fra en god gammel tv2 antenne så leverer dette tv ett bruklig bilde!
    Men kommer til å kjøpe hd tuner etterhvert, og da blir nok bilde helt konge!§

Så potensiale på tven når jeg snurra en dvd, har nok endel justering å gjøre før det er helt 100% men:grin:

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som står på det andre forumet er at N73 modellen har fått oppgradert panelet sitt fra å ha WideColorGamut til eXtraWideColorGamut. Den har med andre ord fått en større farge palett. Nå er jo N73 samme skjermen som N71 bare med digital tuner, så kanskje N71 også har fått en slik oppgradering. Dersom noen bryr seg så er det bare å tråle den tråden. Mener de fant ut av hvilket serienummer og oppover som har det nye panelet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •